Stránka 1 z 1
octavia zle startuje
Napsal: 31 led 2008, 18:05
od pistami
nazdar, mam nasledovny problem mam Octaviu I r.2001 81Kw motor AHF a mam problem z teplyi startmi. Niekedy to toci mozno ja 5 sekund inokedy chyti na prvy sup.Na diagnostike zoadna zavada. Vopred dakujem za vase nazore a rady.
Napsal: 31 led 2008, 18:20
od Tiem
môže to byť chyba v štarteri. Ked je všetko rozohriate, tak zvykne byť problem s kontaktom uhlikov, resp. s puzdrami,, ked su uz opotrebene. No je je to len dohad, ťažko takto povedať, bolo by dobre to počuť, može byť chba aj v čerpadle
Re: octavia zle startuje
Napsal: 31 led 2008, 18:25
od slovacek.milos
pistami píše:nazdar, mam nasledovny problem mam Octaviu I r.2001 81Kw motor AHF a mam problem z teplyi startmi. Niekedy to toci mozno ja 5 sekund inokedy chyti na prvy sup.Na diagnostike zoadna zavada. Vopred dakujem za vase nazore a rady.
závady jsou tři starter, akumulátor a startovací dávka, dej si třeba voltmetr na aku při teplém startu a napiš pokles napětí, při teplém startu počítá řídící jednotka s otáčky starteru v rozmezí 870-900 miloš
re
Napsal: 31 led 2008, 19:38
od yirka
řešil jsem ten samej problem, studenej motor na drc, teplej někdy hned a někdy i pět vteřin, zvedla se startovací dávka a je to o dost lepší
Re: octavia zle startuje
Napsal: 31 led 2008, 20:41
od Bobek
slovacek.milos píše:pistami píše:nazdar, mam nasledovny problem mam Octaviu I r.2001 81Kw motor AHF a mam problem z teplyi startmi. Niekedy to toci mozno ja 5 sekund inokedy chyti na prvy sup.Na diagnostike zoadna zavada. Vopred dakujem za vase nazore a rady.
závady jsou tři starter, akumulátor a startovací dávka, dej si třeba voltmetr na aku při teplém startu a napiš pokles napětí, při teplém startu počítá řídící jednotka s otáčky starteru v rozmezí 870-900 miloš
Miloš súhlasím s tými troma vecami, ale nechapem číslu 870-900 otačky štartera?

Ak by boli merané símačom otáčok na kluke za minutu t.j.870-900 ot/min to by boli už volnobežné otáčky motora na volnobeh. Pokial viem zatial také vysoké otáčky žiadny konvekčný štarter nevyvinul, len hybridné pohony elektromotor/generátor medzi motorom a prevodovkou, napr.Lexus.
Kedže Pistami ma problém s teplým motorom, skôr by som typoval na štartovaciu dávku, večne opakovaná téma na fore. Skus odpojit snímač teploty. Bude dlho žhavit a zdvihne sa štrtovacia dávka, ak naštartuje na brnk treba hu cez VAG zvýšit. Ak to nepomôže, najdeš tu vela rád v histórii, alebo repasovat čerpadlo.

Napsal: 01 úno 2008, 11:54
od mindo
Netreba nič meniť len opraviť soft v riadiacej jednotke a auto chytá ako nové. To zdvihnutie dávky cez VAG je len čiastočné riešenie je to síce o niečo lepšie ale nie je to ono.
Napsal: 01 úno 2008, 14:13
od Tec
Mám štartovaciu dávku na max a nič. Teplý zle štartuje, studený na drc. Čo teraz?
Re: octavia zle startuje
Napsal: 01 úno 2008, 14:14
od mindo
pistami píše:nazdar, mam nasledovny problem mam Octaviu I r.2001 81Kw motor AHF a mam problem z teplyi startmi. Niekedy to toci mozno ja 5 sekund inokedy chyti na prvy sup.Na diagnostike zoadna zavada. Vopred dakujem za vase nazore a rady.
Máš SZ
Napsal: 01 úno 2008, 14:16
od mindo
Tec píše:Mám štartovaciu dávku na max a nič. Teplý zle štartuje, studený na drc. Čo teraz?
To isté, štartovacia dávka na max cez VAG problém nerieši. Je potrebné to opraviť v softe riadiacej jednotky
Napsal: 01 úno 2008, 19:03
od ma.li
Zaujimalo by ma kto a kde a za kolko upravi soft.....a ci to aj bezny smrtelnik upravi?
Napsal: 01 úno 2008, 19:55
od Slavkov
mindo píše:Tec píše:Mám štartovaciu dávku na max a nič. Teplý zle štartuje, studený na drc. Čo teraz?
To isté, štartovacia dávka na max cez VAG problém nerieši. Je potrebné to opraviť v softe riadiacej jednotky
To je všechno hezké, ale je to totéž jako "léčit" Ibuprofenem

Ty neopravuješ příčinu, ale "oblbováním" eliminuješ důsledky

S klidem zvedni dávku, sniž akceptované otáčky,....

