Stránka 1 z 2

Akú "polosyntetiku" by ste doporučili ?

Napsal: 10 črc 2008, 19:40
od STRÝCO
Zdravím všetkých priaznivcov dieselov!

Čaká ma výmena oleja a rozhodujem sa z nasl. možností :
LM Super Leichtlauf, Titan Carat MC, Valvoline Durablend. Všetky sú rovnakej viskozity SAE 10W - 40 a splňajú normu 505 00. Vlastním VW Golf 81 kW , motor AHF, rv. 10/99 najazdené cca 130000. Ročne najazdím asi 20 - 25000, z toho 60 %mesto . Poučený príspevkami na tomto fóre by tieto oleje mali byť kvalitatívne rovnocenné, ale nejak sa neviem rozhodnúť. Aké majú skúsenosti odborníci a čo by doporučili?

Ďakujem :worthy:

Napsal: 10 črc 2008, 22:24
od perry
A co zkusit Agip sint 2000? Je to prý nejlepší "polosyntetika" na trhu.Koukni sem: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... 16/0/5/114 .Nevím jak drahé jsou ty oleje co jsi psal,ale tohle zas tak moc nestojí a Agip patří ke špičce v olejích.

Napsal: 10 črc 2008, 22:27
od perry
Teď jsem koukal,mají i speciál pro diesel Agip Sint TD 10W-40 tady je odkaz : http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... 16/0/5/141 ,myslím,že je to dobrá volba.

Napsal: 28 črc 2008, 16:23
od kubiCzek
Ahoj. Po opravě potkanýho motoru jsem vyměnil olej (původně neznámá polosyn nyní Sunoco Futura 10w40). Motor se mi zdá hlučnější než předtím.
Je možno použít Vámi dopručovaný olej AGIP Sint TD 10W-40 bez proplachu motoru ? Prostě jen vypustit a nalít.

Díky

Napsal: 28 črc 2008, 16:57
od perry
Samozřejmě,vyplachovat se nemusí,ale určitě bych vyměnil filtr,i kdyby neměl nic najeto,zůstane v něm dost původního oleje.Jinak co máš za auto?

Napsal: 29 črc 2008, 09:22
od kubiCzek
Jo zapoměl sem :) Je to VW Vento 1.9TDI kód motoru 1Z. Zatím sou a autem od koupě akorát problémy ale snad už je to za mnou a teď to bude chvíli jezdit.

Napsal: 29 črc 2008, 13:30
od perry
Agip do tvýho auta jako první doporučuje tohle http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... 16/0/5/104 ,ale jestli má motor už něco nalítáno tak ten Sint TD bude dobrej.

Napsal: 29 črc 2008, 14:57
od kubiCzek
Teď sem přijel z VAGu. Motor je zřejmě prej hlučnej kvůli tomu, že mám počátek vstřiku paliva 2 stupně za HÚ. Požadovaná byla 1.8 stupně před HÚ.
Motor má zřejmě nalítáno přez 300.000. Na budíkách je 170.000 ale co si budeme nalhávat :)
Koupim tedy radši ten Sint TD a vyměním ho až to bude seštelovaný.

Díky

Re: Akú "polosyntetiku" by ste doporučili ?

Napsal: 29 črc 2008, 20:03
od Huml
STRÝCO píše:Zdravím všetkých priaznivcov dieselov!

Čaká ma výmena oleja a rozhodujem sa z nasl. možností :
LM Super Leichtlauf, Titan Carat MC, Valvoline Durablend. Všetky sú rovnakej viskozity SAE 10W - 40 a splňajú normu 505 00. Vlastním VW Golf 81 kW , motor AHF, rv. 10/99 najazdené cca 130000. Ročne najazdím asi 20 - 25000, z toho 60 %mesto . Poučený príspevkami na tomto fóre by tieto oleje mali byť kvalitatívne rovnocenné, ale nejak sa neviem rozhodnúť. Aké majú skúsenosti odborníci a čo by doporučili?

Ďakujem :worthy:
záleží v jakým je třeba to auto stavu, ale pokud stojí zato, proč nedat 5W-40, rozdíl v ceně není až tak velkej, ale vliv na motor celkem jo

Re: Akú "polosyntetiku" by ste doporučili ?

Napsal: 30 črc 2008, 18:56
od STRÝCO
Huml píše:
STRÝCO píše:Zdravím všetkých priaznivcov dieselov!

Čaká ma výmena oleja a rozhodujem sa z nasl. možností :
LM Super Leichtlauf, Titan Carat MC, Valvoline Durablend. Všetky sú rovnakej viskozity SAE 10W - 40 a splňajú normu 505 00. Vlastním VW Golf 81 kW , motor AHF, rv. 10/99 najazdené cca 130000. Ročne najazdím asi 20 - 25000, z toho 60 %mesto . Poučený príspevkami na tomto fóre by tieto oleje mali byť kvalitatívne rovnocenné, ale nejak sa neviem rozhodnúť. Aké majú skúsenosti odborníci a čo by doporučili?

