


Dobrý den,
mám v Multicáře motor VW 1.9D (typ 1Y) - je to motor, co se kdysi dával, tuším, do Golf II, Seat Inca apod. Je to absolutní mechanika, jeden vodič na ventil v palivovém čerpadle (chcípák), jinak to nemá absolutně žádnou elektriku.
Vozidlo jsem zakoupil, nejezdil s ním a začal ho repasovat - nevím tedy, jestli byl problém i předtím nebo až po ,,opravě".
Trysky jsou nové (origo Bosch), vstřikovače seřízené v Bosch servisu na předepsaný ot. tlak, nové hydroštely, rozvody dělané, nastavený předvstřik hodinkama, nové šály na klice a ojnicích, ... Ještě se s tím nejezdilo, kompletuji auto zatím na dílně a při testování motoru jsem přišel na následující.
Motor chytá parádně, jde do otáček bez problémů, má hezký chod, ale když mu NA NEUTRÁL naložím opravdu na max. (cca. posledních pár milimetrů chodu táhla plynu na čerpadle), tak motor začne jakoby vynechávat, začne být neklidný a začne kouřit - spíše do bíla.
Nenapadá někoho, co by to mohlo být? Jediné co není přejité je vstřikovací čerpadlo... Problém se děje jak na origo vedení paliva auta (s palivovým filtrem atd.), tak jsem to zkusil i ,,na plechovku - přívod a vratka z čerpadla přímo do plechovky hned u motoru" a úplně stejné. Zkoušel jsem nechat i běžet na samotné VIFko, ať se to trochu pročistí a také stejné...
Jediné, čeho jsem si ještě všiml, tak z palivové zpětky jdou občas (ne pořád, bez ohledu na přidaný plyn, prostě sem tam) mini bublinky (cca. 1 mm velké a je jich více). Nechápu, ale kde by mohl vzduch přisávat, když běží na plechovku - přivodní průtokový šroub jsem ještě pro jistotu přetěsnil a nic jiného tam pak už není, už jsme v čerpadle. Mohl by vůbec vzduch v palivu dělat takovýhle projev jen na maximum plynu? Případně pokud ano, může se ,,brát" přímo někde v čerpadle přes nějaké gufero nebo něco? Nafta z toho nikde neteče. Přes přepady vstřiků si to přisávat nemůže ne, do zpětky to přece tlačí (přepady vstřiků jsou připojené na ,,zpětkový" šroub - téčko a rovnou hadička do zpětky...).
Co by to mohlo dělat? Na videu to možná není tak patrné, ale ten motor jde krásně a jakmile se došlápne plyn fakt úplně na max., začne jakoby vynechávat, cukat a kouřit.
Díky za každou radu!


