kouří a olej je ve výfuku

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Jednatel
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Odpovědi: 0
Registrován: 26 srp 2006, 01:24
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

kouří a olej je ve výfuku

Příspěvek od Jednatel »

AAZ s turbem z JX, to celé v T3. Zničeho nic se začal valit kouř z výfuku. Sundal jsem hadici z tba a zjistil, že tlačí olej do sání a posléze i do výfuku. Dojel jsem na to ještě domu, ale turbo bylo definitivně po smrti. Dal jsem "nějaké" jiné a bylo to stejný, tlačilo nahoru olej a olej prolínal i ve spoji výfuku. Považoval jsem ho tedy taky za špatný. Dal jsem repasovaný a auto ani nevyjelo z dílny, jen několik minut na volnoběh, a už tekl olej z výfuku. Další použitý, stejný výsledek a teď naposledy, zase zrepasovaný, ale od někoho jinýho. Olej z roury výfuku jsem vytřel, nejdříve jsem startoval na prázdno, pak jsem teprve připojil čerpadlo a nechal to na volnoběh. Vratka oleje do vany je normálně průchozí, tlak oleje je 4,5 bar za studena, s teplem klesá samozřejmě. Motor sice trochu dýchá, ale do výfuku se to přece nedostane. Tak co to je? 4 totálně špatný turba, z toho 2 po GO, nebo mi ty turba odpravuje motor? (wallbash)
VW T3 Syncro
Uživatelský avatar
Peete
Aktivista
Příspěvky: 4421
Odpovědi: 1
Registrován: 21 led 2007, 14:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peete »

nech to poradne vypalit
Nissan Primera SW 1,9 DCi
Uživatelský avatar
Jednatel
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Odpovědi: 0
Registrován: 26 srp 2006, 01:24
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jednatel »

Peete píše:nech to poradne vypalit
myslím, že to je marný, protože kde by se vzal další kapající olej ve spoji výfuku roura od turba/tlumič? To že je olej ještě v tlumiči a že to tedy kouří je jasný.
VW T3 Syncro
mtapaj
Přispěvovatel
Příspěvky: 983
Odpovědi: 0
Registrován: 26 led 2007, 23:35
Bydliště: Trstena

Příspěvek od mtapaj »

Jednatel píše:
Peete píše:nech to poradne vypalit
myslím, že to je marný, protože kde by se vzal další kapající olej ve spoji výfuku roura od turba/tlumič? To že je olej ještě v tlumiči a že to tedy kouří je jasný.
vela oleja je v intercooleru a vo vyfuku tiez....treba to poriadne prebehnut,,,ale nie hnet na plny kotol,,,lebo ked zacne sat olej ktory je v chladici,,tak zacne sam prudko spalovat olej,,a niekedy ho treba aj brzdit lebo otacky idu prudko hore.
ked spravis asi desat km a sem tam hore kopcom bude po dymeni.. ;)
KTS 530 k dispozicii
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...:)
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
Uživatelský avatar
Jednatel
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Odpovědi: 0
Registrován: 26 srp 2006, 01:24
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jednatel »

chladič nemám, a jel jsem asi těch 10km, nejdřív to samozřejmě hulilo děsně, pak se to začalo zlepšovat a pak už jsem měl dojem (jel jsem v noci), že to vůbec nehulí. Když jsem ale zastavil a parkoval u baráku, nebylo najednou vidět na krok, a hlavně - výtok vlastně hned za turbem, (T3 má jen takový dlouhý koleno a pak už tlumič). :?
VW T3 Syncro
Uživatelský avatar
Mireck
Přispěvovatel
Příspěvky: 693
Odpovědi: 0
Registrován: 16 lis 2007, 01:33

Příspěvek od Mireck »

No jednu takú octavku poznám čo z nej vybehla ojnica. Olej z intercoolera nasalo do valcov a šlo to na samozápaly. Keby vypol kľúčom motor tak by sa možno nič nestalo lebo by to udusila zdochýnacia klapka na sani. Lenže keď auto sa rozbehlo tak zmačkol spojku a otáčky vyleteli až k samozničeniu.

