Plný rejd s plynem = křupání v nápravě-Vyřešeno ?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Plný rejd s plynem = křupání v nápravě-Vyřešeno ?
Chlapi, řeším teď takový zváštní problém.
Když stojím na místě a chci třeba zajet do podélného stání mezi dvě auta a dám plný rejd a přidám víc plynu, tedy rozjedu se trochu rychleji jak na volnoběh, tak mi zakřupe v nápravě a následně při zabrždění mi propadne pedál brzdy až skoro na podlahu.
Musím našlapat a pak je zase klid dokud neprovedu stejný manévr.
V podstatě se to chová jako když máte zatlačený píst v třmenu a chcete ho dostat ven, aby měl kontakt s destičkou.
Brzdová kapalina se mi neztrácí, měněná byla před cca rokem a půl až dvěma roky.
Jediný co se mi občas stává, že se mi povolí pravá poloosa v náboji kola, ale ta je nyní dotažená, takže tady bych asi problém taky nehledal. A při rychlosti nad 140 km/h mi začne vibrovat celý auto, ale to může být jen upadený závaží z kola.
Udělá mi to i když vyjíždím třeba z parkoviště a musím dát plný rejd a rozjedu se rychleji.
Pokud se rozjedu pomalu, tak žádný problém není.
Neřešil někdo z Vás něco podobného ?[/b]
Když stojím na místě a chci třeba zajet do podélného stání mezi dvě auta a dám plný rejd a přidám víc plynu, tedy rozjedu se trochu rychleji jak na volnoběh, tak mi zakřupe v nápravě a následně při zabrždění mi propadne pedál brzdy až skoro na podlahu.
Musím našlapat a pak je zase klid dokud neprovedu stejný manévr.
V podstatě se to chová jako když máte zatlačený píst v třmenu a chcete ho dostat ven, aby měl kontakt s destičkou.
Brzdová kapalina se mi neztrácí, měněná byla před cca rokem a půl až dvěma roky.
Jediný co se mi občas stává, že se mi povolí pravá poloosa v náboji kola, ale ta je nyní dotažená, takže tady bych asi problém taky nehledal. A při rychlosti nad 140 km/h mi začne vibrovat celý auto, ale to může být jen upadený závaží z kola.
Udělá mi to i když vyjíždím třeba z parkoviště a musím dát plný rejd a rozjedu se rychleji.
Pokud se rozjedu pomalu, tak žádný problém není.
Neřešil někdo z Vás něco podobného ?[/b]
Naposledy upravil(a) favo dne 27 dub 2021, 07:16, celkem upraveno 2 x.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Tak takhle vyjeď,zabrzdi ruční a hledej,které přední kolo to je. Dle mě,povolená poloosa,vybrace - rozpadlý náboj s ložiskem. Neptat se přes PC a kleknout do bláta a hledat. Mechanická závada.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Když nad tím tak přemýšlím, tak by to možný bylo to ložisko a vysvětlilo by to i to křupání a hlavně vyosení kola tak, že kotouč zatlačí pístek třmenu zpět.
Ložiska mám tak cca 3 roky zpět nový, ale dnes dělají klece plastový a to pak žádný rachot z ložiska nehrozí, když se rozpadne.
Koupil jsem nový komplet poloosy Spidan, nový ložiska FAG tak jsem právě chtěl vědět zda tohle někdo neřešil, že bych případně koupil ještě další potřebný díly, než se v tom začnu hrabat.
Mám nachystaný i zrepasovaný těhlice, protože v jedné mi přeskakovalo ložisko, a tak musí být na lepidle.
Ono v tomhle počasí se mi pod to venku moc lézt nechce, zvlášť když to mám snížený a je tam prd vidět.
Zajímavý je že to všechno začalo současně, jak vibrace, tak křupání i propadání pedálu a hadice mám teflonový s opacéřováním už pár let a žadný problém, tak doufám že to bude to ložisko, když už se je chystám tak jako tak měnit.
