Stránka 1 z 2

TDi a RO

Napsal: 28 úno 2008, 23:44
od patrik.kloucek
cus kluci....co se stane kdyz budu primichavat RO do nafty u mojeho passata?Je to blbost nebo se to da?V jakym pomeru?

Napsal: 29 úno 2008, 01:07
od Passat235
Můžeš míchat, no problem. Bez úprav v létě 50, v zimě 30 procent. Vyzkoušeno.

Napsal: 29 úno 2008, 13:51
od wiguf
to passat:
Vyzkoušeno?? A na kolik km? Že to na to jede a startuje, neznamená, že to na to pojede za 50tis km...
Nechci tě nijak zpochybňovat, prostě se akorát ptam.

to patrik:
Olej má větší viskozitu, po zahřátí se to nepozná, ale tak 20min po každym startu ten motor bude strašně trpět. Jinak pokud jezdíš na olej a neproplachuješ naftou, tak by auto víc jak 14dní nemělo stát. Delší trasu bych se s tim bál jet, aby se mi to někde nevys*alo...

Napsal: 29 úno 2008, 20:13
od pajda
Některý taxikáři jezdí na čistej bez úprav a neřeší.Známej jezdil na čistej celý léto.Navíc ten olej se po zahřátí motoru ohřejvá od čerpadla,který je dost zahřátý(zkušenost).Teplota je sice tak 35°C ale viskozita je docela příznivá

Napsal: 29 úno 2008, 21:23
od truck
[quote="pajda"]Některý taxikáři jezdí na čistej bez úprav a neřeší.Známej jezdil na čistej celý léto.Navíc ten olej se po zahřátí motoru ohřejvá od čerpadla,který je dost zahřátý(zkušenost).Teplota je sice tak 35°C ale viskozita je docela příznivá[/quote

Otče náš na nebesích nedovol takovým přiblížit se k našim vstřikovacím čerpadlům a chraň naše pístní kroužky, písty, vložky a olejové náplně před nájezdy takových barbarů. Ámen :x

Napsal: 29 úno 2008, 21:31
od radluk
(LOL)

Napsal: 01 bře 2008, 09:48
od pajda
:roll:
aby se někdo nepřetrh

Napsal: 01 bře 2008, 10:12
od wiguf
to radluk: Důkaz místo slibů :D a vyjetej friťák na tom bude ještě hůř předpokládam...

Napsal: 01 bře 2008, 11:31
od radluk
:D (LOL)

Napsal: 01 bře 2008, 17:35
od Slavkov
radluk píše:nafta motorova RO

Kin. Viskozita při 20°°C mm2s-1 4,1 77,7
Kin. Viskozita při 40°°C mm2s-1 3,1 41,2
... při vyšších teplotách to neměřili? Graf závislosti viskozity na teplotě tam není?

Napsal: 01 bře 2008, 19:30
od radluk
(LOL)

Napsal: 01 bře 2008, 19:45
od bobyd
Da se, ale otazka zni co na to turbo a promenliva geometrie lopatek moje stare tdicko jezdi pomerne dobre i bez predehrevu [na ktery se u chystam ale nestiham] jedine co jsou horsi starty vse se da upravit.Pri michani 50 na 50 bych ale rekl ze by jsi nemel mit problem mozna posleze obcas protahnout na cistou naftu , casteji vymenit motorovy olej casteji kontrolovat zda prilis nepribyva ci neni prilis citit po fritaku.taky jsem mel ze zacatku stazeny zadek ale vypada to ze krome saknouciho cerpadla se nic nedeje.Zakladni vec je proc jezdit na olej pokud jezdis denne mnoho kilometru a auto te vice mene zivi tak to ma vyznam,pokud jedes denne 10 km do prace a z prace nema to cenu zbytecne riziko motor se poradne nezahreje a olej ma tendenci zasychat.Lze treba pokud clovek chce usetrit na dlouhych trasach redit naftu olejem a pak na takove to popojizdeni jezdit na naftu to je take moznost.

Napsal: 03 bře 2008, 08:38
od waqw
K té vizkozitě... Moje žena pracuje v laboratoři tak jsem nechal loni udělat nějaké měření. Přesné čísla už neznám (stěhoval jsem se a ten papír jsem někde založil - možná ho časem najdu) každopádně jsem měřil směs 50/50 nový sojový vz. nafta a směs 70 nafta a 30 použitý olej.
Výsledek byl takový že směs použitý olej (i když byl celkem hustý) byl tekutější než ta směs 50/50 a obě tyto směsi měly lepší vizkozitu než čistý ro zahřátý na 80stupňů...

Napsal: 03 bře 2008, 22:31
od SLÁDEK
No já od jara do podzimu jezdil v TDI na směs 30:70 olej:nafta a bez problémů.
Jenom když byla nižší teplota (na podzim), tak motor při akceleraci při otáčkách kolem 2000 (to se rozebíhá turbo) chvilku tak trochu tiše syčel.
To už se mi teda nelíbilo, tak jsem si řekl, že dál budu jezdit na tuhle směs jenom, když bude nad 10°C.
Takže mám teď doma pár beden oleje ještě z léta za 15,- a čekají na pořádný jaro.

Napsal: 04 bře 2008, 09:14
od Passat235
to patrik.kloucek

Najeto 60 - 70t. bez problému. Dojíždím denně. Počítej po projetí 2-3 nádrží se zanesením paliv. filtru ! On ten olej rozpustí usazeniny z nádrže a potrubí a filtr se ucpe. Možná že i 2x. Potom už OK. Starty OK, motorový olej nepřibývá. Studený motor zatěžuji zvolna do zahřátí.
Nezapomeň, že ti, kteří tady píší o velké hustotě oleje mají dvounádržový systém, tzn samotný olej, ne směs.


Mám dotaz pro znalce :

Nakoupil jsem olej Bohemia RO-C. Co je to za olej ?