Kolko voltov ma ísť do EGR
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Kolko voltov ma ísť do EGR
Dobrý večer prajem Prosím o radu skúsenejších Koľko voltov má ísť do elektronicky riadeného EGR ventilu idú do neho 1.2 max 2 volty podľa merák. Egr ventil chodí nejako divoko ako keby nevladalo vysunut. Je cisto novy magneti mareli tak ci sa pustit do kabelaze. Dakujem
Re: Kolko voltov ma ísť do EGR
Do EGR nejdú volty ale je ovládaný/prikostrovaný striedou, ak vidíš nejaké volty prepokladám merané multimetrom tak to je nejaká stredná hodnota. Na zmysluplné meranie potrebuješ osciloskop ideálne v kombinácii s aktivárotorom. O čo presne ide?
Re: Kolko voltov ma ísť do EGR
https://youtu.be/U-6w2FlZMqA
Video je natočené Pri spustení akčného členu cez diagnostiku toto eger je ovládané elektro motorčekom vysúva a pružina zasunie naspaat dva káble su silové a tri káble idú do potenciometra ktorý sníma zdvih ventilu. Po výmene EGR ventilu nepíše absolútne žiadnu chybu aj po prejdení dlhšiej vzdialenosti problem ale je ze pri 1500 otackach cuka s autom keď odpojím EGR ventil od konektoru všetko prestane Mne sa zdá že EGR ventil nevie udržať polohu vkuse chodí hore dolu. To isté vidím aj na live dátach keď ho chcem kalibrovať 0 percent ukáže v pohode a ale akonáhle má udržať 19 percent skáče to 35 40 12 19 atd percent
Video je natočené Pri spustení akčného členu cez diagnostiku toto eger je ovládané elektro motorčekom vysúva a pružina zasunie naspaat dva káble su silové a tri káble idú do potenciometra ktorý sníma zdvih ventilu. Po výmene EGR ventilu nepíše absolútne žiadnu chybu aj po prejdení dlhšiej vzdialenosti problem ale je ze pri 1500 otackach cuka s autom keď odpojím EGR ventil od konektoru všetko prestane Mne sa zdá že EGR ventil nevie udržať polohu vkuse chodí hore dolu. To isté vidím aj na live dátach keď ho chcem kalibrovať 0 percent ukáže v pohode a ale akonáhle má udržať 19 percent skáče to 35 40 12 19 atd percent
Re: Kolko voltov ma ísť do EGR
Špatná otázka, takže nečekej o moc lepší odpovědi. Každopádně je to zrádný i když máš konkrétnější informace/schémata k typu motoru/EGR ventilu... Připomnělo mi to případ, kdy podle Autodat mělo jít na akční člen(ať už magnet nebo motůrek) spínaných 12V(to je daný v případech, kdy to jde z pojistky a může být podobně řešený i u těch, kde kladnou i zápornou větev má na starost ecu...), proměřený všechno možný, vedení i zátěžově, cívka, potenciometr(tam je v drtvivý většině případů 5V
),... , takže logicky chyba v jednotce(za předpokladu, že jsou ok přívodní/napájecí větve do ecu,ap.), jenže problém byl v tom, že jednotka si spínala obojí(jak kostru, tak plus), takže novej EGR to vyřešil, i když starej, kterej si majitel pečlivě vyčistil, byl funkční, "jen" odebíral víc proudu... Ale ve většině případů se to dá diagnostikovat o něco jednodušeji... 
V některých případech to píše chybu dráhy, v jiných nemusí...
No tady bacha na druhošky, ví se i o problémech, kdy je např. vratná pružina jinak dimenzovaná(obvykle "logicky" slabší) a nefunguje to tak, jak by mělo
V některých případech to píše chybu dráhy, v jiných nemusí...
pašíkombi AFN B597
Re: Kolko voltov ma ísť do EGR
tak toto EGR rozhodne robit nesmie, ale bez osciloskopu sa nepohnes (nevis ci je zly EGR alebo riadiaca jednotka)
Meranie merakom nema vyznam
Meranie merakom nema vyznam
Re: Kolko voltov ma ísť do EGR
Objednal som na zajtra pierburg egr, nebudem ho montovať pripojim konektor a spustil akcne členy.
Re: Kolko voltov ma ísť do EGR
Záhada vyriešená nový EGR ventil originál pracuje správne už nikdy viac značku magneti Marelli