riadenie/brzdy/naprava???Leon 66kw

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

janyalpi
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Odpovědi: 0
Registrován: 21 kvě 2007, 11:57
Bydliště: PO, Slovensko

riadenie/brzdy/naprava???Leon 66kw

Příspěvek od janyalpi »

Zdravim vsetkych.
Na Leone TDI 66kw AGR (r.v. 2000, nabehane 261 000km) mam problem ze mi pri brzdeni hadze s volantom, ale nie ako ked su skrutene kotuce, ze pri jemnom brzdeni to hadze a pri prudsom prestane, ale tak ze cim viac brzdim cim intenzivnejsie, tym viac to hadze s volantom az si myslim ze ho otrhne :( ....najprv som myslel ze to bude kotucmi, no vymenil som uz 3 sady a kazda z nich sa po cca 1000-1200km skruti resp. hadze to opet. :?
Vsetky capy su ok, hadze to ako na zimnych plechacoch tak aj na letnych alu....casom som prisiel na to ze tecie pravy tlmic, je rozbity homokineticky klb na pravej strane, tak som vcera vymenil pravu poloos...a stale.
btw ta poloos: pri montovani som zistil ze prava je hrubsia ako lava ma to tak byt? kupil som novu ale ta je taka tenka ako lava (crazy)
Prosim poradte ak s tym nahodou mate skusenost budem vam velmi vdacny........co este vymenit? tyc riadenia? naboje? otoce? alebo ja fakt uz neviem. :roll:
S pozdravom .................janyalpi
Leon TDI AGR
Bobek
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Odpovědi: 0
Registrován: 18 led 2008, 23:59
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Bobek »

Tie 3 sady boli nové kotúče alebo stočené na sústruhu? Ak by boli stočené, tak sú tenšie a viac sa prehrievajú/nikdy nestáčat-vždy vymenit za nové/. Pri nových treba dbat na čistotu pri osadení na náboj kolesa/dobre okartáčovat prip.nastriekat CU sprayom/ a správne utiahnut kolesá, prebrzdit a znovu dotiahnut. Ak by ti to robilo na nových kotúčoch asi bude problém v náboji-hádzavosti, potom ho treba vymenit radšej aj s ložiskom.
VW Golf IV 1,9 TDI ALH 66KW
janyalpi
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Odpovědi: 0
Registrován: 21 kvě 2007, 11:57
Bydliště: PO, Slovensko

Příspěvek od janyalpi »

1 sada stocenych a 2 sady boli nove. ako si to myslel prebrzdit?
Leon TDI AGR
Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Odpovědi: 0
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvek od patrik.kloucek »

Bobek píše:Tie 3 sady boli nové kotúče alebo stočené na sústruhu? Ak by boli stočené, tak sú tenšie a viac sa prehrievajú/nikdy nestáčat-vždy vymenit za nové/. Pri nových treba dbat na čistotu pri osadení na náboj kolesa/dobre okartáčovat prip.nastriekat CU sprayom/ a správne utiahnut kolesá, prebrzdit a znovu dotiahnut. Ak by ti to robilo na nových kotúčoch asi bude problém v náboji-hádzavosti, potom ho treba vymenit radšej aj s ložiskom.
stocit se mohou...na kazdem kotouci je napsana min hodnota tloustky kotouce... ;)
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Nesedí ti špatně kotouč na náboji?co jsi dával za kotouče?
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Bobek
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Odpovědi: 0
Registrován: 18 led 2008, 23:59
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Bobek »

