spackaná výmena tesnenia 1,9 TDi BXE 77kW
Napsal: 22 črc 2025, 10:01
Ahoj.
Poraďte mi prosím nejakého fachmana na diesle, prípadne čo a ako skúsiť skontrolovať. Mám Octaviu s najazdenými cca 270 000 km. Auto išlo pekne, chytalo na brnk, spotreba pod 5 litrov, skrátka to, čo PD má robiť. Začala sa mi tratiť voda, mechanici to identifikovali ako podfúknuté tesnenie. Hlava išla dole, tesnenie bolo na jednom valci podfuknuté. Hlava bola prekontrolovaná, rovná, takže sa rozhodli vymeniť tesnenie a poskladať. Zároveň sa menili rozvody a tesnenie pod tandemovým čerpadlom, palivový filter plus nejaké palivové hadičky. Po oprave auto nemá ten výkon, ako malo pred tým a spotreba narástla o liter až dva na 100 km. Odhliadnúc od toho, čo všetko a ako sa malo správne opravovať boli skontrolované rozvody, časovanie vačky, vstreky (tie neboli z hlavy von), váha vzduchu, map senzor, EGR... Na nič z toho sa nešahalo, neviem, ako by sa to cez noc pokazilo v dielni. Inde v servise mi zmerali kompresiu, na každom valci je vraj 19 bar? Mechanik vymenoval možné príčiny, prasklinky, sedlá ventilov a podobne. Podotýkam ešte raz, menilo sa tesnenie pod hlavou. Ak ten ventil dovtedy tesnil, neexistuje jediná príčina, prečo by zrazu cez noc na ponku prestal tesniť, alebo sa objavila trhlinka na hlave.
Čiže vraj motor pred smrťou. Čomu neverím, lebo pred opravou nedymil, ťahal pekne a nežral 7 litrov nafty. Meranie korekcií vstrekov je takto:
valec 1: -0,54 mg/H
valec 2: -0,28 mg/H
valec 3: -0,0 mg/H
valec 4: 0,85 mg/H
Moje uvažovanie je také, že buď je zlé tesnenie, lebo skokovo sa kompresia nemohla takto zmeniť, auto bez problémov a na brnk štartovalo aj v zime, teplý aj studený motor, alebo im nesprávne meria kompresiu manometer.
Druhá možnosť, pri demontáži čerpadla, filtra, hadičiek sa im podarilo zaniesť nečistoty do prívodu nafty ku vstrekom, dôsledkom čoho je poškodený vstrekovač/če. Som náchylný tomu veriť, pretože presne takto mi raz dodrbali vstrekovače v servise na Berlingu 2,0 HDi. Zároveň inému chalanovi nedávno pri demontáži vstrekov a pregumičkovaní takto zázračne odišli vstreky na Octavii a po výmene za repasované zrazu auto ožilo.
Aký postup diagnostiky zvoliť? Dávať dole hlavu a kontrolovať tesnenie, alebo iba vybrať vstrekovače a zaslať na otestovanie? Doteraz ma to stálo 1000€ a už to začína byť na hranici rentability.
Poraďte mi prosím nejakého fachmana na diesle, prípadne čo a ako skúsiť skontrolovať. Mám Octaviu s najazdenými cca 270 000 km. Auto išlo pekne, chytalo na brnk, spotreba pod 5 litrov, skrátka to, čo PD má robiť. Začala sa mi tratiť voda, mechanici to identifikovali ako podfúknuté tesnenie. Hlava išla dole, tesnenie bolo na jednom valci podfuknuté. Hlava bola prekontrolovaná, rovná, takže sa rozhodli vymeniť tesnenie a poskladať. Zároveň sa menili rozvody a tesnenie pod tandemovým čerpadlom, palivový filter plus nejaké palivové hadičky. Po oprave auto nemá ten výkon, ako malo pred tým a spotreba narástla o liter až dva na 100 km. Odhliadnúc od toho, čo všetko a ako sa malo správne opravovať boli skontrolované rozvody, časovanie vačky, vstreky (tie neboli z hlavy von), váha vzduchu, map senzor, EGR... Na nič z toho sa nešahalo, neviem, ako by sa to cez noc pokazilo v dielni. Inde v servise mi zmerali kompresiu, na každom valci je vraj 19 bar? Mechanik vymenoval možné príčiny, prasklinky, sedlá ventilov a podobne. Podotýkam ešte raz, menilo sa tesnenie pod hlavou. Ak ten ventil dovtedy tesnil, neexistuje jediná príčina, prečo by zrazu cez noc na ponku prestal tesniť, alebo sa objavila trhlinka na hlave.
Čiže vraj motor pred smrťou. Čomu neverím, lebo pred opravou nedymil, ťahal pekne a nežral 7 litrov nafty. Meranie korekcií vstrekov je takto:
valec 1: -0,54 mg/H
valec 2: -0,28 mg/H
valec 3: -0,0 mg/H
valec 4: 0,85 mg/H
Moje uvažovanie je také, že buď je zlé tesnenie, lebo skokovo sa kompresia nemohla takto zmeniť, auto bez problémov a na brnk štartovalo aj v zime, teplý aj studený motor, alebo im nesprávne meria kompresiu manometer.
Druhá možnosť, pri demontáži čerpadla, filtra, hadičiek sa im podarilo zaniesť nečistoty do prívodu nafty ku vstrekom, dôsledkom čoho je poškodený vstrekovač/če. Som náchylný tomu veriť, pretože presne takto mi raz dodrbali vstrekovače v servise na Berlingu 2,0 HDi. Zároveň inému chalanovi nedávno pri demontáži vstrekov a pregumičkovaní takto zázračne odišli vstreky na Octavii a po výmene za repasované zrazu auto ožilo.
Aký postup diagnostiky zvoliť? Dávať dole hlavu a kontrolovať tesnenie, alebo iba vybrať vstrekovače a zaslať na otestovanie? Doteraz ma to stálo 1000€ a už to začína byť na hranici rentability.