BMW 525 tds E39 olej atd.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
honzak
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 06 dub 2008, 19:43
Odpovědi: 0

BMW 525 tds E39 olej atd.

Příspěvek od honzak »

Ahoj, před půl rokem jsem v Německu pořídil moc pěknou 525ku tds r.v. 99, se 197000 najetých km. Vše se jeví ok, jen mě lehce (vzhledem k pověsti motoru) znepokojuje, že kolem víčka oleje vždy po nějaké době najdu slabou stopu oleje a při otevření víčka teplého motoru se z oleje velmi lehce, skoro neznatelně kouří. Teplota se ani nehne, olej nebaští vůbec, jede pěkně a vyrovnaně. Jediná další indicie jsou studené starty při nízkých teplotách, kdy je lepší žhavit dvakrát. Pak motor naběhne okamžitě, bez zaváhání. Při jednom žhavení vesměs nenaskočí v 1. vteřině, víc mu totiž nikdy nedám. Diagnostika v místě koupě neukázala nic než krátký kolaps systému před třemi lety. Jsou tohle normální projevy a já jsem cíťa nebo bych měl dávat majzla?

Jo ještě mi někdo prosím řekněte, jestli lze oživit "vysypaný" velký displey?
Potom, kde mám hledat příčinu přes zimu nefungujícího serva zámku pravých zadních dveří. Teď za teple zase vrtí :)
Poslední dotaz je na olej v automatické převodovce. Mám jej měnit, a jak často?

Děkuji za každou relevantní radu.
honza k.
barvas
Přispěvovatel
Příspěvky: 72
Registrován: 27 říj 2006, 09:07
Odpovědi: 0
Bydliště: praha

Příspěvek od barvas »

To stopa po oleji kolem víčka nic neznamená a ten lehký kouř (spíše mlhovina) je v pohodě, dobře ti maže vršek. Na studené starty bude mít vliv stav žhavicích svíček ale podle toho jak to popisuješ, tak zatím není důvod k akutní výměně. Spíš jde o to jestli motor po startu běží pravidelně, nebo jestli se jakoby zakucká a postupně se přidávají ostatní válce, to by pak ukazovalo na vadnou nebo vadné svíčky.
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Odpovědi: 0
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

olej v automatu určitě měnit.. doporučuje se ho měnit po 60000tis..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
honzak
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 06 dub 2008, 19:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od honzak »

Díky za odpověď,
žhavičky jsou komplet nové - to mě napadlo jako první.
Celkově mě ty starty nijak zvlášť neobtěžují, spíš jsem to u BMW nečekal. Motor vrtí jak elektromotor, studený trochu hlučnější, s rostoucí teplotou oleje tišší a hladší chod. Že by se nějak zakuckával se vůbec říct nedá. Jednoznačně nejpříjemnější motor, na kterým jsem seděl :) Nedá se to k ničemu co jsem zatím zkusil přirovnat - ani k pětihrnkům AUDI VOLVO.

Nemáte někdo zkušenost s tím displayem a servem?

Ještě jednou díky!
honza k.
Odpovědět

Zpět na „BMW“