Mážná i proto se mi povolila dvakrát ta poloosa.
Kromě plného rejdu žádný rachot z kol nejde, prostě vše se tváří OK.
Otázka teď zní, co koupit za ložiska, když ani na FAG není spoleh.
Ložiska mám tak cca 3 roky zpět nový, ale dnes dělají klece plastový a to pak žádný rachot z ložiska nehrozí, když se rozpadne.
Koupil jsem nový komplet poloosy Spidan, nový ložiska FAG tak jsem právě chtěl vědět zda tohle někdo neřešil, že bych případně koupil ještě další potřebný díly, než se v tom začnu hrabat.
Mám nachystaný i zrepasovaný těhlice, protože v jedné mi přeskakovalo ložisko, a tak musí být na lepidle.
Ono v tomhle počasí se mi pod to venku moc lézt nechce, zvlášť když to mám snížený a je tam prd vidět.
Zajímavý je že to všechno začalo současně, jak vibrace, tak křupání i propadání pedálu a hadice mám teflonový s opacéřováním už pár let a žadný problém, tak doufám že to bude to ložisko, když už se je chystám tak jako tak měnit.
Mážná i proto se mi povolila dvakrát ta poloosa.
Problém je že když zkouším páčit kolo, tak se ani jedno nehne, drží absolutně bez vůle. Vše dotažené, takže žádný viditelný problém.martinsidlo píše:Tak takhle vyjeď,zabrzdi ruční a hledej,které přední kolo to je. Dle mě,povolená poloosa,vybrace - rozpadlý náboj s ložiskem. Neptat se přes PC a kleknout do bláta a hledat. Mechanická závada.
Kromě plného rejdu žádný rachot z kol nejde, prostě vše se tváří OK.
Otázka teď zní, co koupit za ložiska, když ani na FAG není spoleh.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Popravdě si nejsem jist, že bych to řešil i jinde než tady, ale to je fuk.
Zitra si jdu pro nový náboje Febi a čidla ABS Bosch.
Popravdě jsem doufal, že to vyměním až příští týden, abych nechal ty náboje ještě pozinkovat a objednal ještě nový štíty k brzdám, abych to měl vše nové.
Včera jsem zkusil dotáhnout ještě tu poloosu, ale už jsem s tím nepohnul a cestou z práce vibrace zmizely.
Asi si vezmu v pondělí firemní auto a svoje nechám v práci.
Tak jestli jsem svoje záznamy prolezl dobře, tak to pravé přední ložisko na které mám podezření, má najeto 181 000 km a měněné bylo 18.5.2012.
Takže beru zpět když jsem napsal, že nic nevydrží.
Zitra si jdu pro nový náboje Febi a čidla ABS Bosch.
Popravdě jsem doufal, že to vyměním až příští týden, abych nechal ty náboje ještě pozinkovat a objednal ještě nový štíty k brzdám, abych to měl vše nové.
Včera jsem zkusil dotáhnout ještě tu poloosu, ale už jsem s tím nepohnul a cestou z práce vibrace zmizely.
Asi si vezmu v pondělí firemní auto a svoje nechám v práci.
Tak jestli jsem svoje záznamy prolezl dobře, tak to pravé přední ložisko na které mám podezření, má najeto 181 000 km a měněné bylo 18.5.2012.
Takže beru zpět když jsem napsal, že nic nevydrží.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Mám pozinkované i těhlice, náboj byl jen další díl kde se to hodí, navíc zbavím se tím koroze, kterou musím dvakrát do roka při výměně kol čistit.
Co se týká rozměru, tak s tím si hlavu nedělám, protože se bavíme o tloušťce 5-20 micronů takže při 5 micronech se bavíme o 0,005 milimetru a vzhledem k tomu, že náboj měl průměr přesně 40,00 mm tak při navýšení o 5 micronů se dostáváme na rozměr 40,005 mm což je pořád dle tabulek v toleranci pro lisování ložisek. A kdyby tam náhodou bylo víc, vždy se to dá obrousit.
