XC60, za vlhka nefunguje servoriadenie

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
julo45
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Odpovědi: 0
Registrován: 23 úno 2006, 11:09

XC60, za vlhka nefunguje servoriadenie

Příspěvek od julo45 »

Servo vo vlhkom pocasi funguje ale iba v obmedzenom rezime, teda ako v nudzovom rezime, t.t. uinnost je asi o 50% nizsia, teda nie zeby nefungovalo vobec. Dnes som skontroloval konektor na serve, teda obidva konektory, su ako nove ziadna oxidacia, pripadne vlhkost. Skontroloval som CEM modul, taktiez bez korozie pripadne vody pod kobercom, CEM je ako nove. Skontroloval som torpedo kade vedu kable a kde je umiestnena RJ motora, taktiez bez vody korozie a pod.,, Po tomto som zapojil bateriu nastartoval vozidlo a servo zacalo okamzite fungovat. t.z. nastal nejaky restart niektorej RJ /myslim si/, Z tohoto dôvodu som isiel do autoumyvarne a po celom cykle, teda umyti auta vo vlhkom prostredi po nastartovani, servo znova v nudzovom rezime. Ihned som to dal v dielni na diagnostiku /KTS570/ vo vsetkych jednotkach,,, /ecu, cem, abs, servo/ ziadna chyba bez chyby. Hned som skontroloval, kde asi natiekla voda, znova som skontroloval cerpadlo, to je suche ani kvapka vody /ani sa tam nema skadial dostat/, skontroloval som torpedo taktiez suche, do kabiny na CEM sa voda taktiez nedostala. Bol som sa vozit a asi po 15km pocas jazdy zacalo servo fungovat na 100% . Po vypnuti vozidla a opatovnom nastartovani znova servo v nudzovom rezime. Nechal som auto v dielni v teple nastartovane a asi po 5 minutach servo naskocilo. A takto sa to opakuje az kym vlhkost klesne na minimum. Casovy interval sa stale skracuje... Diagnostika nehlasi ziadnu chybu. V meranych hodnotach vsetko vykauzuje normalne hodnoty, odberu prudu ten je asi 4,5 ampera v klude 85A pri plnom vytoceni volantu. Urobil som taktiez test alternatora /KTS toto ponuka/ test dobijania je v poriadku, nabeh dobijania sa zda taktiez v poriadku / po nastartovani dobija cca.13,1 V, po 10s 13,8 V, a po par sekundach 14,5V a takto nabieha az do max 15V, po tomto sa ukludni a ostane na 14,8 V, neskor koise v rozpeti od 13,5 do 15V./ S tymto servom sa mi to uz deje cca.2 roky. Nechal som to tak a cakal som ze zavada sa casom prejavi, avsak vzdy je to rovnako. V letnych mesiacoch servo funguje normalne, ale ked sa teplota znizi vlyvom dazda, teda prsi po cely den, vlhkost vzduchu sa zvysi, servo znova funguje asi na 50%, kym sa znova neotepli. Vymenil som olej v serve, bez zmeny.
Nestretol sa niekto s tymto problemom? Dakujem za pomoc....

Více na: https://www.volvo-club.cz/forum-tema/xc ... ssage16769
Odpovědět

Zpět na „Volvo“