Plný rejd s plynem = křupání v nápravě-Vyřešeno ?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

favo
blázen
Příspěvky: 2760
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Plný rejd s plynem = křupání v nápravě-Vyřešeno ?

Příspěvek od favo »

Chlapi, řeším teď takový zváštní problém.
Když stojím na místě a chci třeba zajet do podélného stání mezi dvě auta a dám plný rejd a přidám víc plynu, tedy rozjedu se trochu rychleji jak na volnoběh, tak mi zakřupe v nápravě a následně při zabrždění mi propadne pedál brzdy až skoro na podlahu.
Musím našlapat a pak je zase klid dokud neprovedu stejný manévr.
V podstatě se to chová jako když máte zatlačený píst v třmenu a chcete ho dostat ven, aby měl kontakt s destičkou.
Brzdová kapalina se mi neztrácí, měněná byla před cca rokem a půl až dvěma roky.
Jediný co se mi občas stává, že se mi povolí pravá poloosa v náboji kola, ale ta je nyní dotažená, takže tady bych asi problém taky nehledal. A při rychlosti nad 140 km/h mi začne vibrovat celý auto, ale to může být jen upadený závaží z kola.

Udělá mi to i když vyjíždím třeba z parkoviště a musím dát plný rejd a rozjedu se rychleji.
Pokud se rozjedu pomalu, tak žádný problém není.
Neřešil někdo z Vás něco podobného ?[/b]
Naposledy upravil(a) favo dne 27 dub 2021, 07:16, celkem upraveno 2 x.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5184
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Tak takhle vyjeď,zabrzdi ruční a hledej,které přední kolo to je. Dle mě,povolená poloosa,vybrace - rozpadlý náboj s ložiskem. Neptat se přes PC a kleknout do bláta a hledat. Mechanická závada.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

tiež myslím že bude niekde vôľa na náboji
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4311
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

v mých mladých letech jsem řešil taky takový propadání, nakonec jsem to dal do servisu a tam vyměnili brzdovou hadici (noteeth)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5184
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Bude rozpadlá klec u ložiska kola.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

To propadnutí může umožnit jak píše martinsidlo, že tam vznikne vůle, píst brzdy ztratí oporu a povyjede a pedál se propadne. Chce to na zdviži zkusit, co to v tom rejdu dělá, třeba pákou a kouknout zda není hadice brzdy v rejdu skřípnutá apod..
nepropadat panice...
favo
blázen
Příspěvky: 2760
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Když nad tím tak přemýšlím, tak by to možný bylo to ložisko a vysvětlilo by to i to křupání a hlavně vyosení kola tak, že kotouč zatlačí pístek třmenu zpět.
Ložiska mám tak cca 3 roky zpět nový, ale dnes dělají klece plastový a to pak žádný rachot z ložiska nehrozí, když se rozpadne.
Koupil jsem nový komplet poloosy Spidan, nový ložiska FAG tak jsem právě chtěl vědět zda tohle někdo neřešil, že bych případně koupil ještě další potřebný díly, než se v tom začnu hrabat.
Mám nachystaný i zrepasovaný těhlice, protože v jedné mi přeskakovalo ložisko, a tak musí být na lepidle.
Ono v tomhle počasí se mi pod to venku moc lézt nechce, zvlášť když to mám snížený a je tam prd vidět.
Zajímavý je že to všechno začalo současně, jak vibrace, tak křupání i propadání pedálu a hadice mám teflonový s opacéřováním už pár let a žadný problém, tak doufám že to bude to ložisko, když už se je chystám tak jako tak měnit.
Mážná i proto se mi povolila dvakrát ta poloosa.
martinsidlo píše:Tak takhle vyjeď,zabrzdi ruční a hledej,které přední kolo to je. Dle mě,povolená poloosa,vybrace - rozpadlý náboj s ložiskem. Neptat se přes PC a kleknout do bláta a hledat. Mechanická závada.
Problém je že když zkouším páčit kolo, tak se ani jedno nehne, drží absolutně bez vůle. Vše dotažené, takže žádný viditelný problém.
Kromě plného rejdu žádný rachot z kol nejde, prostě vše se tváří OK.
Otázka teď zní, co koupit za ložiska, když ani na FAG není spoleh.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

