Regulace předvstřiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Bosis
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Registrován: 15 pro 2007, 19:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešov u Prahy

Regulace předvstřiku

Příspěvek od Bosis »

Zdravím.Prosim Vás,chtěl bych se zeptat jak je to s regulací předvstřiku u motoru BMW 525tds/rv.92/.Četl jsem někde,že přesuvník vstřiku má jen dvě polohy/studený start-normální start/ a tudíž co tedy tam reguluje předvstřik zvyšující se mi otáčkami.Přeci motor nebude mít jednu hodnotu předvstřiku jak při 1000ot. tak v 4000ot.Děkuji za seriozní odpověd.
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Odpovědi: 0
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

předvstřik řídí řídící jednotka a a normálně se plynule mění.. je tam stejné čerpadlo jako na tdi.. takže má dole taktovací ventil, který řídí předvstřik.. je nesmysl, že má jen dvě polohy :)
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Bosis
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Registrován: 15 pro 2007, 19:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od Bosis »

Takže taktovací ventil dle tebe je elektronický přesuvník vstřiku,uložený vespod vstřk. čerpadla a vede od něj kabel s 2pinovým konektorem?Našel jsem to i v ETK pro BMW.Já si to také myslím,že to má více možností korekce,ale na BMWklub foru právě psali,že jen dvě.Tak jsem si myslel,že by tam tedy muselo být něco ještě jiného co by zvyšovalo předvstřik..Vedl jsem právě na toto téma více rozhovorů,a v BMW servisu mi zase říkali,že prý je to obohacovací ventil pro studený start..Takže je to tedy přesuvník vstřiku,který plynule mění úhel předvstřiku dle datového pole softu na 100%?
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Odpovědi: 0
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

jo je to tak. otáčí vačkovým kotoučem v čerpadle a tím mění předvstřik.. do toho tkatovacího ventilu vede signál o různé frekvenci a tím pouští tlak nafty na jednu stranu pístku a tím mění jeho polohu.. a jako zpětnou vazbu je tam ten vstřik z drátkem což je snímač počátku vstřiku.. podle toho jednotka pozná kdy to začne vstřikovat a podle mapy kontroluje jestli je to správně a popřípadě hodnotu změní.. toto se děje několikrát za vteřinu..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Bosis
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Registrován: 15 pro 2007, 19:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od Bosis »

Děkuji moc za odpověd,konečně v tom mám jasno.Ale ještě by mne zajímalo kolik je tak asi cca úhel předvstřiku ve stupních /pro představu/v 1000ot/min a pak v 4000ot/min. a kolik se nechá dohnat na seřízení čerpadla na motoru/myslím kolik stupnů při pootočení od kraje drážky do konce samotným čerpadlem/.Děkuji
Naposledy upravil(a) Bosis dne 26 led 2008, 13:14, celkem upraveno 1 x.
Bosis
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Registrován: 15 pro 2007, 19:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od Bosis »

To opravdu někdo ze servismenů netuší?
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Odpovědi: 0
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

no až takhle jsem to nezkoumal a v tabulkách tyhle údaje nikde nejsou.. takže tohle ti asi nikdo neřekne..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

myslím kolik stupnů při pootočení od kraje drážky do konce samotným čerpadlem/.Děkuji
To můžeš zjistit sám: Kolik mm je mezera mezi šroubem a krajem drážky, (v krajní poloze)snadno změříš. Potom vypočítáš obvod kružnice, na které leží středy šroubů. Protože celý obvod je 360 stupňů, tak si spočítáš počet stupňů na 1mm a vyjde počet st. Aby vyšel úhel na klikovém hřídeli, neboť tak je hodnota předvstřiku udávána tak to vynásobíš dvěma.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Bosis
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Registrován: 15 pro 2007, 19:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od Bosis »

Děkuji za odpověd,spočítám si to,mně šlo o hodnotu empiricky zjištěnou letama praxe jestli to třeba dá jeden zub či né.Myslím si,že mechanik zabývající se profesiálním servisem a seřizováním dieselových motorů to přeci normálně zná,není to přeci nic krajně speciálního......
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Nic krajně speciálního to není, ale nikdo to v praxi nepotřebuje, protože na nastavení jsou předpsané postupy podle kterých to lze snadno nastavit. Někdy je ale potřeba nastavit hodnotu ve stupních a pokud neexistuje značka, tak je to trochu problém. Např. Felicia 1600, kde se nastavuje Vagem předzápal na 6 stupňů a není značka nezbývá, než si na řemenici podle spočítané hodnoty udělat bílou značku a stroboskopem nastvit.
Jinak ta hodnota, o které píšeš je o něco větší, než jeden zub na řemenu.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Odpovědět

Zpět na „BMW“