janyalpi píše:1 sada stocenych a 2 sady boli nove. ako si to myslel prebrzdit?
Prebrzdit som myslel tak, aby brzdy sadli a neprehriali sa. Nové obloženia/alebo aj pôvodné/ sa musia zahryznút do brzd kotúča nového/alebo osústruženého/, vždy to cítit na pedáli že je mäký, vtedy je dôležité brzdy neprehriat a nepoškodit prehriatim mikrovrstiev-mikroryh na oboch styčných plochách napr.5x jemnejšie zabrzdi cca z 80-50km/h medzi tym nechat cca 30sek. vychladnut. Vždy po prebrzdení a vychladnutí hlavne po výmene brzd kotúčov dotiahnut skrutky na cca 120Nm. Kolesá-skrutky stiahnu disk s brzd.kotúčom a nábojom/kotúče sa po prebrzdení ešte usadia/.
So stáčaním nemám dobré skúsenosti, TDI dávajú pri brzdení zabrat predným brzdám, každé ubratie materialu s brzd kotúčov/stiahnutie sústruhom/ znižuje v okamihu brzdenia odvod naakumulovaneho tepla/všetka kinetická energia sa pri brzdení mení na teplo+čiastočne na abrazívne opotrebenie/ a brzdy sa viac prehrievajú a strácajú brzdný účinok napr.pri športovej jazde. Sú prípady že sa brzd.kotúže vyžíhajú do fialova a potom im nepomôže ani svätená voda (LOL) . Ak by si s tým jazdil ako v autoškole, tak môžu byt tie kotúče tenké ako žiletky, ale to sa s TDI nedá :) Brzdy musia byt 100% ;)
VW Golf IV 1,9 TDI ALH 66KW
Uživatelský avatar
rici.houba
Přispěvovatel
Příspěvky: 937
Odpovědi: 0
Registrován: 01 črc 2007, 19:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rici.houba »

než montuješ ty kotouče,očistíš pořádně náboj??? Stačí tam zrnko bordýlku o velikosti 1mm a ve výsledku to háže jako kravka...
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Odpovědi: 0
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

Zkontoluj si házivost kotoučů na autě - sundej kolo přišroubuj kotouč šrouby z kola přez nějaké podložky a měř k třecí ploše . Do 0,2 to ještě jde nad už je špatný . Tenhle rozměr kotoučů se dost kroutí při prudším brzdění už to tady někdo řešil většíma kotoučema .
janyalpi
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Odpovědi: 0
Registrován: 21 kvě 2007, 11:57
Bydliště: PO, Slovensko

Příspěvek od janyalpi »

Ladas píše:Nesedí ti špatně kotouč na náboji?co jsi dával za kotouče?
Kotuce su ferodo.
Leon TDI AGR
janyalpi
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Odpovědi: 0
Registrován: 21 kvě 2007, 11:57
Bydliště: PO, Slovensko

Příspěvek od janyalpi »

rici.houba píše:než montuješ ty kotouče,očistíš pořádně náboj??? Stačí tam zrnko bordýlku o velikosti 1mm a ve výsledku to háže jako kravka...
jj ocistim ale asi nie dokonale, nic no skusim lepsie, ale zase je potreba vymenit za nove kotuce tie su uz skrutene..
Leon TDI AGR
janyalpi
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Odpovědi: 0
Registrován: 21 kvě 2007, 11:57
Bydliště: PO, Slovensko

Příspěvek od janyalpi »

1pavel píše:Zkontoluj si házivost kotoučů na autě - sundej kolo přišroubuj kotouč šrouby z kola přez nějaké podložky a měř k třecí ploše . Do 0,2 to ještě jde nad už je špatný . Tenhle rozměr kotoučů se dost kroutí při prudším brzdění už to tady někdo řešil většíma kotoučema .
auti som mal na brzdovych bubnoch, lava strana ukazovala odchylu viac nez 0,2, prava tesne pod 0,2, ak si myslel to, kotuce su jednoznacne v haji aj ked tak na pohlad nevyzeraju...
Leon TDI AGR
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Odpovědi: 0
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

