Octavia 2 RS 125KW PPD mrtvá od spodu - vyřešeno
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Octavia 2 RS 125KW PPD mrtvá od spodu - vyřešeno
Kluci rovnou píšu, že se jedná o auto na YT kanálu ERBOS.CZ ......mě je ten týpek sympatický a docela rád bych mu alespoň trošku pomohl takhle přes fórum....
Jde mi o to, že si myslím, že závada, kterou má není ojedinělá a na různých fórech čtu, že to postihlo dost lidí s tímhle motorem. Napadlo mě, že se už jistě dobře ví, po čem jít....Auto se mu prakticky nechce rozjet, pokud není vytočené alespoň na 2500ot....při přidání plynu s podtočeným motorem taky neakceleruje (pod 1500ot absolutně mrtvé)....v otáčkách nad 3000ot pak tahá dobře.
Auto má vykuchaný DPF a tuším, že zaslepený EGR a ošetřený software.....
1. Má se táhlo turba stáhnout u tohohle motoru tak, jak u třeba rotaček o 1,2cm k dorazu?
2. Je to tam řešené podtlakem, nebo elektricky, nebo ovládání je klasicky podtlak a elektrické je jen snímání polohy?
3. Má to jeden, nebo dva EGR jak je u novějších aut s DPF
4. Můžou tohle dělat ty Siemens vstřiky?
5. Nějaké záludné čidlo po kterém jít v měřených hodnotách (prý snad je trošku rozdíl, když je auto ohřáté)
Věřím, že někdo to tu už řešil, přeci jen už je to stará vrána a klidně se rád o tomhle motoru víc vzdělám....všehovšudy jsem byl jedinkrát u tohohle motoru, kdy jsme mu měnili vstřiky za repase a to pak díky vláknu tady jsme zjistili, že repasované vstřiky Siemens je blbost a že jedině nové - víc jsem se s tímhle motorem nesetkal
Jde mi o to, že si myslím, že závada, kterou má není ojedinělá a na různých fórech čtu, že to postihlo dost lidí s tímhle motorem. Napadlo mě, že se už jistě dobře ví, po čem jít....Auto se mu prakticky nechce rozjet, pokud není vytočené alespoň na 2500ot....při přidání plynu s podtočeným motorem taky neakceleruje (pod 1500ot absolutně mrtvé)....v otáčkách nad 3000ot pak tahá dobře.
Auto má vykuchaný DPF a tuším, že zaslepený EGR a ošetřený software.....
1. Má se táhlo turba stáhnout u tohohle motoru tak, jak u třeba rotaček o 1,2cm k dorazu?
2. Je to tam řešené podtlakem, nebo elektricky, nebo ovládání je klasicky podtlak a elektrické je jen snímání polohy?
3. Má to jeden, nebo dva EGR jak je u novějších aut s DPF
4. Můžou tohle dělat ty Siemens vstřiky?
5. Nějaké záludné čidlo po kterém jít v měřených hodnotách (prý snad je trošku rozdíl, když je auto ohřáté)
Věřím, že někdo to tu už řešil, přeci jen už je to stará vrána a klidně se rád o tomhle motoru víc vzdělám....všehovšudy jsem byl jedinkrát u tohohle motoru, kdy jsme mu měnili vstřiky za repase a to pak díky vláknu tady jsme zjistili, že repasované vstřiky Siemens je blbost a že jedině nové - víc jsem se s tímhle motorem nesetkal
Naposledy upravil(a) OťasTDi dne 18 pro 2024, 08:06, celkem upraveno 1 x.
