Ahojte,
padla mě převodovka na t5 1.9tdi axb 77kw a řekl jsem si, že když mám motor venku, mohl bych se i na něj podívat - auto jezdí jenom dálky v cizině, takže raději udělám něco preventivně než potom litovat( takové to rčení - nešahat na to co funguje v tomhle případě neuznávám). Kór když většina tras auto jezdí ve 3k rpm.
Motor má mít nalétané 320tkm ale moc tomu nevěřím. Jediný problém co mě trápí jsou nízké tlaky na všech válcích - cejchovaným měřákem mám 21-22 barů, po přidání pár ml oleje do válců 27 barů. Před 30tkm nová repasovaná hlava a problém pořád stejný. Odpovídá tomu i větší tlakováni do skříně.
Měl bych teda pár otázek ke spodku, hlava jde na kompletní repas.
1) chci dávat určitě nové kroužky popř. výbrus podle přeměření válců - pokud budou válce v tolerancích, kroužky origo nebo GOETZE( u GOETZE se po fórech píše, že jsou měkké pro lehké zajetí - ale zato méně vydrží, ani ne 100tkm)?
2) všechny šály gufera - i když budou vypadat ok, je moudré je měnit za origo nebo to je akorát kravina a raději nechat staré? U šálků počítám minimálně s přeměřením plastigauge.
3) olejové čerpadlo - nechat stávající a jenom přeměřit pomocí vrtačky jestli dává správně tlaky nebo rovnou koupit druhovýrobu tčeba FAI? (Tlaky budou nejspíš v toleranci, ale nelíbí se mi, že vačka po 30tkm má hranu a celkově vypadá že má několikanásobně víc. Olej měním co 7tkm. Záslepky ve vahadlech jsou).
4) vodní pumpa - standardně dávám sadu continental ale co takhle pumpu od meyle hd? Díly na nápravy se mě od nich osvědčily.
5) ještě něco kromě snímačů( všechny dávám origo nové) na co bych měl šáhnout?
DĚKUJI!
Na co vše sáhnout na 1.9tdi pd
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: Na co vše sáhnout na 1.9tdi pd
ahoj . ked to mas rozhodene ,spravil by som všetko čo sa spraviť dá . mal som ATD s rovnakým výkonom a nič som tam nemenil šlapalo to jak hodinky .baj očko ten istý nájazd , si myslím že ten nájazd čo máš je strašne málo na repas .nie som odborník v týchto veciach ale urob všetko čo sa dá inak sa ti to vráti späť a budeš to musieť rozoberať ešte raz.tieto motory boly zlaté výrobné typy. všetko bezporuchové s možnostou velkého nájazdu , ked daš olej ,fitre a rozvody ako má byť .
Sup 2 2.0 cffb
-
Jarda S.
- Aktivista
- Příspěvky: 4303
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
Re: Na co vše sáhnout na 1.9tdi pd
dal bych kroužky a víc neřešil, ted jsem měl kuchlý svoje AVF s 390na budíku a šály jak nový 
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Passat AVF 96kw
Re: Na co vše sáhnout na 1.9tdi pd
Někdy se na autech vymění preventivně všechno a ono to nedokáže fungovat pak ani po dobu záruky a ten co preventivně nedělal nic stále jezdí. Lepší než origo díly neseženeš.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5135
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Re: Na co vše sáhnout na 1.9tdi pd
Co funguje nešahat. Já 720tis km.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Re: Na co vše sáhnout na 1.9tdi pd
Chce to trochu ubrat plyn,,,,Tyhle km a kdoví... už jsou znát. Ty různé pohádky o půl mega a neměl jsem co řešit jsou dobré tak do baru..Samozřejmě musí komplet opravit hlavu, zjistit, zda není pronešený blok, určitě nové šály , nové šrouby, které gufero uvidí se musí vyměnit včetně pohonu vnějšího řemenu, kontrola spojky a dvouhmoty atd. Goetze kroužky jsou určeny právě pro opotřebované válce a fungují dobře. I pokud není hrana nahoře znatelná rukou je dobré je namontovat, protože první kroužek u dna pístu má nahoře vybrání aby nenarážel na původní rozměr. A když to bude venku, tak opravit cokoli /turbo/co ještě nebylo měněno ,starter, alternátor , pohon vrtulí ,. klimu apod. Nemá cenu udělat rychlou jehlu a poté se proklínat , až něco lehne někde u moře s rodinou při popíjení drinku..Samozřejmě je zde dilema s kvalitou nových dílů, ale to je vždy loterie. Právě proto ta auta už nikdo nechce, protože ta oprava, hlavně u PD je náročná a už nikdy to nebude dlouhodobá hitparáda a to třeba u Passata ještě s hlinikovou nápravou vepředu to je sebevražda.. Na druhou stranu je i návrh to dojet a pak zahodit racionální. Já bych od toho utíkal, až by se za mnou prášilo...Ale každý to má jinak ...
nepropadat panice...
Re: Na co vše sáhnout na 1.9tdi pd
Pokud se hodntoty tlaků válců skokově změní po přídání oleje do válců, netěsní spodek a je potřeba vyzkoumat proč, takže písty ven a uvidí se, pokud to má najeto to co říkáš, nezdá se mi že by to bylo vyšvihaný, tyhle motory vydrží opravdu hodně,myšleno spodek motoru ale čert ví jak s tím kdo zacházel,udržoval apod.