olej Mogul 20W-30 do dieslu?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
olej Mogul 20W-30 do dieslu?
Pánové, dá se na to v pohodě jezdit se starým dieslem viz níže? Nalil jsem to tam po syntetice 5w-40, tu jsem ještě "vykloktal" srajdou z Makra "Flush engine" a jel jsem jenom pár km po Brně, vůbec to netáhlo, divně to čmoudilo, tak jsem to raději odstavil. Mám toho oleje docela přísun a za pár šupů...Snad to nebudu muset zasejc vylit...
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu
Olej Mogul SAE 20W/30 je Mogul M5AD Speciál. Osobně bych ho nenalil ani do staré stovky škodovky. Specifikace API je SC/CB, což je tragedie. Nehledě k teplotnímu rozsahu oleje (SAE 20W/30 je opravdu dost málo).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Tak k čemu? A jak dál?
Dík! Tak na co je teda dobrej? Na nějaký mazání FABek, zámků a tak? Mě zmátlo to označení Special, soused (Romák) mi radil, že prý jeho strýc Arpád na Slovensku to lil i do Žiguli a potom i do staršího BMW a jak vše prý jezdilo! Asi jsem se nechal zmást, raději to hned vypustím do kastrolu a koupím novej olej. Co tam teda dát, bylo tam 3 roky "jakási syntetika" 5W-40, to aspoň tvrdil bývalej majitel (taky soused) a ukazoval mi prázdnej kanystr 5L od oleje ELF Excelence LPL či tak nějak, modrej plast. Má to najeto 189 tkm.
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu
Re: Tak k čemu? A jak dál?
Ludra píše:Dík! Tak na co je teda dobrej? Na nějaký mazání FABek, zámků a tak? Mě zmátlo to označení Special, soused (Romák) mi radil, že prý jeho strýc Arpád na Slovensku to lil i do Žiguli a potom i do staršího BMW a jak vše prý jezdilo!
Dejme tomu, že staré škodovky na to jezdit mohly (s výměnným intervalem max. 5000 km), možná i Lada (ale to jako milovník vozů této značky odmítám!!!), do naftových motorů bych to rozhodně nedával.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Tak k čemu? A jak dál?
Ludra píše:Co tam teda dát, bylo tam 3 roky "jakási syntetika" 5W-40, to aspoň tvrdil bývalej majitel (taky soused) a ukazoval mi prázdnej kanystr 5L od oleje ELF Excelence LPL či tak nějak, modrej plast. Má to najeto 189 tkm.
Vůbec není rozhodující, jestli tam byla syntetika nebo cokoli jiného.
Je to motor bez turba, najeto má skoro 200.000 km, tak tam můžeš dát prakticky cokoli slušnějšího.
Může tam být klidně minerál, takže jestli chceš slušný olej za dobrý peníz, kup do toho MOGUL GX PRO (SAE 15W/40) nebo částečně syntetický MOGUL GX-FE PRO (SAE 10W/40). To jsou oleje i pro TDi motory od VW.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 30 dub 2008, 10:21, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
dobře
Ok, tak asi půjde do starších Š120, které mám na dohled,no a přes léto, ale co tam teda nalejt? Tedy do Escorta? Mám jakýsi zbytek 2L oleje 5W-40 a taky 2L plechovou krabici oleje Selenia 10W-40, taky 1L oleje 10W-40Esso Tubo Diesel s tygrem na samolepce.Když to smíchám, snad by to přes léto mohlo stačit. Kdesi na netu psali, že ropákovi je to jedno, tam se dá i smíchávat více druhů oleje, psali to i v tom Etzoldovi, ale pro jinej vůz -Peugeot 106 1.4diesel. Tak nevím.Ten Special 20W-30 vypustím a budu s ním mazat panty a zámky,asi.
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu
Já si taky myslím...
Taky si myslím...vypustím zánovní 20W-40, sliju do kanystru na mazání pantů atd, ty menší nádoby co jsem jmenoval - smíchám to tam, ELF 5W-40 všechno ty 2L, pak tu červenou pixlu Seleniu 10W-40 a doliju to asi do 4,5L objemu tím Essem 10W-40. Filtr mám typově origo od FILTRON, ale říkalo dost lidí, že tam závitově pasuje i na favorit z Mototechny za cca 80-85 Kč, ale ten rozdílm už není takovej...S tím olejem, co tam teď teda naliju, on mi totiž ten soused říkal, že je to pro starý Esco škoda, ať mu to nechám dohromady za 100vku pro jeho starýho Medvěda 190D, tam se to prý "líp využije", že to je aspoň pořádný závodní stroj.... Vyčuraný romák, mám dojem...
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu
Spolužák
můj spolužák má zachovalou Škodu 125L a tam zásadně, co vám, kupuje nějakej Castrol Magnatec 5W-40 v zelenejch kanystrech, ale teď přešel na Castrol Edge 5W-30. No to si myslím, že je pro starý vergl Š125 i škoda...Ale když ho to baví.Mění to už po 10 tisících...
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu
Re: Spolužák
Ludra píše:můj spolužák má zachovalou Škodu 125L a tam zásadně, co vám, kupuje nějakej Castrol Magnatec 5W-40 v zelenejch kanystrech, ale teď přešel na Castrol Edge 5W-30. No to si myslím, že je pro starý vergl Š125 i škoda...Ale když ho to baví.Mění to už po 10 tisících...
Že i olej této kvality mění po 10.000 km je správně. Výměnný interval oleje určuje výrobce motoru bez ohledu na to, kolik olej stojí nebo jak je kvalitní. Pokud bude jezdit na takový syntetický olej, musí jej vyměnit po ujetí stejných 10.000 km jako kdyby tam lil dejme tomu Super Mogul za padesát kaček.
Že do staré škodovky používá syntetické oleje za těžké peníze je věc jiná (když na to má, ať to tam dává). Podle mě je to taky zbytečnost.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
oleje Castrol zdarma
No, jeho bratranec je kriminálník a "nosí mu to",většinou prý v 1litrovkách, kanystry prý jsou ůproblém"- otázka je, jak moc legálně to získává,asi za to moc nedá.jinak by to tam nejspíš nelil...již 20W-30 vyměněno,vypuštěno,nalita směska 5W-40 a 10W-40 a spokojeně to chrochtá, ba i mám pocit,že je to o něco tišší.Záleží,jak moc to bude žrát olej a bude se muset dolévat, v normě prý je do 0,5 L na 1000km, někde udávají i do 1L na 1000km, u syntetik prý je obvyklejší větší žravost, tak nevím.Ta původní náplň, co tam byla, jestli jsem ji dolil za 2000 km cca 50ml, tak je to moc,ne a ne jít pod rysku MIN-což je dobře.Kontroluji olej tak 1x za 14 dní, kdesi píší, že se má každý týden, zvlášť,kdo jezdí každý den.
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu
myslím je to spíš 5W-40 Castrol
myslím, že to je Magnatec 5W-40, ten 5W-30 tam lije nějakou litrovku až poslední dobou, prýž mu to žere olej, takže spíš dolejvá...Jo a jezdí s tou Š125 teď taky na Special-Mix s olejem ředěnej s klasickým Specialem, je to ten special-Mix nějakej zbytek po Wartburkářích, kouří to jako prase, ráno, když startuje, připadáme si jak na Mostecku...
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu