Superb I 1.9Tdi awx řízení

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Lukáš Dziak
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Odpovědi: 0
Registrován: 25 črc 2010, 08:36
Bydliště: Ostrava

Superb I 1.9Tdi awx řízení

Příspěvek od Lukáš Dziak »

Ahoj
Měnil jsem cca 2 měsíce zpět komplet přední ramena včetně tlumičů, horních uložení, uložení stabliku atd.. Následně bylo auto na geometrii. Majitel přijel s reklamací, že mu od opravy jde volant více ztuha. Vyměnil jsem tedy ještě jednou olej v servu, a trochu se odpor ve volantu snížil. Stále jde volant ale celkem ztuha a nechce se mu po vytočení vracet. Chci se zeptat, jestli jste se už s něčím takovým setkali popř v čem by mohla být chyba.

Díky za radu.
Škoda Octavia combi 1 AGR: 6q, brzdy 288mm, turbo Frs, egr + kat off a pár detailů navíc :-)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33574
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

je to hodně let mi tu přistál pasat se stejným řízením, prapodivné chování řízení, tři dny jsme postupně bádali a nakonec se zjistilo že jsou naopak zasunuté čepy řízení, bud jeden nebo oba to už fakt nevím, a taky se to řízení nějak nevracelo, tuším dokonce že když ze předek hodně zhoupl tak auto i samo zatáčelo, tak jestli jsi pak neudělal nějakou chybu při montáži ?
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9183
Odpovědi: 1
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

No já mám tu zkušenost ze ty levnější sady jdou cca 2-4 tis km ztuha všechny.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Odpovědi: 1
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

No mel jsem B5 a co si pamatuju,tak se volant taky moc nevracel sám do přímého směru jako u jiných aut.Myslim že to je u těch aut vlastnost.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Lukáš Dziak
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Odpovědi: 0
Registrován: 25 črc 2010, 08:36
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Lukáš Dziak »

Ty čepy jsou namontovány správně. Dával jsem sadu od Lemforderu, což si nemyslím že je zrovna z těch levnějších. Proto se právě divím, měnil jsem to už na 3tim autě zasebou, před tím to byly 2 passaty. Ale problém má jen Superb. Oba pašíci jsou vpohodě.
Škoda Octavia combi 1 AGR: 6q, brzdy 288mm, turbo Frs, egr + kat off a pár detailů navíc :-)
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Odpovědi: 1
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Utahoval jsi to "na kolech",nešponuje to?
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33574
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Lukáš Dziak"]Ale problém má jen Superb.

poblém múže být i v tom že jsi auto neprojížděl před i po opravě, tato závada tam mohla být,

asi nezbývá než zajít do hydrauliky s holendrem od čerpadla a tam ti udělají holendr s navařeným šroubením hadici a manometr, tlaky musí lítat až 130-135 atm

mám lidi kteří se pravidelně za týden vrátí, motor má tvrdý chod, škrábanec na blatníku, nebo svítí kontrolka ABS, nebo se ochladí motor dlouze startuje a borec chce po mě vyměnit 4 x vstřik za cca 40.000 kč, umí taky napsat nesmyslné údání na hospodářskou kriminálku a podobně :roll:
Uživatelský avatar
Kendys_TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 190
Odpovědi: 0
Registrován: 23 zář 2018, 10:39
Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko

Příspěvek od Kendys_TDI »

Co utahovací momenty ramen, čepů, uložení tlumičů, misek horních atd. ? neměnil se v průběhu drážkovej řemen ? a nebo neni zavzdušněnej posilovač třeba jen ? může bejt (jako v mym případě) očesaná řemenice servo-čerpadla, která už nepřenáší co by měla a v kombinace s novým nebo naopak starým řemenem už dělá neplechu. Mě tohle udělala bejvalá Oktávka po výměně drážkovýho řemene, že jeho větší pnutí odepsalo tlumič vibrací a napínák v jednom a servo pohon začal po delší jízdě rachtat a celkově šlo řízení o dost víc ztuha, než když sem auto tenkrát kupoval.
U P106 malýho frantíka mi "mechanik" měnil všechny čepy, uložení, drážkovej řemen, olej v servu (podle mě jen v nádobce kde je to vidět) a po jeho výkonu byl pažout jak bez serva mi přišlo, navíc uplně rozházel sbíhavost, takže to tam na 5x dolaďoval podle volantu, aby byl v rovině, tak seřizoval řídící tyče. Sice volant v rovině byl a auto nikam samovolně netáhnulo, ale posilovač uplně ztratil výkon.
Jedinej společnej jmenovatel je tu ta výměna drážkovýho řemene, takže bych zkusil tuhle volovinu a zkontrolovat napíkách a tlumič vibrací toho řemene.
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch (LOL)
Lukáš Dziak
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Odpovědi: 0
Registrován: 25 črc 2010, 08:36
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Lukáš Dziak »

Tak jsem tedy celou nápravu povolil, a dotahnul ,,na zemi,, aby nic nešponovalo, do všech kloubů dal lepší vazelinu, tlak serva je ok. Řemen jsem vyměnil. Nechal jsem ještě překontrolovat geometrii u svého známého. Nepomohlo nic... volant je stále,,tuhý,, tak už vážně nevím.
Škoda Octavia combi 1 AGR: 6q, brzdy 288mm, turbo Frs, egr + kat off a pár detailů navíc :-)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“