Navíc, dělám to snad naposledy na tomto autě takže když už tak už.
V podstatě to dělám jen pro dobrý pocit, nuda je totiž hrozná sviňa.
Co se týká rozměru, tak s tím si hlavu nedělám, protože se bavíme o tloušťce 5-20 micronů takže při 5 micronech se bavíme o 0,005 milimetru a vzhledem k tomu, že náboj měl průměr přesně 40,00 mm tak při navýšení o 5 micronů se dostáváme na rozměr 40,005 mm což je pořád dle tabulek v toleranci pro lisování ložisek. A kdyby tam náhodou bylo víc, vždy se to dá obrousit.
Navíc, dělám to snad naposledy na tomto autě takže když už tak už.
V podstatě to dělám jen pro dobrý pocit, nuda je totiž hrozná sviňa.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
To je zajimavý jak si s tím rychle hotov. Náboje budu zinkovat poprvé, zadruhé první ložisko mi vydrželo 181 000 km a to už bylo měněné takže žádný originál a stále v autě je a jezdí.
Navíc jsem snad jasně napsal, že když tam bude silnější vrstva, tak půjde dolů.
Sundat zinek není zase takový problém, navíc ho není třeba ani brousit jak jsem psal výše, stačí kyselina solná nebo chlorovodíková, kterou mám náhodou i v garáži, takže ani nehrozí poškození souososti rotačních ploch.
Navíc prý jde zinek dolů i octovou lázní, ale vyzkoušené to nemám, kdežto tu kyselinu chlorovodíkovou ano.
Strojařina a podotýkám přesná strojařina mě živí 24 roků, takže v tomto směru mě opravdu poučovat netřeba, zvláště pak u uložení s přesahem.
A kdyby někomu vrtaly v hlavě ty těhlice, tak věřte že na zinek šli i s vnějším kroužkem ložiska stále nalisovaným v těhlici, abych si nezměnil rozměr pro vnější kroužek ložiska.
Zinek je v mém případě nanášen galvanicky nikoli žárově, takže opravdu se bavíme o mikroskopickým navýšení rozměrů, které lze snadno řešit a zinek nechat jen tam kde potřebuji aby byl.
Ano Pájo máš recht, měl bych to počítat dvakrát, ale ani to na věci nic nemění. Počítám s tím že po nazinkování se jde napřed měřit a až potom cokoliv dalšího.
Navíc jsem snad jasně napsal, že když tam bude silnější vrstva, tak půjde dolů.
Sundat zinek není zase takový problém, navíc ho není třeba ani brousit jak jsem psal výše, stačí kyselina solná nebo chlorovodíková, kterou mám náhodou i v garáži, takže ani nehrozí poškození souososti rotačních ploch.
Navíc prý jde zinek dolů i octovou lázní, ale vyzkoušené to nemám, kdežto tu kyselinu chlorovodíkovou ano.
Strojařina a podotýkám přesná strojařina mě živí 24 roků, takže v tomto směru mě opravdu poučovat netřeba, zvláště pak u uložení s přesahem.
A kdyby někomu vrtaly v hlavě ty těhlice, tak věřte že na zinek šli i s vnějším kroužkem ložiska stále nalisovaným v těhlici, abych si nezměnil rozměr pro vnější kroužek ložiska.
Zinek je v mém případě nanášen galvanicky nikoli žárově, takže opravdu se bavíme o mikroskopickým navýšení rozměrů, které lze snadno řešit a zinek nechat jen tam kde potřebuji aby byl.
Ano Pájo máš recht, měl bych to počítat dvakrát, ale ani to na věci nic nemění. Počítám s tím že po nazinkování se jde napřed měřit a až potom cokoliv dalšího.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi