Má tenhle alternátor volnoběžku?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

dury2
Aktivista
Příspěvky: 1696
Odpovědi: 0
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Má tenhle alternátor volnoběžku?

Příspěvek od dury2 »

Valeo 120A, VW G3, na altíku je: 028 903 029E SG 12B012 2542234A
rok je tam 12/99

Problikává mi za studena dobíjení.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33615
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Má tenhle alternátor volnoběžku?

Příspěvek od slovacek.milos »

dury2 píše:Valeo 120A, VW G3, na altíku je: 028 903 029E SG 12B012 2542234A
rok je tam 12/99

Problikává mi za studena dobíjení.
mrkni na tu řemenici, odloupni plastovou kdytku a pokud tam uvidíš dutinu s tisícihranem cca 18-20 mm tak tam je miloš
lesek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Odpovědi: 0
Registrován: 01 črc 2007, 21:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od lesek »

a nevíte někdo zda to má snímač otáček? na vývodu u konektoru musí být W. Díkes Lesek
Skoda Octavia I combi 1,9TDI, 96kW, ASZ
Skoda Octavia II 4x4 combi 1,9TDI, 77kW, BKC
VW Caddy 2,0SDI, 51kW, BDJ
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Odpovědi: 0
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Má tenhle alternátor volnoběžku?

Příspěvek od Slavkov »

dury2 píše:Valeo 120A, VW G3, na altíku je: 028 903 029E SG 12B012 2542234A
rok je tam 12/99

Problikává mi za studena dobíjení.
Pokud se domníváš, že ta volnoběžka způsobuje to problikávání kontrolky, tak bych spíš vsadil na "ojeté" uhlíky.
GIV Variant TDi ???kW
Yuri
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Odpovědi: 0
Registrován: 02 pro 2006, 23:31

..

Příspěvek od Yuri »

jo jo sto pro uhliky.a bude se to jen zhorsovat.
Richard Šurek
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Odpovědi: 0
Registrován: 08 led 2008, 09:17

Příspěvek od Richard Šurek »

Volnoběžku poznáš po sundání krytky .
Mně se volnoběžka zasekla , takže po pár případech problikávání teď " drží" , ale je napevno , tak nevím jestli to nemůže dělat nějaké peklo , nemůžu si najít čas to nechat opravit . Mám dobrého servisáka autoelektro , tak nechám udělat i uhlíky a ložiska , když už se stím budu casnovat . Je to dílo , vyndává se to spodem , všechno odmašlit a nakonec shodit kompresor klimatizace a zavěsit na kus drátu do motorového prostoru . Zoufale málo místa . A ten plochý řemen má snad 10 metrů :(
Bobek
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Odpovědi: 0
Registrován: 18 led 2008, 23:59
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Bobek »

Richard Šurek píše:Volnoběžku poznáš po sundání krytky .
Mně se volnoběžka zasekla , takže po pár případech problikávání teď " drží" , ale je napevno , tak nevím jestli to nemůže dělat nějaké peklo , nemůžu si najít čas to nechat opravit . Mám dobrého servisáka autoelektro , tak nechám udělat i uhlíky a ložiska , když už se stím budu casnovat . Je to dílo , vyndává se to spodem , všechno odmašlit a nakonec shodit kompresor klimatizace a zavěsit na kus drátu do motorového prostoru . Zoufale málo místa . A ten plochý řemen má snad 10 metrů :(
Praveže to peklo može nastat, volnobežku alternátora majú len diesle, vyrovnáva čiastočne kmity klin remeňa na volnobeh, kedy je chod motora tvrdý. Všimni si ako ti kmitá piestik šponováka klin remeňa a aký je teplý, dlho to nevydrží. Vätšinou sa zlomí a klin remen spadne, len aby nespadol pri vysokých otáčkach nerozbil kryt rozvodov a potom bum. Volnobežku vždy menit s rozvodmi ako aj vodné čerpadlo ;)
VW Golf IV 1,9 TDI ALH 66KW
Richard Šurek
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Odpovědi: 0
Registrován: 08 led 2008, 09:17

Už jsem pořešil a o zážitek se podělil .

