TDI 81kw nejde nastartovat

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
JardaNet
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 23 led 2006, 17:43
Odpovědi: 0

TDI 81kw nejde nastartovat

Příspěvek od JardaNet »

občas se mi stáne že mi nejde octa nastarovat jen točí jak zběsilá.přišel jsem na to že mi zůstane vyset klapka na přívodu vzduchu při pohledu na motor vlevo je na ni nějakej podtlak.při ručním překlopení nastartuje na první otočení.nevíte náhodou někdo co to je za klapku a jestli se to dá nějak opravit,promazat nebo vyčistit.Dík za pomoc.
Uživatelský avatar
romanx
Přispěvovatel
Příspěvky: 325
Registrován: 12 bře 2006, 20:45
Odpovědi: 0
Bydliště: kladensko

Příspěvek od romanx »

No nerad bych kecal nesmysly ale jestli myslíš to co já tak je to ventil na regulaci zpětného vracení výfukových plynů do sání kvůli ekologii a pokud ti zůstane otevřenej na plno tak asi můžeš mít problém se startem.....nebo ho spíš máš zajetelenej karbonem z výf.plynů.Já bych odpojil a zaslepil třeba šroubkem ten podtlak vrátil tu pášku do správný polohy a pokud ti to nebude blbnout tak někdy třeba vyčistil ten ventil od karbonu.. (LOL)
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Tak je to trochu jinak. Ta klapka při vypnutí klíčku uzavře sání, aby motor nedobíhal, eventuálně se neklapal. Pokud neotevře, tak se to pochopitelně bez vzduchu nedá natočit. Buď zjistit proč neotevírá a opravit, nebo vyřadit z činnosti. Řekl bych, že je to vylepšení k horšímu a další součástka, která snižuje spolehlivost.
Vím,že se ozvou oponenti, taky mám raději vše tak, jak to výrobce vymyslel, ale pokud je něco nespolehlivé a nemusí to tam být, tak se bez toho rád obejdu.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Jarda_V
Přispěvovatel
Příspěvky: 133
Registrován: 25 led 2006, 22:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jarda_V »

Když to dáš pryč tak se ti bude jen při vypnutí kousat motor s tím že to dá takovou menší ránu. Ono komu uplně netěsní EGR ventil tak to stejně nefunguje protože ten podtlak se ufoukne do výfuku...
kasec
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Registrován: 13 dub 2006, 14:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od kasec »

Dotaz pro objasnění: :?

EGR ventil je ventil pro vracení výfukových plynů do sání kvůli zmenšení koncentrace NOX - to je OK
a klapka slouží při vypnutí motoru k uzavření sání, aby motor nedobíhal, eventuálně se neklapal- to je také OK

Jsou tyto díly mechanicky spojené vedle sebe, nebo se jedná o stejný díl, případně kde se přesně nachází ta klapka? :?

Díky za odpověď.
Škoda Octavia 1,9TDi 81 kW r.v.1998 najeto 170 tis. km
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5948
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

Klapka je součástí EGR ventilu. ;)
kasec
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Registrován: 13 dub 2006, 14:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od kasec »

:D :D :D

Díky, myslel jsem si to.

Ještě dotaz, když zaslepím EGR ventil, znamená to, že vyřadím z provozu i výše zmíněnou klapku??? Předpokládám, že asi ano!

Díky.
Škoda Octavia 1,9TDi 81 kW r.v.1998 najeto 170 tis. km
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1272
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

kasec píše::D :D :D

Díky, myslel jsem si to.

Ještě dotaz, když zaslepím EGR ventil, znamená to, že vyřadím z provozu i výše zmíněnou klapku??? Předpokládám, že asi ano!

Díky.
ne
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
kasec
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Registrován: 13 dub 2006, 14:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od kasec »

reesha píše:
kasec píše::D :D :D

Díky, myslel jsem si to.

Ještě dotaz, když zaslepím EGR ventil, znamená to, že vyřadím z provozu i výše zmíněnou klapku??? Předpokládám, že asi ano!

Díky.
ne
Díky moderátorovi reeshovi za vyčerpávající odpověď (crazy)
Škoda Octavia 1,9TDi 81 kW r.v.1998 najeto 170 tis. km
Uživatelský avatar
Karl
Aktivista
Příspěvky: 1228
Registrován: 23 led 2006, 16:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od Karl »

EGR má svoju podtlakovú hadičku a klapka má svoju. Egr má hadičku vedenú z pravej strany k motoru, hadička od klapky miery na pravú stranu k vzduchovému filtru. A pokial máš EGR zasraný karbonom tak Ti ho nepomôže odpojiť o podtlaku lebo keď ostal otvorený tak podtlak nato nemá vplyv takže buď ho vymeniť, rozchodiť alebo zaslepiť. A tá klapka odišla už dvom taxíkarom a taxikáry sú zvláštna komunita ľudí šetriť kde sa dá takže ani jeden ju nemá klapku a zatial no problem.
Ešte, že existujú benzíny ináč by boli mechanici bez roboty :) preto mám 911 Turbo :) :DD
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Řekl bych, že je to vylepšení k horšímu a další součástka, která snižuje spolehlivost.
Vím,že se ozvou oponenti, taky mám raději vše tak, jak to výrobce vymyslel, ale pokud je něco nespolehlivé a nemusí to tam být, tak se bez toho rád obejdu.
To su jako já ten oponent? Taky su radši, když jsou věci, tak jak to má být, a když se to posere, tak se to nejdřív snažím opravit, ale samo, že když není zbytí a ta věc přestane sloužit svému účelu a pro provoz není až tak důležitá, tak se z ní stává kurvítko a to musí pryč. Takže jakejpak oponent, když máme v podstatě stejný názor. V případě, že to nebylo na mě, přeskočte tyto řádky jakoby tu nebyly. Jináč ta klapka se dá vyčistit a pak by mělo fungovat jak má.
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Nebylo to na Tebe, víš dobře, že máme na hodně věcí podobný názor. Jsou to těžce vydobyté zkušenosti a ty málokdo sděluje. Jsou tu jiní oponenti, proti gustu žádnej dišputát. Co se týče "kurvítek", tak jsme za jedno. Kurvítka nebrat.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

:D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“