Re: octavia zle startuje
Napsal: 01 úno 2008, 20:35
od slovacek.milos
Bobek píše:slovacek.milos píše:pistami píše:nazdar, mam nasledovny problem mam Octaviu I r.2001 81Kw motor AHF a mam problem z teplyi startmi. Niekedy to toci mozno ja 5 sekund inokedy chyti na prvy sup.Na diagnostike zoadna zavada. Vopred dakujem za vase nazore a rady.
závady jsou tři starter, akumulátor a startovací dávka, dej si třeba voltmetr na aku při teplém startu a napiš pokles napětí, při teplém startu počítá řídící jednotka s otáčky starteru v rozmezí 870-900 miloš
Miloš súhlasím s tými troma vecami, ale nechapem číslu 870-900 otačky štartera?

Ak by boli merané símačom otáčok na kluke za minutu t.j.870-900 ot/min to by boli už volnobežné otáčky motora na volnobeh. Pokial viem zatial také vysoké otáčky žiadny konvekčný štarter nevyvinul, len hybridné pohony elektromotor/generátor medzi motorom a prevodovkou, napr.Lexus.
Kedže Pistami ma problém s teplým motorom, skôr by som typoval na štartovaciu dávku, večne opakovaná téma na fore. Skus odpojit snímač teploty. Bude dlho žhavit a zdvihne sa štrtovacia dávka, ak naštartuje na brnk treba hu cez VAG zvýšit. Ak to nepomôže, najdeš tu vela rád v histórii, alebo repasovat čerpadlo.

tak asi když bude mít startér 900 otáček tak to samé nebude na motoru tuěím je na setrváku nějaké věnecové kolo

a to je nějaký převod já jsem na to nijak nepřišel je to ze školení pro škoda servis, otáčky TDi starteru jsou konstrukčně řešeny na 900 a řj počítá s minimem otáček 870, třeba jen aku když má pokles na 10 nebo 8.5V to je procentuálně velký rozdíl, nejde naprosto jednoznačně říct s těch třech možností čím to je, já jsem v několika případech zvedal dávku a pomolo to stejně tak pomůže i kvalitní akumulátor, zasraný komutátor stím motorem taky zázrak neudělá

miloš
Re: octavia zle startuje
Napsal: 02 úno 2008, 15:44
od Bobek
slovacek.milos píše:Bobek píše:slovacek.milos píše:
závady jsou tři starter, akumulátor a startovací dávka, dej si třeba voltmetr na aku při teplém startu a napiš pokles napětí, při teplém startu počítá řídící jednotka s otáčky starteru v rozmezí 870-900 miloš
Miloš súhlasím s tými troma vecami, ale nechapem číslu 870-900 otačky štartera?

Ak by boli merané símačom otáčok na kluke za minutu t.j.870-900 ot/min to by boli už volnobežné otáčky motora na volnobeh. Pokial viem zatial také vysoké otáčky žiadny konvekčný štarter nevyvinul, len hybridné pohony elektromotor/generátor medzi motorom a prevodovkou, napr.Lexus.
Kedže Pistami ma problém s teplým motorom, skôr by som typoval na štartovaciu dávku, večne opakovaná téma na fore. Skus odpojit snímač teploty. Bude dlho žhavit a zdvihne sa štrtovacia dávka, ak naštartuje na brnk treba hu cez VAG zvýšit. Ak to nepomôže, najdeš tu vela rád v histórii, alebo repasovat čerpadlo.

tak asi když bude mít startér 900 otáček tak to samé nebude na motoru tuěím je na setrváku nějaké věnecové kolo

a to je nějaký převod já jsem na to nijak nepřišel je to ze školení pro škoda servis, otáčky TDi starteru jsou konstrukčně řešeny na 900 a řj počítá s minimem otáček 870, třeba jen aku když má pokles na 10 nebo 8.5V to je procentuálně velký rozdíl, nejde naprosto jednoznačně říct s těch třech možností čím to je, já jsem v několika případech zvedal dávku a pomolo to stejně tak pomůže i kvalitní akumulátor, zasraný komutátor stím motorem taky zázrak neudělá

miloš
Miloš, ako zmeráš otáčky štartéra? Asi by to zaujímalo aj inych

R.J.motora zaujímajú otačky od snímača kluky prípadne aj vačky/podla typu motora/-tie su polovičné oproti kluke /Hal.snimač/. Štartér nemá snímač otáčok na žiadnom aute tak s tým žiadna R.J. nepočíta ako ty píšeš, načo by to robila ked si ich zmeria na kluke a hotovo. Však auto vieš aj roztlačit, vtedy nepotrebuješ otáčky štartéra ale otáčky motora

Takže bavme sa o štartovacích otáčkach motora a tie su menšie ako si aj ty napísal prevod medzi pastorkom štartera a vencom zotrvačníka motora, apropo ty si už počítal ten prevodový pomer? Ja nie, ani ma to nezaujíma. Ani R.J. motora-len otáčky od snímača kluky, a tie sú aké?

Napsal: 02 úno 2008, 18:20
od autokutil
Problém s špatnými starty za tepla nejspíš způsobuje startér. Rotor a planetová převodovka jsou uloženy ve třech pouzdrech a vlivem opotřebení a zahřátí dojde ke tření a tím i k snížení výkonu startéru. Pomohla by oprava /přední víko a pouzdra cca1000 kč/ nebo nový startér