Dobíjení / zvýšený volnoběh - Octavia 2 1.9TDI PD 77kW

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Stangha
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 04 led 2020, 23:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Dobíjení / zvýšený volnoběh - Octavia 2 1.9TDI PD 77kW

Příspěvek od Stangha »

Ahoj, našel jsem hodně povídání o dobíjení, ale nic co by mi pomohlo, tak zakládám nové téma.

Před pár dny jsem si všiml zvýšených volnoběžných otáček na svoji Octavii 2, 1.9TDI PD 77kW. Otáčky se zvýšili na cca 1000 ot/min. Stalo se mi to při zastavení při parkování, nebo chvíli stání na semaforu. Přikládal jsem to krátkým trasám a zimě. Dneska jsem ale při pročítání fóra zjistil, ze se otáčky můžou zvýšit, když klesne napětí - ŘJ si při nízkém napětí přidá otáčky.
Dnes jsem to zkoumal za jízdy s voltmetrem zapojeným v zásuvce v kabině. Napětí se za celou jízdu (cca 40 km po městě) nezvysilo nad 13,6V. Ani při přidání plynu. V jednu chvíli (po zastavení a startu) bylo dokonce jen 11,7V. Vypadá to tedy na alternátor... dřív jsem pozoroval v alternátoru cvakání při studeném motoru. Ale to většinou za par minut přestalo, tak jsem tomu nevěnoval moc pozornosti. Dělá to asi volnoběžka... Teď ale nevím, čím začít. Jestli měnit volnoběžku, regulátor, nebo hledat špatnou kostru nebo buzení.
Mohla by se volnoběžka tak “vyběhat”, že by začala prokluzovat a alternátor by málo dobíjel?
Předem díky za rady a tipy :)
Stangha

OII 1.9tdi PD
misocko
Přispěvovatel
Příspěvky: 440
Registrován: 21 črc 2012, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlohovec

Příspěvek od misocko »

predpokladam ze to uz ma inteligentne (rekuperacne) dobijanie. meranie napetia pocas jazdy bude velmi zavadzajuce - najdi si neico o tom inteligntnom dobijani, kludne mozes prejst 500km a baterka bude vybita. skus merat pri zapnutych svetlach , pripadne asi pozriet DPF ci sa Ti nevypaluje pri kratkych trasach ...
zvysene otacky nemusia byt baterkou
martas.belka
Přispěvovatel
Příspěvky: 604
Registrován: 24 říj 2012, 21:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Jirkov

Příspěvek od martas.belka »

zkus vyměnit mínusový kabel k baterce měl jsem to samé a mužeš preventivně vyčistit všechny kostry pod airboxem.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14462
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Alternátor je Bosch nebo Valeo? Ještě bych prověřil kontakty na boku e-boxu.
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1440
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

misocko>> Nepředpokládej, je to O II TDI PD, tak mu prosím nepleť hlavu (LOL)
Člověk se pořád učí.
Stangha
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 04 led 2020, 23:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Stangha »

Je to rok 2006, myslím, ze to nemá inteligentní dobíjení. DPF to taky ještě nemá, takže tím to nebude. Dneska to zkusím proměřit na přímo na baterce a uvidím.
Stangha

OII 1.9tdi PD
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3717
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Směroplatný je napětí na baterce. Zásuvka v interiéru může mít napětí nižší.
To, jestli je altík v pořádku zjistíš tak, že změříš napětí přímo na něm. Mínus měřit na těle alternátoru, plus přímo na silový svorce(šteftu) alternátoru.
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1440
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Stangha píše:Je to rok 2006, myslím, ze to nemá inteligentní
Samozřejmě že nemá ;)
Člověk se pořád učí.
Stangha
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 04 led 2020, 23:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Stangha »

Oukej, změřím přímo na altíku. A co ta volnoběžka? Ta na dobíjení nemůže mít vliv?
Stangha

OII 1.9tdi PD
Stangha
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 04 led 2020, 23:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Stangha »

Tak jsem dnes provedl přesné měření. Na baterii i alternátoru je při běžícím motoru 14,1V. Volnoběh se nezvýšil ani jednou a volnoběžka si ani necvakla (rofl)
Stangha

OII 1.9tdi PD
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3717
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Měřeno po/před jízdou? Bez zátěže, nebo se světly, větráky, vyhříváním atd...?
Oct asv 2000, DieselPower
Stangha
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 04 led 2020, 23:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Stangha »

Po jízdě, se světly a větrákem.
Stangha

OII 1.9tdi PD
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 872
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Odpovědi: 0
Bydliště: ZR-Vysočina

Příspěvek od tiguan2 »

Tak je to všechno cajk
Scala 1.6 Tdi 85kw rv22
Audi Q5 2021 140kw-manuál
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3717
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Pak je vše ok. Porovnávals v tu chvílí i napětí na zásuvce v kabině?
Oct asv 2000, DieselPower
Stangha
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 04 led 2020, 23:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Stangha »

Před jízdou jsem neměl baterku do mutimetru... Ale jízda byla krátká, cca 8km po městě. Kontroloval jsem mínusový drát u baterky, e box i kolík na alternátoru a vše vypadá Ok, bez výrazné oxidace. Tak já nevím, asi hledám problém, kde není. Ale ten zvýšený volnoběh byl zvláštní, mám to auto 6 let a nikdy se mi to nestalo. Za poslední 3 dny ale několikrát. Ta volnoběžka na to mít vliv nemůže?
Měřil jsem i napětí v kabině a bylo tam taky 14,1. Ten Voltmetr do zapalovace ukazoval 13,7 V, není to proste přesné měřidlo.
Stangha

OII 1.9tdi PD
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“