Příspěvek od Richard Šurek »

Odešla s velkým koncertem : někdy problikávala kontrolka dobíjení , někdy svítila 5 km a pak zhasla a dobíjelo se vesele dál . Zvuky jako když se šrotují staré vagony . Nakonec se úspěšně hryzla , takže jsem ještě pojezdil a pozháněl .
Dnes proběhla výměna za originál VW ( pod rukou 2000,- + po známosti demontáž a montáž volnoběžky ). Zjistil jsem ovšem , že se drobně prohnula osa alťáku , stará i nová volnoběžka mírně házela , takže je to osou , může to být tak 0,3 mm , možná ani ne .
Co jsem ale nedokázal opravit je čep tlumiče napínací kladky . Tlumič při volnoběku zvoní a stačí na něj přitlačit palcem ( pozor-pálí) a ztichne . Ten čep má průměr 11,9 mm a oko tlumiče 12,1 mm . A hned je co řešit .
Zkoušeli jste to nějak vypodložit nebo třeba vysoustružit nový čep , aby to bylo nadoraz ?Dal jsek k tomu tenkou gumovou podložku z boku( cca1 mm) a tím se stranová vůle " utěsnila " . Zatím je klid .
Bobek
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Odpovědi: 0
Registrován: 18 led 2008, 23:59
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Bobek »

Ta hádzavost alternátora/osky/ sa mi nepáči, to by nemalo. Ja som pri výmene volnobežky vymenil celý napínací element/piestik+kladka/, odvtedy remen na volnobeh skoro vobec nekmitá a piestik sa nezahrieva. :)
VW Golf IV 1,9 TDI ALH 66KW
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1696
Odpovědi: 0
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Kontrolka asi na týden přestala problikávat, ve čtvrtek opět začala a teď už skoro permanentně svítí. Dle měření napětí alternátor dobíjí i když kontrolka svítí = několikrát ověřeno. V pondělí už snad konečně budu mít čas a na ten altík se podívám. Jinak co se týče volnoběžky, zkoušel jsem při sundaném řemenu roztočit na jednu a pak prudce na druhou stranu alternátor. Málem mi to zlámalo hnáty, ani na jednu stranu se neprojevilo nic co by nasvědčovalo protočení - tedy jestli chápu princip volnoběžky dobře. Pak jsem profesionálně :D zaaretoval altík šroubovákem a s řemenicí nešlo za boha povolit. Prostě je natvrdo!
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Bobek
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Odpovědi: 0
Registrován: 18 led 2008, 23:59
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Bobek »

dury2 píše:Kontrolka asi na týden přestala problikávat, ve čtvrtek opět začala a teď už skoro permanentně svítí. Dle měření napětí alternátor dobíjí i když kontrolka svítí = několikrát ověřeno. V pondělí už snad konečně budu mít čas a na ten altík se podívám. Jinak co se týče volnoběžky, zkoušel jsem při sundaném řemenu roztočit na jednu a pak prudce na druhou stranu alternátor. Málem mi to zlámalo hnáty, ani na jednu stranu se neprojevilo nic co by nasvědčovalo protočení - tedy jestli chápu princip volnoběžky dobře. Pak jsem profesionálně :D zaaretoval altík šroubovákem a s řemenicí nešlo za boha povolit. Prostě je natvrdo!
postup bol správny, radšej s tym nejazdi a rovno vymen volnobežku, ak je natvrdo hrozí že sa utrhne a zleza aj s remenom. Može následne poškodit ďalšie veci, už som sa s tym stretol. :)
VW Golf IV 1,9 TDI ALH 66KW
Richard Šurek
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Odpovědi: 0
Registrován: 08 led 2008, 09:17

Určitě vyměnit !!!

