
kouří a olej je ve výfuku
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Jednatel
- Sběrač informací
- Příspěvky: 34
- Registrován: 26 srp 2006, 01:24
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
kouří a olej je ve výfuku
AAZ s turbem z JX, to celé v T3. Zničeho nic se začal valit kouř z výfuku. Sundal jsem hadici z tba a zjistil, že tlačí olej do sání a posléze i do výfuku. Dojel jsem na to ještě domu, ale turbo bylo definitivně po smrti. Dal jsem "nějaké" jiné a bylo to stejný, tlačilo nahoru olej a olej prolínal i ve spoji výfuku. Považoval jsem ho tedy taky za špatný. Dal jsem repasovaný a auto ani nevyjelo z dílny, jen několik minut na volnoběh, a už tekl olej z výfuku. Další použitý, stejný výsledek a teď naposledy, zase zrepasovaný, ale od někoho jinýho. Olej z roury výfuku jsem vytřel, nejdříve jsem startoval na prázdno, pak jsem teprve připojil čerpadlo a nechal to na volnoběh. Vratka oleje do vany je normálně průchozí, tlak oleje je 4,5 bar za studena, s teplem klesá samozřejmě. Motor sice trochu dýchá, ale do výfuku se to přece nedostane. Tak co to je? 4 totálně špatný turba, z toho 2 po GO, nebo mi ty turba odpravuje motor? 

VW T3 Syncro
vela oleja je v intercooleru a vo vyfuku tiez....treba to poriadne prebehnut,,,ale nie hnet na plny kotol,,,lebo ked zacne sat olej ktory je v chladici,,tak zacne sam prudko spalovat olej,,a niekedy ho treba aj brzdit lebo otacky idu prudko hore.Jednatel píše:myslím, že to je marný, protože kde by se vzal další kapající olej ve spoji výfuku roura od turba/tlumič? To že je olej ještě v tlumiči a že to tedy kouří je jasný.Peete píše:nech to poradne vypalit
ked spravis asi desat km a sem tam hore kopcom bude po dymeni..

KTS 530 k dispozicii
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...

renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
- Jednatel
- Sběrač informací
- Příspěvky: 34
- Registrován: 26 srp 2006, 01:24
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
chladič nemám, a jel jsem asi těch 10km, nejdřív to samozřejmě hulilo děsně, pak se to začalo zlepšovat a pak už jsem měl dojem (jel jsem v noci), že to vůbec nehulí. Když jsem ale zastavil a parkoval u baráku, nebylo najednou vidět na krok, a hlavně - výtok vlastně hned za turbem, (T3 má jen takový dlouhý koleno a pak už tlumič). 

VW T3 Syncro
No jednu takú octavku poznám čo z nej vybehla ojnica. Olej z intercoolera nasalo do valcov a šlo to na samozápaly. Keby vypol kľúčom motor tak by sa možno nič nestalo lebo by to udusila zdochýnacia klapka na sani. Lenže keď auto sa rozbehlo tak zmačkol spojku a otáčky vyleteli až k samozničeniu.
Ja by som odporúčal vybrať intercooler von vyliať olej preplachnúť naftou a vymyť saponátom a poriadne vystriekať vapkou (stačí 10 korún na pumpe). Nechat vysusit a namontovat.
Ja by som odporúčal vybrať intercooler von vyliať olej preplachnúť naftou a vymyť saponátom a poriadne vystriekať vapkou (stačí 10 korún na pumpe). Nechat vysusit a namontovat.
- Jednatel
- Sběrač informací
- Příspěvky: 34
- Registrován: 26 srp 2006, 01:24
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
no dobře, ale kde by se kvůli tomu vzal olej v primární části turba?
Teď jsem tam dal další (5. v pořadí), taky repasovaný, ani jsem nanasazoval tlumič, jen tu rouru od turba (řádně vyčištěnou) a za 1-2 min volnoběhu z ní vytek olej! Žádný kapání, ale regulérní čůrek. Čili na turbu to myslím definitivně neni.

Teď jsem tam dal další (5. v pořadí), taky repasovaný, ani jsem nanasazoval tlumič, jen tu rouru od turba (řádně vyčištěnou) a za 1-2 min volnoběhu z ní vytek olej! Žádný kapání, ale regulérní čůrek. Čili na turbu to myslím definitivně neni.


VW T3 Syncro
- Jednatel
- Sběrač informací
- Příspěvky: 34
- Registrován: 26 srp 2006, 01:24
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Ne ne. Odpojil jsem všechno z klikovky i víka a dýchá to jako každej druhej.
Možná to bude přecijenom ve vratce oleje z turba. Sundal jsem ji a fouknout do ní jde o něco hůř, než do druhý. Vzpomínám si na něčí "příběh" s odchlípnutou stěnou hadice, která se jevila průchozí, ale když v ní začala proudit kapalina, stala se z ní záklopka..... Za chvíli jsem zpátky a uvidíme, držte mi palce.
Možná to bude přecijenom ve vratce oleje z turba. Sundal jsem ji a fouknout do ní jde o něco hůř, než do druhý. Vzpomínám si na něčí "příběh" s odchlípnutou stěnou hadice, která se jevila průchozí, ale když v ní začala proudit kapalina, stala se z ní záklopka..... Za chvíli jsem zpátky a uvidíme, držte mi palce.
VW T3 Syncro
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33574
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
držím ti palce, ale pochybuji, dělám takový test že sdělám hadici od turba a foukám turbem na bílý papír třeba 2000 otáček po dobu minuty nesmí tam být ani kapka oleje, zkus a napiš, čtvrté turbo to je na mrtvici milošJednatel píše:Ne ne. Odpojil jsem všechno z klikovky i víka a dýchá to jako každej druhej.
Možná to bude přecijenom ve vratce oleje z turba. Sundal jsem ji a fouknout do ní jde o něco hůř, než do druhý. Vzpomínám si na něčí "příběh" s odchlípnutou stěnou hadice, která se jevila průchozí, ale když v ní začala proudit kapalina, stala se z ní záklopka..... Za chvíli jsem zpátky a uvidíme, držte mi palce.
- Jednatel
- Sběrač informací
- Příspěvky: 34
- Registrován: 26 srp 2006, 01:24
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Ale olej je po rozebrání jen v turbu, ne ve výfukovým potrubí, motor dejchá jen trochu, jako každej druhej ojetej motor....Obi píše:A co pístní kroužky?Věřím tomu,že pokud je turbo roztočený a hrkne na něj hodně oleje tak se může rozhodit a zničit.Rozhodit by ho mohlo i to prudký ochlazení olejem.
VW T3 Syncro