Audi a4 b6 1.9 tdi AVF vačka

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Derethim
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 11 led 2025, 14:36
Odpovědi: 0

Audi a4 b6 1.9 tdi AVF vačka

Příspěvek od Derethim »

Zdravim pani, mal by som taky dotaz. Teraz sa mi prihodila taka vec na AVF a to to ze mi to zacalo duniet do sania.. dnes po rozobrati veka ventilov som si všimol že vačka ma ostre hrany a chcel by som ju vymenit spolu zo zdvihatkami. Ale moja otazka znie (viem ze uz to tu bolo riesene par krat ale toho citania je vela) je možne vymenit pôvodnú vačku za vačku z SDI na pôvodnú hlavu ? A musi sa to este nejak doladit ? Dakujem za každú radu!
trhac
Přispěvovatel
Příspěvky: 921
Registrován: 15 lis 2011, 20:43
Odpovědi: 0

Re: Audi a4 b6 1.9 tdi AVF vačka

Příspěvek od trhac »

Proč tam chceš dávat vačku z sdi?
Derethim
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 11 led 2025, 14:36
Odpovědi: 0

Re: Audi a4 b6 1.9 tdi AVF vačka

Příspěvek od Derethim »

Vraj lepsia alternativa, teda vykonovo... a zaujimalo by ma ci musi ist aj hlava z sdi alebo moze ist aj ma klasicku avf
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4288
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Re: Audi a4 b6 1.9 tdi AVF vačka

Příspěvek od Jarda S. »

to co se dává SDI vačka tak na rotačku, na PD musíš dát PD vačku....
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
tatko Tom
Přispěvovatel
Příspěvky: 481
Registrován: 25 úno 2018, 08:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Re: Audi a4 b6 1.9 tdi AVF vačka

Příspěvek od tatko Tom »

Motoru je rozumné dať, čo mu patrí. Výkon - ak - sa dá zvýšiť s originál súčiastkami. Aj tak majú mnohé tie autá problém so životnosťou - načo tomu nadbiehať.
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
Derethim
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 11 led 2025, 14:36
Odpovědi: 0

Re: Audi a4 b6 1.9 tdi AVF vačka

Příspěvek od Derethim »

Jarda S. píše: 12 led 2025, 12:49 to co se dává SDI vačka tak na rotačku, na PD musíš dát PD vačku....
Čiže jedine zo silnejšieho PD motora a to napriklad ARL 110kw ?
cin
Aktivista
Příspěvky: 1606
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Odpovědi: 0
Bydliště: jihlavsko

Re: Audi a4 b6 1.9 tdi AVF vačka

Příspěvek od cin »

Tak pokud se nechystáš na nějakou složitou úpravu výkonu, tak je asi jedno jestli použiješ vačku z ASZ/ ARL/ AVF/ AWX/ možná i ATD/ AXR a tak dál. Myslím, že jsou velmi podobné, některé i stejné :? :? , znalejší členi Ti to jistě upřesní. Jde spíš o to, aby jsi koupil a nasadil vačku nejlépe novou a od zavedených výrobců, třeba Kolbenschmidt, Engineteam, Borsehung a tak. Origo vačka je samozřejmě asi nejlepší, ale nevím jestli jde ještě koupit a pokud ano, tak to nejspíš bude raketa a v dnešní době je asi hodně těžké spoléhat na kvalitu, kterou měly origo vačky kdysi :? :roll: . Nezapomeň taky určitě k vačce přikoupit nové šály a oba nové simerinky + těsnění k tandemu. Doporučil bych taky výměnu hydroštelů a podle stáří rozvodů bych hodně zvážil i výměnu rozvodového řemenu (jen můj názor). Rozhodně po opravě hned vyměň olej
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5054
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: Audi a4 b6 1.9 tdi AVF vačka

Příspěvek od martinsidlo »

SDI bylo i PD.
PD mají jinou vačku než rotačky a u PD byla u nejnovějších i na DPF.
Ty ani nevíš,co máš za konstrukci motoru,tak nevymýšlej a dej origo.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
trhac
Přispěvovatel
Příspěvky: 921
Registrován: 15 lis 2011, 20:43
Odpovědi: 0

Re: Audi a4 b6 1.9 tdi AVF vačka

Příspěvek od trhac »

Jojo třeba v caddy sou běžné sdi pd a beztak ta vacka bude stejná jak v tdi.
Derethim
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 11 led 2025, 14:36
Odpovědi: 0

Re: Audi a4 b6 1.9 tdi AVF vačka

Příspěvek od Derethim »

cin píše: 12 led 2025, 17:22 Tak pokud se nechystáš na nějakou složitou úpravu výkonu, tak je asi jedno jestli použiješ vačku z ASZ/ ARL/ AVF/ AWX/ možná i ATD/ AXR a tak dál. Myslím, že jsou velmi podobné, některé i stejné :? :? , znalejší členi Ti to jistě upřesní. Jde spíš o to, aby jsi koupil a nasadil vačku nejlépe novou a od zavedených výrobců, třeba Kolbenschmidt, Engineteam, Borsehung a tak. Origo vačka je samozřejmě asi nejlepší, ale nevím jestli jde ještě koupit a pokud ano, tak to nejspíš bude raketa a v dnešní době je asi hodně těžké spoléhat na kvalitu, kterou měly origo vačky kdysi :? :roll: . Nezapomeň taky určitě k vačce přikoupit nové šály a oba nové simerinky + těsnění k tandemu. Doporučil bych taky výměnu hydroštelů a podle stáří rozvodů bych hodně zvážil i výměnu rozvodového řemenu (jen můj názor). Rozhodně po opravě hned vyměň olej
Dakujem velmi pekne za vysvetlenie :) vačku a zdvihatka chcem menit hlavne kvôli tomu ze mi to duni do sania, vraj to robia prave zdvihatka... a mam v.plane vačku, zdvihatka, rozvody a vsetko okolo toho
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4288
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Re: Audi a4 b6 1.9 tdi AVF vačka

Příspěvek od Jarda S. »

Derethim píše: 12 led 2025, 14:02
Čiže jedine zo silnejšieho PD motora a to napriklad ARL 110kw ?
všechny PD bez dpf mají stejnou vačku ;)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“