Příspěvek od Richard Šurek »

dury2 píše:Kontrolka asi na týden přestala problikávat, ve čtvrtek opět začala a teď už skoro permanentně svítí. Dle měření napětí alternátor dobíjí i když kontrolka svítí = několikrát ověřeno. V pondělí už snad konečně budu mít čas a na ten altík se podívám. Jinak co se týče volnoběžky, zkoušel jsem při sundaném řemenu roztočit na jednu a pak prudce na druhou stranu alternátor. Málem mi to zlámalo hnáty, ani na jednu stranu se neprojevilo nic co by nasvědčovalo protočení - tedy jestli chápu princip volnoběžky dobře. Pak jsem profesionálně :D zaaretoval altík šroubovákem a s řemenicí nešlo za boha povolit. Prostě je natvrdo!
Co nejdřív vyměnit , uvidíš jak se motor celkově ztiší a napínák a se ani nehne . Je toho kolem dost , co se může roztržený řemen rozflákat . Neodkládat !!! (wallbash)
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1696
Odpovědi: 0
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

No je pravda, že se mi to už takkhle klepe co to mám tedy 3 roky, za tu dobu najeto přes 60tis. Klepe si mi ale řemenice dole na klice, řešil jsem to už mockrát a i když je klika zfrézovaná a je tam nový ozubec (řemenice) tak se to stejně klepe. Už to nemám sílu řešit, alespoň ne teď , v pondělí odstraním závadu na altíku a uvidím. Jestli je nějak seklá volnoběžka v altíku kvůli těm otřesům z klikovky, tak se pravděpodobně sekne i nová a nevím jestli je rozumné vyhazovat 2 tis za volnoběžku. Myslíte, že se mohla seknout volnoběžka kvůli tomu klepání?
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Richard Šurek
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Odpovědi: 0
Registrován: 08 led 2008, 09:17

Příspěvek od Richard Šurek »

Myslím , že volnoběžka řeší nerovnováhu setrvačných sil ,působících na řemen . Je v průměru poloviční než třeba řemenice na klice, takže altík se točí dvakrát rychleji . Když prudce klesnou otáčky motoru , rotor altíku ,( může mít kolem 2kg) , má velkou setrvačnost a jeho energie by se přenášela na řemen a tedy i na kliku . Proto je tam volnoběžka , ta prostě dovolí rotoru točit se setrvačností o něco dýl . Mám tam třeba ještě tlumič napínáku , který se při vadné volnoběžce zahříval , po výměně za novou už na něm klidně udržím ruku . Asi se výrobce snažil různýma drobnostma uklidnit celé soukolí s plochým řemenem .
Jestli se může seknout volnoběžka kvůli nerovnoměrnosti na klice : myslím , že ano . Její konstrukce mi připadá dost titěrná na to s jakou hmotou pracuje ( spíš bych něco takového hledal na rybářském navijáku než v dehťáku )
Obrázek
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Odpovědi: 1
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

dury2 píše:No je pravda, že se mi to už takkhle klepe co to mám tedy 3 roky, za tu dobu najeto přes 60tis. Klepe si mi ale řemenice dole na klice, řešil jsem to už mockrát a i když je klika zfrézovaná a je tam nový ozubec (řemenice) tak se to stejně klepe. Už to nemám sílu řešit, alespoň ne teď , v pondělí odstraním závadu na altíku a uvidím. Jestli je nějak seklá volnoběžka v altíku kvůli těm otřesům z klikovky, tak se pravděpodobně sekne i nová a nevím jestli je rozumné vyhazovat 2 tis za volnoběžku. Myslíte, že se mohla seknout volnoběžka kvůli tomu klepání?
Volnoběžka se ti může hlavně seknout vlivem velké zátěže. Třeba když budeš se svým nastartovaným autem startovat přes kabely nějaké jiné s total vybitou baterkou a nejlíp v mraze. (LOL) (LOL) (LOL) VLASTNÍ ZKUŠENOST (wallbash) (wallbash) (wallbash)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“