Stránka 1 z 1
Superb I 1.9Tdi awx řízení
Napsal: 09 úno 2020, 19:39
od Lukáš Dziak
Ahoj
Měnil jsem cca 2 měsíce zpět komplet přední ramena včetně tlumičů, horních uložení, uložení stabliku atd.. Následně bylo auto na geometrii. Majitel přijel s reklamací, že mu od opravy jde volant více ztuha. Vyměnil jsem tedy ještě jednou olej v servu, a trochu se odpor ve volantu snížil. Stále jde volant ale celkem ztuha a nechce se mu po vytočení vracet. Chci se zeptat, jestli jste se už s něčím takovým setkali popř v čem by mohla být chyba.
Díky za radu.
Napsal: 10 úno 2020, 09:52
od slovacek.milos
je to hodně let mi tu přistál pasat se stejným řízením, prapodivné chování řízení, tři dny jsme postupně bádali a nakonec se zjistilo že jsou naopak zasunuté čepy řízení, bud jeden nebo oba to už fakt nevím, a taky se to řízení nějak nevracelo, tuším dokonce že když ze předek hodně zhoupl tak auto i samo zatáčelo, tak jestli jsi pak neudělal nějakou chybu při montáži ?
Napsal: 10 úno 2020, 15:13
od hansdob
No já mám tu zkušenost ze ty levnější sady jdou cca 2-4 tis km ztuha všechny.
Napsal: 10 úno 2020, 17:54
od NOVON
No mel jsem B5 a co si pamatuju,tak se volant taky moc nevracel sám do přímého směru jako u jiných aut.Myslim že to je u těch aut vlastnost.
Napsal: 10 úno 2020, 18:36
od Lukáš Dziak
Ty čepy jsou namontovány správně. Dával jsem sadu od Lemforderu, což si nemyslím že je zrovna z těch levnějších. Proto se právě divím, měnil jsem to už na 3tim autě zasebou, před tím to byly 2 passaty. Ale problém má jen Superb. Oba pašíci jsou vpohodě.
Napsal: 11 úno 2020, 04:42
od NOVON
Utahoval jsi to "na kolech",nešponuje to?
Napsal: 11 úno 2020, 07:17
od slovacek.milos
[quote="Lukáš Dziak"]Ale problém má jen Superb.
poblém múže být i v tom že jsi auto neprojížděl před i po opravě, tato závada tam mohla být,
asi nezbývá než zajít do hydrauliky s holendrem od čerpadla a tam ti udělají holendr s navařeným šroubením hadici a manometr, tlaky musí lítat až 130-135 atm
mám lidi kteří se pravidelně za týden vrátí, motor má tvrdý chod, škrábanec na blatníku, nebo svítí kontrolka ABS, nebo se ochladí motor dlouze startuje a borec chce po mě vyměnit 4 x vstřik za cca 40.000 kč, umí taky napsat nesmyslné údání na hospodářskou kriminálku a podobně

Napsal: 15 úno 2020, 11:40
od Kendys_TDI
Co utahovací momenty ramen, čepů, uložení tlumičů, misek horních atd. ? neměnil se v průběhu drážkovej řemen ? a nebo neni zavzdušněnej posilovač třeba jen ? může bejt (jako v mym případě) očesaná řemenice servo-čerpadla, která už nepřenáší co by měla a v kombinace s novým nebo naopak starým řemenem už dělá neplechu. Mě tohle udělala bejvalá Oktávka po výměně drážkovýho řemene, že jeho větší pnutí odepsalo tlumič vibrací a napínák v jednom a servo pohon začal po delší jízdě rachtat a celkově šlo řízení o dost víc ztuha, než když sem auto tenkrát kupoval.
U P106 malýho frantíka mi "mechanik" měnil všechny čepy, uložení, drážkovej řemen, olej v servu (podle mě jen v nádobce kde je to vidět) a po jeho výkonu byl pažout jak bez serva mi přišlo, navíc uplně rozházel sbíhavost, takže to tam na 5x dolaďoval podle volantu, aby byl v rovině, tak seřizoval řídící tyče. Sice volant v rovině byl a auto nikam samovolně netáhnulo, ale posilovač uplně ztratil výkon.
Jedinej společnej jmenovatel je tu ta výměna drážkovýho řemene, takže bych zkusil tuhle volovinu a zkontrolovat napíkách a tlumič vibrací toho řemene.
Napsal: 17 úno 2020, 19:55
od Lukáš Dziak
Tak jsem tedy celou nápravu povolil, a dotahnul ,,na zemi,, aby nic nešponovalo, do všech kloubů dal lepší vazelinu, tlak serva je ok. Řemen jsem vyměnil. Nechal jsem ještě překontrolovat geometrii u svého známého. Nepomohlo nic... volant je stále,,tuhý,, tak už vážně nevím.