TDi a RO
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
- patrik.kloucek
- Aktivista
- Příspěvky: 2068
- Registrován: 22 pro 2006, 20:58
- Bydliště: Hradec Kralove
Odpovědi: 0
TDi a RO
cus kluci....co se stane kdyz budu primichavat RO do nafty u mojeho passata?Je to blbost nebo se to da?V jakym pomeru?
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 156
- Registrován: 27 zář 2007, 10:58
- Bydliště: Plzeň a okolí
Odpovědi: 0
to passat:
Vyzkoušeno?? A na kolik km? Že to na to jede a startuje, neznamená, že to na to pojede za 50tis km...
Nechci tě nijak zpochybňovat, prostě se akorát ptam.
to patrik:
Olej má větší viskozitu, po zahřátí se to nepozná, ale tak 20min po každym startu ten motor bude strašně trpět. Jinak pokud jezdíš na olej a neproplachuješ naftou, tak by auto víc jak 14dní nemělo stát. Delší trasu bych se s tim bál jet, aby se mi to někde nevys*alo...
Vyzkoušeno?? A na kolik km? Že to na to jede a startuje, neznamená, že to na to pojede za 50tis km...
Nechci tě nijak zpochybňovat, prostě se akorát ptam.
to patrik:
Olej má větší viskozitu, po zahřátí se to nepozná, ale tak 20min po každym startu ten motor bude strašně trpět. Jinak pokud jezdíš na olej a neproplachuješ naftou, tak by auto víc jak 14dní nemělo stát. Delší trasu bych se s tim bál jet, aby se mi to někde nevys*alo...
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
MB 124 200D
MB 190 250D
[quote="pajda"]Některý taxikáři jezdí na čistej bez úprav a neřeší.Známej jezdil na čistej celý léto.Navíc ten olej se po zahřátí motoru ohřejvá od čerpadla,který je dost zahřátý(zkušenost).Teplota je sice tak 35°C ale viskozita je docela příznivá[/quote
Otče náš na nebesích nedovol takovým přiblížit se k našim vstřikovacím čerpadlům a chraň naše pístní kroužky, písty, vložky a olejové náplně před nájezdy takových barbarů. Ámen
Otče náš na nebesích nedovol takovým přiblížit se k našim vstřikovacím čerpadlům a chraň naše pístní kroužky, písty, vložky a olejové náplně před nájezdy takových barbarů. Ámen

Da se, ale otazka zni co na to turbo a promenliva geometrie lopatek moje stare tdicko jezdi pomerne dobre i bez predehrevu [na ktery se u chystam ale nestiham] jedine co jsou horsi starty vse se da upravit.Pri michani 50 na 50 bych ale rekl ze by jsi nemel mit problem mozna posleze obcas protahnout na cistou naftu , casteji vymenit motorovy olej casteji kontrolovat zda prilis nepribyva ci neni prilis citit po fritaku.taky jsem mel ze zacatku stazeny zadek ale vypada to ze krome saknouciho cerpadla se nic nedeje.Zakladni vec je proc jezdit na olej pokud jezdis denne mnoho kilometru a auto te vice mene zivi tak to ma vyznam,pokud jedes denne 10 km do prace a z prace nema to cenu zbytecne riziko motor se poradne nezahreje a olej ma tendenci zasychat.Lze treba pokud clovek chce usetrit na dlouhych trasach redit naftu olejem a pak na takove to popojizdeni jezdit na naftu to je take moznost.
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
K té vizkozitě... Moje žena pracuje v laboratoři tak jsem nechal loni udělat nějaké měření. Přesné čísla už neznám (stěhoval jsem se a ten papír jsem někde založil - možná ho časem najdu) každopádně jsem měřil směs 50/50 nový sojový vz. nafta a směs 70 nafta a 30 použitý olej.
Výsledek byl takový že směs použitý olej (i když byl celkem hustý) byl tekutější než ta směs 50/50 a obě tyto směsi měly lepší vizkozitu než čistý ro zahřátý na 80stupňů...
Výsledek byl takový že směs použitý olej (i když byl celkem hustý) byl tekutější než ta směs 50/50 a obě tyto směsi měly lepší vizkozitu než čistý ro zahřátý na 80stupňů...
No já od jara do podzimu jezdil v TDI na směs 30:70 olej:nafta a bez problémů.
Jenom když byla nižší teplota (na podzim), tak motor při akceleraci při otáčkách kolem 2000 (to se rozebíhá turbo) chvilku tak trochu tiše syčel.
To už se mi teda nelíbilo, tak jsem si řekl, že dál budu jezdit na tuhle směs jenom, když bude nad 10°C.
Takže mám teď doma pár beden oleje ještě z léta za 15,- a čekají na pořádný jaro.
Jenom když byla nižší teplota (na podzim), tak motor při akceleraci při otáčkách kolem 2000 (to se rozebíhá turbo) chvilku tak trochu tiše syčel.
To už se mi teda nelíbilo, tak jsem si řekl, že dál budu jezdit na tuhle směs jenom, když bude nad 10°C.
Takže mám teď doma pár beden oleje ještě z léta za 15,- a čekají na pořádný jaro.
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 27
- Registrován: 30 kvě 2007, 10:18
- Bydliště: středočeský
Odpovědi: 0
to patrik.kloucek
Najeto 60 - 70t. bez problému. Dojíždím denně. Počítej po projetí 2-3 nádrží se zanesením paliv. filtru ! On ten olej rozpustí usazeniny z nádrže a potrubí a filtr se ucpe. Možná že i 2x. Potom už OK. Starty OK, motorový olej nepřibývá. Studený motor zatěžuji zvolna do zahřátí.
Nezapomeň, že ti, kteří tady píší o velké hustotě oleje mají dvounádržový systém, tzn samotný olej, ne směs.
Mám dotaz pro znalce :
Nakoupil jsem olej Bohemia RO-C. Co je to za olej ?
Najeto 60 - 70t. bez problému. Dojíždím denně. Počítej po projetí 2-3 nádrží se zanesením paliv. filtru ! On ten olej rozpustí usazeniny z nádrže a potrubí a filtr se ucpe. Možná že i 2x. Potom už OK. Starty OK, motorový olej nepřibývá. Studený motor zatěžuji zvolna do zahřátí.
Nezapomeň, že ti, kteří tady píší o velké hustotě oleje mají dvounádržový systém, tzn samotný olej, ne směs.
Mám dotaz pro znalce :
Nakoupil jsem olej Bohemia RO-C. Co je to za olej ?