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34089
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Octavia 2 RS 125KW PPD mrtvá od spodu
No on to Miloši měl na diagnostice a v servisu.... měnili mu sání s tou klapkou a dali sériový soft, protože s chipem to neskutečně černě hulilo....a problém byl v tom, že nikdo dle měřených hodnot nedokázal s jistotou říct, co je špatně
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34089
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Octavia 2 RS 125KW PPD mrtvá od spodu
otas ty to dokážeš, vcds a běž na to
měl jsem v háji turbo a na opravě PC, zajedu za elektrikářem z autoruzáku, sedí vedle mě, přidám a za chvíli nouze , a turbo máš prej v pořádku asi váha
Re: Octavia 2 RS 125KW PPD mrtvá od spodu
No jako měl jsi v minulém příspěvku naprostou pravdu....ale na druhou stránku Miloši musíš uznat, že když je mrtvá váha, tak to taky netahá....x krát v minulosti jsem to řešil, ať už na Passatu, nebo Ovci.....netáhlo, dal jsem váhu na zkoušku ze svého ASV, co jsem tehdy míval a bylo jasno....ale tady to asi bude větší záludnost.... mě napadlo, zda to někdo přímo neřešil, že bych to dal na první dobrou.....a neví někdo jak je to s tím táhlem? Má taky zajíždět aby otevřelo lopatky? A čím je ovládané?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5178
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Re: Octavia 2 RS 125KW PPD mrtvá od spodu
Určitě táhlo až dolu.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Re: Octavia 2 RS 125KW PPD mrtvá od spodu
A je to podtlakem, nebo elektricky?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Re: Octavia 2 RS 125KW PPD mrtvá od spodu
Tady u toho motoru bych šel rovnou po vstřikách. A díval se někdo jak vypadá ten naftovej filtr? Bude jak bota
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5178
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Re: Octavia 2 RS 125KW PPD mrtvá od spodu
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Re: Octavia 2 RS 125KW PPD mrtvá od spodu
Za tiahlo turba ťahá normálne podtlaková banka, navyše je tam akurát spomínaný snímač polohy a je priamo na banke. EGR to má jeden a normálny, ale už ovládaný servom, ako na novších CR. Oproti starším motorom je tam navyše chladič spalín s klapkou, ktorá je ovládaná elektromagnetom a DPF. Ešte je rozdiel v saní - okrem tebou spomínaných vírivých klapiek ovládaných podtlakom, to má saciu klapku už ovládanú servom. Tá sa nezatvára len pri vypnutí motora, ale aj počas fungovania EGR - podobne ako na staršom SDI, priviera čerstvý vzduch, aby sa podporilo nasávanie spalín z EGR. Je tam toho viacej, čo zvykne uberať na výkone. Bez diagnostiky a logovania sa nezaobídeš, univerzálna rada neexistuje. Ináč strieľaš naslepo, čo samozrejme nevylučuje, že sa netrafíš hneď na prvý krát.
Re: Octavia 2 RS 125KW PPD mrtvá od spodu
Passione díky....tohle mi zatím stačí.....ale ještě jeden dotaz....zkontroluji i úhel vačka/klika..... má to být jak třeba na BXE EDC16 cca -1,3?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Re: Octavia 2 RS 125KW PPD mrtvá od spodu
Mě jde o to, abych věděl, co mě čeká.....tenhle motor prakticky neznám....setkal jsem se jednou na výměnu vstřiků a byl to debakl
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Re: Octavia 2 RS 125KW PPD mrtvá od spodu
Palivák vyměnit je dobrý nápad, udělám
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Re: Octavia 2 RS 125KW PPD mrtvá od spodu
Tak nakonec mu to někdo vyřešil.....bylo upálené čidlo teploty výfukových spalin....tak já to tu nechám, třeba to někdy někomu pomůže......ve výpisu chyb prý nebylo.... nevím zda to tedy někdo nakonec poznal v měřených hodnotách UDS.....pokud někdo ví, jak se to dá najít, popř jaké má ukazovat hodnoty, napište to sem...... třeba někdy někomu to může pomoct
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Re: Octavia 2 RS 125KW PPD mrtvá od spodu - vyřešeno
Vo VSDS to má ešte skupiny ako staršie autá. Všetky tri teploty ohľadne DPF nájdeš pokope v skupine 75. BMN má snímače pred turbom, pred a za DPF.