janyalpi píše:
1pavel píše:Zkontoluj si házivost kotoučů na autě - sundej kolo přišroubuj kotouč šrouby z kola přez nějaké podložky a měř k třecí ploše . Do 0,2 to ještě jde nad už je špatný . Tenhle rozměr kotoučů se dost kroutí při prudším brzdění už to tady někdo řešil většíma kotoučema .
auti som mal na brzdovych bubnoch, lava strana ukazovala odchylu viac nez 0,2, prava tesne pod 0,2, ak si myslel to, kotuce su jednoznacne v haji aj ked tak na pohlad nevyzeraju...
Tohle nevím co je (brzdovych bubnoch) , myslel jsem axiální házivost na třecí ploše měřenou například hodinkama . Jestli máš skoro nový skroucený nech je přerovnat , znova už se tak nekroutěj .
janyalpi
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Odpovědi: 0
Registrován: 21 kvě 2007, 11:57
Bydliště: PO, Slovensko

Příspěvek od janyalpi »

1pavel píše:
janyalpi píše:
1pavel píše:Zkontoluj si házivost kotoučů na autě - sundej kolo přišroubuj kotouč šrouby z kola přez nějaké podložky a měř k třecí ploše . Do 0,2 to ještě jde nad už je špatný . Tenhle rozměr kotoučů se dost kroutí při prudším brzdění už to tady někdo řešil většíma kotoučema .
auti som mal na brzdovych bubnoch, lava strana ukazovala odchylu viac nez 0,2, prava tesne pod 0,2, ak si myslel to, kotuce su jednoznacne v haji aj ked tak na pohlad nevyzeraju...
Tohle nevím co je (brzdovych bubnoch) , myslel jsem axiální házivost na třecí ploše měřenou například hodinkama . Jestli máš skoro nový skroucený nech je přerovnat , znova už se tak nekroutěj .
su to take valce v zemi na ktore postavis kolesa sedis dnu valce sa roztocia tym padom roztocia aj kolesa ty zacnes brzdit a na takom stojane su dve budiky ako hodinky a tam ti ukazuje rucicka mozno sme mysleli na to iste len ja som to nazval po svojm neviem ako sa to vola (LOL) (LOL) (LOL)
Leon TDI AGR
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Odpovědi: 0
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

janyalpi píše:
1pavel píše:
janyalpi píše: auti som mal na brzdovych bubnoch, lava strana ukazovala odchylu viac nez 0,2, prava tesne pod 0,2, ak si myslel to, kotuce su jednoznacne v haji aj ked tak na pohlad nevyzeraju...
Tohle nevím co je (brzdovych bubnoch) , myslel jsem axiální házivost na třecí ploše měřenou například hodinkama . Jestli máš skoro nový skroucený nech je přerovnat , znova už se tak nekroutěj .
su to take valce v zemi na ktore postavis kolesa sedis dnu valce sa roztocia tym padom roztocia aj kolesa ty zacnes brzdit a na takom stojane su dve budiky ako hodinky a tam ti ukazuje rucicka mozno sme mysleli na to iste len ja som to nazval po svojm neviem ako sa to vola (LOL) (LOL) (LOL)
V tom nebyla urážka nebo výsměch nepochopil jsem zeptal jsem se . Na válcích (po našem :) ) měříš účinost brzd , ty musíš změřit házivost kotouče s přesností 0,1 mm .
janyalpi
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Odpovědi: 0
Registrován: 21 kvě 2007, 11:57
Bydliště: PO, Slovensko

Příspěvek od janyalpi »

1pavel píše: V tom nebyla urážka nebo výsměch nepochopil jsem zeptal jsem se . Na válcích (po našem :) ) měříš účinost brzd , ty musíš změřit házivost kotouče s přesností 0,1 mm .
Nie, nie ja som to ani nebral ako urazku, ja som laik tak som to napisal tak jak som napisal (noteeth)
Aha, takze ty asi myslis ze mam dat kotuce na sustruh na takzvane "hodinky", mal som ich na sustruhu a sustruznik tvrdil ze tam, je hadzavost pod 0,1mm preto som zacal hladat chybu inde, no neviem zajtra zhodim kotuce precistim naboje a ked sa podari tak dam zmerat tu hadzavost...zatial dik zajtra sa ozvem ze co a ako
Leon TDI AGR
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“