Ja by som odporúčal vybrať intercooler von vyliať olej preplachnúť naftou a vymyť saponátom a poriadne vystriekať vapkou (stačí 10 korún na pumpe). Nechat vysusit a namontovat.
Uživatelský avatar
Jednatel
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Odpovědi: 0
Registrován: 26 srp 2006, 01:24
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jednatel »

dobře, ale já chladič nemám, a olej se hrne do výfuku.

teď jsem to znovu vyndal a olej je hodně ve výfukové komoře turba. V tlakové části je jen lehký film, parohy před turbem jsou suché, jen saze, sání před turbem je taky suché....
VW T3 Syncro
Uživatelský avatar
Rybízek
Aktivista
Příspěvky: 1600
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 09:35
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rybízek »

jestli to je takto tak zkus změřit tlaky na motoru jestli se tim nadměrným spalovaním oleje nezapekli kroužky
Seat Leon TOP SPORT(development 200PS)
Golf II TDi
Uživatelský avatar
Jednatel
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Odpovědi: 0
Registrován: 26 srp 2006, 01:24
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jednatel »

no dobře, ale kde by se kvůli tomu vzal olej v primární části turba?

Teď jsem tam dal další (5. v pořadí), taky repasovaný, ani jsem nanasazoval tlumič, jen tu rouru od turba (řádně vyčištěnou) a za 1-2 min volnoběhu z ní vytek olej! Žádný kapání, ale regulérní čůrek. Čili na turbu to myslím definitivně neni. :? (wallbash)
VW T3 Syncro
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

co odvětrání motoru, netlakuje ti to moc skříň motoru, setkal jsem se s tím na Vitu, tam se stává, že prdne těsnění pod hlavou přímo do klikové skříně(do kanálu odtoku oleje z hlavy) a pak to žere olej snad všudy kudy jde, hodně právě přes to turbo
Uživatelský avatar
Jednatel
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Odpovědi: 0
Registrován: 26 srp 2006, 01:24
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jednatel »

Ne ne. Odpojil jsem všechno z klikovky i víka a dýchá to jako každej druhej.
Možná to bude přecijenom ve vratce oleje z turba. Sundal jsem ji a fouknout do ní jde o něco hůř, než do druhý. Vzpomínám si na něčí "příběh" s odchlípnutou stěnou hadice, která se jevila průchozí, ale když v ní začala proudit kapalina, stala se z ní záklopka..... Za chvíli jsem zpátky a uvidíme, držte mi palce.
VW T3 Syncro
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33574
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Jednatel píše:Ne ne. Odpojil jsem všechno z klikovky i víka a dýchá to jako každej druhej.
Možná to bude přecijenom ve vratce oleje z turba. Sundal jsem ji a fouknout do ní jde o něco hůř, než do druhý. Vzpomínám si na něčí "příběh" s odchlípnutou stěnou hadice, která se jevila průchozí, ale když v ní začala proudit kapalina, stala se z ní záklopka..... Za chvíli jsem zpátky a uvidíme, držte mi palce.
držím ti palce, ale pochybuji, dělám takový test že sdělám hadici od turba a foukám turbem na bílý papír třeba 2000 otáček po dobu minuty nesmí tam být ani kapka oleje, zkus a napiš, čtvrté turbo to je na mrtvici miloš
Uživatelský avatar
Jednatel
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Odpovědi: 0
Registrován: 26 srp 2006, 01:24
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jednatel »

Dal jsem jinou tu vratku a situace je téměř stejná, s tím rozdílem, že olej nevytéká, ale jen silně vyhazuje. Turbo uvnitř samozřejmě mokré. A teď vážná otázka pro odborníka. Kdyby to tou vratkou bylo, popravil jsem to turbo tím? Vytlačila se tam nějaká ucpávka??? Jde o KKK.
VW T3 Syncro
Obi
Přispěvovatel
Příspěvky: 496
Odpovědi: 0
Registrován: 12 lis 2007, 13:08
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Obi »

A co pístní kroužky?Věřím tomu,že pokud je turbo roztočený a hrkne na něj hodně oleje tak se může rozhodit a zničit.Rozhodit by ho mohlo i to prudký ochlazení olejem.
Uživatelský avatar
Jednatel
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Odpovědi: 0
Registrován: 26 srp 2006, 01:24
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jednatel »

Obi píše:A co pístní kroužky?Věřím tomu,že pokud je turbo roztočený a hrkne na něj hodně oleje tak se může rozhodit a zničit.Rozhodit by ho mohlo i to prudký ochlazení olejem.
Ale olej je po rozebrání jen v turbu, ne ve výfukovým potrubí, motor dejchá jen trochu, jako každej druhej ojetej motor....
VW T3 Syncro
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“