Ďakujem :worthy:
záleží v jakým je třeba to auto stavu, ale pokud stojí zato, proč nedat 5W-40, rozdíl v ceně není až tak velkej, ale vliv na motor celkem jo
Auto je myslím v celkom dobrom stave, na vagu žíadne chyby, spotreba a výkon OK, spotreba oleja /5W-30/ do 0,5l na 15k, ale zaujímalo by ma , aký vplyv na motor má iná viskozita oleja /samozrejme pri dodržaní predpísanej vw normy/.
Vychádzam totižto zo skúsenosti kolegu, ktorý do svojich áut leje zásadne 15W - 40,/ castrol/ a motor má v dobrom stave aj po 550 000 km.

Napsal: 30 črc 2008, 20:01
od Huml
a vo tom to je, to asi nenajede jen 10000km za rok navíc při krátkých trasách, známej najezdil na Ventu na 10W-40 taky 500000km, ale v 5 večer ho nastartoval a vypnul ho ve 3 v noci, navíc to byl jenom D, mám Octu dovezenou z němec, tam do toho taky cpali taky 10W-40 a je to znát, volnější vedení pro hydroštely a větší vůle na vačce je důsledek hustších olejů v kombinaci s krátkýma trasama, není to žádná tragedie, ale je to znát, pro porovnání např. Octy, na Mobil 1 0W-40, který servisuju od nova, olej měněnej po 15000km a i po 400000km šepot, v daleko lepší kondici než spousta motorů s prapodivnejma výměnama oleje, prostě podle mě to má vliv a ušetřený 400,- ......, tím samo nechci říct, že tou poološťávou se to nějak zničí, ale je to prostě motor s turbem kde vcelku závisí na dobrým a rychlým namazaní, na teplotní stabilitě atd. , takže proto bych volil tu 5W-40 ;)

Napsal: 30 črc 2008, 22:30
od ThrashTheTrash
Huml píše:a vo tom to je, to asi nenajede jen 10000km za rok navíc při krátkých trasách, známej najezdil na Ventu na 10W-40 taky 500000km, ale v 5 večer ho nastartoval a vypnul ho ve 3 v noci, navíc to byl jenom D, mám Octu dovezenou z němec, tam do toho taky cpali taky 10W-40 a je to znát, volnější vedení pro hydroštely a větší vůle na vačce je důsledek hustších olejů v kombinaci s krátkýma trasama, není to žádná tragedie, ale je to znát, pro porovnání např. Octy, na Mobil 1 0W-40, který servisuju od nova, olej měněnej po 15000km a i po 400000km šepot, v daleko lepší kondici než spousta motorů s prapodivnejma výměnama oleje, prostě podle mě to má vliv a ušetřený 400,- ......, tím samo nechci říct, že tou poološťávou se to nějak zničí, ale je to prostě motor s turbem kde vcelku závisí na dobrým a rychlým namazaní, na teplotní stabilitě atd. , takže proto bych volil tu 5W-40 ;)

Kamarád má octavii 1.9TDI 81KW ,je to 1998 a má najeto 250 000km a od jakživa tam dává 10w/40 a ještě neměl problém.Výměna se provádí po 15000kmŘekl bych že je do těchto vozidel zbytečné dávat nějaké dražší oleje.Je to samozřejmě na zákazníkovi co si koupí a jak mu v prodejně kdo poradí.TAky samozřejmě záleží na typu motoru...

Napsal: 31 črc 2008, 20:49
od Huml
já netvrdím, že je to problém tam dávat pološťávu nebo, že se snad motoru něco stane, ale vliv jakej má olej 5w proti 10W jsem už popsal, navíc autu i celkem dávám, takže volím to podle toho, navíc oleje 5W jsou brány jako lehkoběžné a jejich používáním se šetří pohonné hmoty, i když je u obou viskozita 40, mají jiný složení ;)

Napsal: 05 srp 2008, 19:28
od Michal_0077
podle me 10W-40 na necipovanej motor, kterej nejezdi jen po meste uplne staci. S oznacenim 5W neni dano, ze je olej lehkobezny. Navic motoru s normou VW505.00 by lehkobezny olej ani byt nemel. Osobne pouzivam pro motory Mobil Formula S 10W-40 nebo Mobil1 0W-40. (pomer cen je 1:2) zalezi jak je auto provozovano upraveno...

Napsal: 05 srp 2008, 21:00
od Slavkov
No, ono je to s tou viskozitou, zejména s ohledem na marketing, někdy také různé. Nezřídka je v "pixlách" 5W-40 a 10W-40 totéž :o
Je třeba mít na paměti, že se vždy jedná o intervaly (respektive definované extrémy - minima nebo maxima), navíc viskozita v principu nic neříká o složení a dalších vlastnostech...

Tady je lehký nástin dle SAE:
http://www.csmarketing.cz/znalost_viskozita.asp
nebo něco tady:
http://www.mjauto.cz/klasifikace_a_spec ... motoro.htm

http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7023155
průběh závislosti viskozity na teplotě (mono a multigrádní)
http://www.castrol.com/liveassets/bp_in ... 31x371.gif