Ahoj všem,
poraďte prosím. Motor 1.9D komůrka WJZ, rotačka Bosch, po nastartování běží krásně pravidelně cca 10s a pak začne zakopávat, nejdřív občas a lehce a pak častěji a víc a víc, jako když mu dochází nafta až chcípne. Těsně před chcípnutím lehce vylétne do otáček, jako když bych vrknul plynem a pak hned chcípne. Po pár vteřinách ho nastartuju znovu a situace se opakuje. Pumpování balonkem na naftu za chodu motoru nemá vliv. Odpojil jsem hadici těsně před rotačkou a pumpoval do flašky a krásně to teklo, tady problém není. Palivák je nový a nikde žádné nafta neteče. Viděl bych to nejspíš na dopravní čerpadlo v rotačce, že nestačí dávat. Co si o tom myslíte vy?
Petr
Motor 1.9D WJZ - neudrží se v chodu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1106
- Registrován: 23 led 2010, 10:25
- Bydliště: Praha a okolí
Odpovědi: 0
Motor 1.9D WJZ - neudrží se v chodu
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
- hansdob
- Aktivista
- Příspěvky: 9168
- Registrován: 17 zář 2009, 18:21
- Bydliště: Vysočina-Dobronín
Odpovědi: 1
Re: Motor 1.9D WJZ - neudrží se v chodu
Zkusit to na tu flašku.
Nestalo to někde dlouho odstavený? Jak se to stalo.
Nestalo to někde dlouho odstavený? Jak se to stalo.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1106
- Registrován: 23 led 2010, 10:25
- Bydliště: Praha a okolí
Odpovědi: 0
Re: Motor 1.9D WJZ - neudrží se v chodu
Jezdilo to se starým čerpadlem, ale to umřelo. Dal jsem jiné, chtěl jsem nastavit předvstřik, bohatost, volnoběh, atd. a ani to nemůžu nastavit, protože to nestihnu a než vylezu z kabiny, tak to kucká a zdechne
Stálo to asi 10, max. 14 dnů, než mi známý zrepasoval čerpadlo. Zkusím asi na otevřenou haubnu pověsit flašku s naftou a tím snad vyloučím hadice až k čerpadlu.

Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
- hansdob
- Aktivista
- Příspěvky: 9168
- Registrován: 17 zář 2009, 18:21
- Bydliště: Vysočina-Dobronín
Odpovědi: 1
Re: Motor 1.9D WJZ - neudrží se v chodu
Pedalem plynu ho neudrziš?? Pokud ne tak ten repas asi nebude úplně ok
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1106
- Registrován: 23 led 2010, 10:25
- Bydliště: Praha a okolí
Odpovědi: 0
Re: Motor 1.9D WJZ - neudrží se v chodu
Tak auto už jezdí ok. Repas čerpadla byl v pohodě, po dloooouhém hledání jsem zjistil, čím to je. Jedna páska blbě těsnila (byla stržená) a přes noc trochu padala nafta. Pásku jsem vyměnil a je po problému.
Akorát jsem se teda vyvztekal s nastavením předvstřiku. Origo vstřiky WJZ mají tlak nějakých 135 barů a předvstřik cca 13-15 stupňů (měřeno stroboskopem na jiném Berlingu WJZ). Tady byl tlak zvednutý na cca 205 barů a když jsem mu dal taky 15 stupňů, tak šel motor strašně blbě a hrozně bíle hulil. A když jsem mu přidával na předvstřiku, tak se to zlepšovalo, ale za chvíli jsem byl na dorazu. Musel jsem řemen na kole čerpadla přesadit o zub a pak už se to povedlo naladit, že to jde pěkně. Takže závěr je, že zvednutí otevíracího tlaku vstřiků má hodně velký vliv na předvstřik. Ne jen třeba 2, 3, nebo 5 stupňů, ale odhadem jsem s ním musel hnout o 20-30 stupňů, proti původním hodnotám. Už jsem to neměřil stroboskopem, ale jen podle ucha, jak to jede a nehulí.
Akorát jsem se teda vyvztekal s nastavením předvstřiku. Origo vstřiky WJZ mají tlak nějakých 135 barů a předvstřik cca 13-15 stupňů (měřeno stroboskopem na jiném Berlingu WJZ). Tady byl tlak zvednutý na cca 205 barů a když jsem mu dal taky 15 stupňů, tak šel motor strašně blbě a hrozně bíle hulil. A když jsem mu přidával na předvstřiku, tak se to zlepšovalo, ale za chvíli jsem byl na dorazu. Musel jsem řemen na kole čerpadla přesadit o zub a pak už se to povedlo naladit, že to jde pěkně. Takže závěr je, že zvednutí otevíracího tlaku vstřiků má hodně velký vliv na předvstřik. Ne jen třeba 2, 3, nebo 5 stupňů, ale odhadem jsem s ním musel hnout o 20-30 stupňů, proti původním hodnotám. Už jsem to neměřil stroboskopem, ale jen podle ucha, jak to jede a nehulí.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000