Regulace předvstřiku
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Regulace předvstřiku
Zdravím.Prosim Vás,chtěl bych se zeptat jak je to s regulací předvstřiku u motoru BMW 525tds/rv.92/.Četl jsem někde,že přesuvník vstřiku má jen dvě polohy/studený start-normální start/ a tudíž co tedy tam reguluje předvstřik zvyšující se mi otáčkami.Přeci motor nebude mít jednu hodnotu předvstřiku jak při 1000ot. tak v 4000ot.Děkuji za seriozní odpověd.
Takže taktovací ventil dle tebe je elektronický přesuvník vstřiku,uložený vespod vstřk. čerpadla a vede od něj kabel s 2pinovým konektorem?Našel jsem to i v ETK pro BMW.Já si to také myslím,že to má více možností korekce,ale na BMWklub foru právě psali,že jen dvě.Tak jsem si myslel,že by tam tedy muselo být něco ještě jiného co by zvyšovalo předvstřik..Vedl jsem právě na toto téma více rozhovorů,a v BMW servisu mi zase říkali,že prý je to obohacovací ventil pro studený start..Takže je to tedy přesuvník vstřiku,který plynule mění úhel předvstřiku dle datového pole softu na 100%?
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1871
- Registrován: 02 dub 2006, 11:19
- Bydliště: třebíč
- Kontaktovat uživatele:
jo je to tak. otáčí vačkovým kotoučem v čerpadle a tím mění předvstřik.. do toho tkatovacího ventilu vede signál o různé frekvenci a tím pouští tlak nafty na jednu stranu pístku a tím mění jeho polohu.. a jako zpětnou vazbu je tam ten vstřik z drátkem což je snímač počátku vstřiku.. podle toho jednotka pozná kdy to začne vstřikovat a podle mapy kontroluje jestli je to správně a popřípadě hodnotu změní.. toto se děje několikrát za vteřinu..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi
BMW R1150GS
BMW R1150GS
Děkuji moc za odpověd,konečně v tom mám jasno.Ale ještě by mne zajímalo kolik je tak asi cca úhel předvstřiku ve stupních /pro představu/v 1000ot/min a pak v 4000ot/min. a kolik se nechá dohnat na seřízení čerpadla na motoru/myslím kolik stupnů při pootočení od kraje drážky do konce samotným čerpadlem/.Děkuji
Naposledy upravil(a) Bosis dne 26 led 2008, 13:14, celkem upraveno 1 x.
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
To můžeš zjistit sám: Kolik mm je mezera mezi šroubem a krajem drážky, (v krajní poloze)snadno změříš. Potom vypočítáš obvod kružnice, na které leží středy šroubů. Protože celý obvod je 360 stupňů, tak si spočítáš počet stupňů na 1mm a vyjde počet st. Aby vyšel úhel na klikovém hřídeli, neboť tak je hodnota předvstřiku udávána tak to vynásobíš dvěma.myslím kolik stupnů při pootočení od kraje drážky do konce samotným čerpadlem/.Děkuji
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Nic krajně speciálního to není, ale nikdo to v praxi nepotřebuje, protože na nastavení jsou předpsané postupy podle kterých to lze snadno nastavit. Někdy je ale potřeba nastavit hodnotu ve stupních a pokud neexistuje značka, tak je to trochu problém. Např. Felicia 1600, kde se nastavuje Vagem předzápal na 6 stupňů a není značka nezbývá, než si na řemenici podle spočítané hodnoty udělat bílou značku a stroboskopem nastvit.
Jinak ta hodnota, o které píšeš je o něco větší, než jeden zub na řemenu.
Jinak ta hodnota, o které píšeš je o něco větší, než jeden zub na řemenu.