Stránka 1 z 2
kouří a olej je ve výfuku
Napsal: 27 črc 2008, 00:43
od Jednatel
AAZ s turbem z JX, to celé v T3. Zničeho nic se začal valit kouř z výfuku. Sundal jsem hadici z tba a zjistil, že tlačí olej do sání a posléze i do výfuku. Dojel jsem na to ještě domu, ale turbo bylo definitivně po smrti. Dal jsem "nějaké" jiné a bylo to stejný, tlačilo nahoru olej a olej prolínal i ve spoji výfuku. Považoval jsem ho tedy taky za špatný. Dal jsem repasovaný a auto ani nevyjelo z dílny, jen několik minut na volnoběh, a už tekl olej z výfuku. Další použitý, stejný výsledek a teď naposledy, zase zrepasovaný, ale od někoho jinýho. Olej z roury výfuku jsem vytřel, nejdříve jsem startoval na prázdno, pak jsem teprve připojil čerpadlo a nechal to na volnoběh. Vratka oleje do vany je normálně průchozí, tlak oleje je 4,5 bar za studena, s teplem klesá samozřejmě. Motor sice trochu dýchá, ale do výfuku se to přece nedostane. Tak co to je? 4 totálně špatný turba, z toho 2 po GO, nebo mi ty turba odpravuje motor?

Napsal: 27 črc 2008, 07:46
od Peete
nech to poradne vypalit
Napsal: 27 črc 2008, 08:32
od Jednatel
Peete píše:nech to poradne vypalit
myslím, že to je marný, protože kde by se vzal další kapající olej ve spoji výfuku roura od turba/tlumič? To že je olej ještě v tlumiči a že to tedy kouří je jasný.
Napsal: 27 črc 2008, 09:10
od mtapaj
Jednatel píše:Peete píše:nech to poradne vypalit
myslím, že to je marný, protože kde by se vzal další kapající olej ve spoji výfuku roura od turba/tlumič? To že je olej ještě v tlumiči a že to tedy kouří je jasný.
vela oleja je v intercooleru a vo vyfuku tiez....treba to poriadne prebehnut,,,ale nie hnet na plny kotol,,,lebo ked zacne sat olej ktory je v chladici,,tak zacne sam prudko spalovat olej,,a niekedy ho treba aj brzdit lebo otacky idu prudko hore.
ked spravis asi desat km a sem tam hore kopcom bude po dymeni..

Napsal: 27 črc 2008, 09:22
od Jednatel
chladič nemám, a jel jsem asi těch 10km, nejdřív to samozřejmě hulilo děsně, pak se to začalo zlepšovat a pak už jsem měl dojem (jel jsem v noci), že to vůbec nehulí. Když jsem ale zastavil a parkoval u baráku, nebylo najednou vidět na krok, a hlavně - výtok vlastně hned za turbem, (T3 má jen takový dlouhý koleno a pak už tlumič).

Napsal: 27 črc 2008, 09:40
od Mireck
No jednu takú octavku poznám čo z nej vybehla ojnica. Olej z intercoolera nasalo do valcov a šlo to na samozápaly. Keby vypol kľúčom motor tak by sa možno nič nestalo lebo by to udusila zdochýnacia klapka na sani. Lenže keď auto sa rozbehlo tak zmačkol spojku a otáčky vyleteli až k samozničeniu.
Ja by som odporúčal vybrať intercooler von vyliať olej preplachnúť naftou a vymyť saponátom a poriadne vystriekať vapkou (stačí 10 korún na pumpe). Nechat vysusit a namontovat.
Napsal: 27 črc 2008, 10:42
od Jednatel
dobře, ale já chladič nemám, a olej se hrne do výfuku.
teď jsem to znovu vyndal a olej je hodně ve výfukové komoře turba. V tlakové části je jen lehký film, parohy před turbem jsou suché, jen saze, sání před turbem je taky suché....
Napsal: 27 črc 2008, 14:53
od Rybízek
jestli to je takto tak zkus změřit tlaky na motoru jestli se tim nadměrným spalovaním oleje nezapekli kroužky
Napsal: 27 črc 2008, 15:54
od Jednatel
no dobře, ale kde by se kvůli tomu vzal olej v primární části turba?
Teď jsem tam dal další (5. v pořadí), taky repasovaný, ani jsem nanasazoval tlumič, jen tu rouru od turba (řádně vyčištěnou) a za 1-2 min volnoběhu z ní vytek olej! Žádný kapání, ale regulérní čůrek. Čili na turbu to myslím definitivně neni.

Napsal: 27 črc 2008, 16:18
od Huml
co odvětrání motoru, netlakuje ti to moc skříň motoru, setkal jsem se s tím na Vitu, tam se stává, že prdne těsnění pod hlavou přímo do klikové skříně(do kanálu odtoku oleje z hlavy) a pak to žere olej snad všudy kudy jde, hodně právě přes to turbo
Napsal: 27 črc 2008, 17:40
od Jednatel
Ne ne. Odpojil jsem všechno z klikovky i víka a dýchá to jako každej druhej.
Možná to bude přecijenom ve vratce oleje z turba. Sundal jsem ji a fouknout do ní jde o něco hůř, než do druhý. Vzpomínám si na něčí "příběh" s odchlípnutou stěnou hadice, která se jevila průchozí, ale když v ní začala proudit kapalina, stala se z ní záklopka..... Za chvíli jsem zpátky a uvidíme, držte mi palce.
Napsal: 27 črc 2008, 18:40
od slovacek.milos
Jednatel píše:Ne ne. Odpojil jsem všechno z klikovky i víka a dýchá to jako každej druhej.
Možná to bude přecijenom ve vratce oleje z turba. Sundal jsem ji a fouknout do ní jde o něco hůř, než do druhý. Vzpomínám si na něčí "příběh" s odchlípnutou stěnou hadice, která se jevila průchozí, ale když v ní začala proudit kapalina, stala se z ní záklopka..... Za chvíli jsem zpátky a uvidíme, držte mi palce.
držím ti palce, ale pochybuji, dělám takový test že sdělám hadici od turba a foukám turbem na bílý papír třeba 2000 otáček po dobu minuty nesmí tam být ani kapka oleje, zkus a napiš, čtvrté turbo to je na mrtvici miloš
Napsal: 27 črc 2008, 20:17
od Jednatel
Dal jsem jinou tu vratku a situace je téměř stejná, s tím rozdílem, že olej nevytéká, ale jen silně vyhazuje. Turbo uvnitř samozřejmě mokré. A teď vážná otázka pro odborníka. Kdyby to tou vratkou bylo, popravil jsem to turbo tím? Vytlačila se tam nějaká ucpávka??? Jde o KKK.
Napsal: 27 črc 2008, 21:33
od Obi
A co pístní kroužky?Věřím tomu,že pokud je turbo roztočený a hrkne na něj hodně oleje tak se může rozhodit a zničit.Rozhodit by ho mohlo i to prudký ochlazení olejem.
Napsal: 27 črc 2008, 21:40
od Jednatel
Obi píše:A co pístní kroužky?Věřím tomu,že pokud je turbo roztočený a hrkne na něj hodně oleje tak se může rozhodit a zničit.Rozhodit by ho mohlo i to prudký ochlazení olejem.
Ale olej je po rozebrání jen v turbu, ne ve výfukovým potrubí, motor dejchá jen trochu, jako každej druhej ojetej motor....