Stránka 1 z 1

Kouř + vynechávání při vytočení

Napsal: 29 říj 2020, 21:27
od Kenapuc
Čau inženýři, mám zvláštní problém.
1.9 TDI 1Z v Golf 3.

Když za studena šlápnu prudce na plyn, z auta vyletí hrozně obrovskej černej oblak, začne vynechávat (jede tak na 2-3 válce, někdy i úplně chcípne), začne kouřit šedě a po chvíli se zase srovná a jede normálně dokud tomu zase pořádně nešlápnu.

Někdy (většinou za studena) to při sešlápnutí chcípne úplně. Potom když startuju, tak to točí úplně bez odporu, jak kdyby to nemělo vůbec žádnou kompresi. Po chvíli se chytne jeden válec, pak druhej, pak už to zas běží normálně...

Když je to ohřátý a šlápnu tomu ve vyšší rychlosti, vždycky nejdřív vyletí neskutečně velkej černej oblak, začne to vynechávat a hulit šedě. Celkově auto při akceleraci kouří do šeda.

- Olej se neztrácí
- Vstřiky vyměněny, seřízeny - beze změny
- Čerpadlo vyměněno - beze změny
- Předvstřik v TDI grafu přesně na prostředku
- Žere to jak tank i když se snažím jezdit "na klid"

Auto lítalo 210 km/h a nedostal jsem se se spotřebou moc přes 6l. Teď z toho nevytáhnu možná ani 160 a jezdí to tak za 9l.

Dělá to vlastně od doby co jsem vyměnil motor s komplet výfukem. Předtím holá roura a jen koncový tlumič. Motor K.O., protože ve 210 praskla hadice od turba, od té doby pískalo až jednoho dne chytlo samozápal, bílá clona, zrychlovalo i s vyplým klíčkem a musel jsem to chcípnout zabrždením přes kvalt.

Dal jsem jiný komplet motor, jiné turbo (origo, žádný hybrid), tentokrát komplet výfuk jak má být (katalyzátor, středový tlumič, koncový tlumič - vše nové druhovýroba) a od té doby to dělá.
Nejdřív jsem nechal vyčistit a seřídit původní vstřiky a dal je tam. Nepomohlo. Tak jsem tam dal i čerpadlo z původního motoru. Nepomohlo. Jinou řídící jednotku. Nepomohlo.

Vstřiky jsou Sprint 764, původní jednotka měla nějaký chip, teď tam mám jednotku bez chipu.

Už nevím po čem jít.

Napsal: 29 říj 2020, 21:32
od Tomas.cz
Změřit tlak oleje při tomhle stavu, pravděpodobně je vysoký a vytlačí přes zdvihátka ventily, tím pádem není komprese.

Napsal: 30 říj 2020, 00:08
od LibangVW
Rekl bych ze to bude vymackany klinek pro remenici na klice.

Napsal: 30 říj 2020, 08:13
od Marek001
Tiež by som začal tlakom oleja, ak by bola voľná remenica na kľuke tak by lietal predvstrek.

Napsal: 30 říj 2020, 09:00
od sky59
ze by nefungoval pretlakovy ventil na olejovom cerpadle? co je tam? nejaka gulicka s pruzinou?

raz som mal problem na Favorite 136L a ked som volal do Skody tak mi povedali ze na bloku motora je hned vedla znaku "slepice" zalisovany nejaky stupel, ten by mal vyletiet...

Napsal: 30 říj 2020, 10:45
od Jarda S.
nebude, tohle mě a v okolí dělali 3 motory a u všech bych dal ruku do ohně za kliku, navíc mi to dělali pouze za studena (hm)

Napsal: 30 říj 2020, 17:54
od jericho-3
Ano, přesně tak, stává se to , když někdo dlouho nemění olej, jsou tam sračky nebo jen zvýší hustotu oleje, který tam nalil. Většinou stačí olej vypustit, dát tam nějakou řidoučkou sračku, motor nechat proběhnout a pak tam dát olej, co tam patří..Na vině není olej. čerpadlo , ale špatná údržba..

Napsal: 30 říj 2020, 17:56
od martinsidlo
A hlavně,studenej motor točí h....o !!!!

Napsal: 30 říj 2020, 20:35
od slovacek.milos
ja by som ani nezačal

já bych skončil na vrakovišti :roll: ;)

Re: Kouř + vynechávání při vytočení

Napsal: 30 říj 2020, 23:00
od misocko
Kenapuc píše:Když za studena šlápnu prudce na plyn, z auta vyletí hrozně obrovskej černej oblak, začne vynechávat (jede tak na 2-3 válce, někdy i úplně chcípne), začne kouřit šedě a po chvíli se zase srovná a jede normálně dokud tomu zase pořádně nešlápnu.

Někdy (většinou za studena) to při sešlápnutí chcípne úplně. Potom když startuju, tak to točí úplně bez odporu, jak kdyby to nemělo vůbec žádnou kompresi. Po chvíli se chytne jeden válec, pak druhej, pak už to zas běží normálně...

Auto lítalo 210 km/h a nedostal jsem se se spotřebou moc přes 6l. Teď z toho nevytáhnu možná ani 160 a jezdí to tak za 9l.
Kenapuc píše:Dělá to vlastně od doby co jsem vyměnil motor
sice dam uplne OT ale , dufam ze s tym nerobis , len sa s tym hras, lebo je jasne ze tomu nerozumies alebo si len z nejakeho dovodu pisal uplne blbosti okolo.
mal si zacat tym ze si vymenil motor, zvysok su len nepodstane kecy
sorry