Fag som veľa krát reklamoval. Zrovna na o1 a G4 už dva-tri roky dávam nejaké noname za 8€kus a ani jedno sa nevrátilo :D je to nejaké CFG
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5184
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Ty jsi ale v jiném tématu řešil kmitání volantu,tady to máš. Rychle bych vyměníl ložisko,než se rozpadne a nadělá paseku.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
favo
blázen
Příspěvky: 2760
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Popravdě si nejsem jist, že bych to řešil i jinde než tady, ale to je fuk.
Zitra si jdu pro nový náboje Febi a čidla ABS Bosch.
Popravdě jsem doufal, že to vyměním až příští týden, abych nechal ty náboje ještě pozinkovat a objednal ještě nový štíty k brzdám, abych to měl vše nové.
Včera jsem zkusil dotáhnout ještě tu poloosu, ale už jsem s tím nepohnul a cestou z práce vibrace zmizely.
Asi si vezmu v pondělí firemní auto a svoje nechám v práci.

Tak jestli jsem svoje záznamy prolezl dobře, tak to pravé přední ložisko na které mám podezření, má najeto 181 000 km a měněné bylo 18.5.2012.
Takže beru zpět když jsem napsal, že nic nevydrží. :D
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5184
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Házení si ty neřešil,spletl jsem si tě s jiným.
Pozinkovat náboje,na co? A jak pak přebrousíš pod ložisko?
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
favo
blázen
Příspěvky: 2760
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Mám pozinkované i těhlice, náboj byl jen další díl kde se to hodí, navíc zbavím se tím koroze, kterou musím dvakrát do roka při výměně kol čistit.
Co se týká rozměru, tak s tím si hlavu nedělám, protože se bavíme o tloušťce 5-20 micronů takže při 5 micronech se bavíme o 0,005 milimetru a vzhledem k tomu, že náboj měl průměr přesně 40,00 mm tak při navýšení o 5 micronů se dostáváme na rozměr 40,005 mm což je pořád dle tabulek v toleranci pro lisování ložisek. A kdyby tam náhodou bylo víc, vždy se to dá obrousit.
Navíc, dělám to snad naposledy na tomto autě takže když už tak už.
V podstatě to dělám jen pro dobrý pocit, nuda je totiž hrozná sviňa.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3733
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Neměl bys ty microny připočítat dvakrát? Ale stejně to bude na lis asi v pohodě.
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5184
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Ve strojírenství se tolerance asi vymysleli k vašemu potěšení. Se nedivte,že vám ložiska nevydrží.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
favo
blázen
Příspěvky: 2760
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

To je zajimavý jak si s tím rychle hotov. Náboje budu zinkovat poprvé, zadruhé první ložisko mi vydrželo 181 000 km a to už bylo měněné takže žádný originál a stále v autě je a jezdí.
Navíc jsem snad jasně napsal, že když tam bude silnější vrstva, tak půjde dolů.
Sundat zinek není zase takový problém, navíc ho není třeba ani brousit jak jsem psal výše, stačí kyselina solná nebo chlorovodíková, kterou mám náhodou i v garáži, takže ani nehrozí poškození souososti rotačních ploch.
Navíc prý jde zinek dolů i octovou lázní, ale vyzkoušené to nemám, kdežto tu kyselinu chlorovodíkovou ano.
Strojařina a podotýkám přesná strojařina mě živí 24 roků, takže v tomto směru mě opravdu poučovat netřeba, zvláště pak u uložení s přesahem.
A kdyby někomu vrtaly v hlavě ty těhlice, tak věřte že na zinek šli i s vnějším kroužkem ložiska stále nalisovaným v těhlici, abych si nezměnil rozměr pro vnější kroužek ložiska.
Zinek je v mém případě nanášen galvanicky nikoli žárově, takže opravdu se bavíme o mikroskopickým navýšení rozměrů, které lze snadno řešit a zinek nechat jen tam kde potřebuji aby byl.
Ano Pájo máš recht, měl bych to počítat dvakrát, ale ani to na věci nic nemění. Počítám s tím že po nazinkování se jde napřed měřit a až potom cokoliv dalšího.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“