Stránka 1 z 2

citroen xantia 1.9 Dturbo, motor DHX r-v-96

Napsal: 07 srp 2008, 08:55
od slovacek.milos
prosím o radu motor se přehřál a střelila hadice k výměníku jak je naftový filtr,

od té doby nejde motor natočit,

nafta jde k čerpadlu, řídící jednotka motor asi pracuje protože motor žhaví, motor točí, blokování startu je odpojeno již dříve startovalo se bez zadání kodu, pojistky OK, baterka OK zátěžový test, z výfuku se nekouří, naftu o určitě nepráší,

já citroeny nemusím, je to pro známécho je už zoufalý, děkuji miloš

Napsal: 08 srp 2008, 05:58
od JiRaY
Je to ten zasra... imobilizér.Ten se takhle zblbne vždy čas od času,to že se táří že je o.k. to nic neznamená.

Ještě bych zkusil STOP ventil na čerpadle,a prohlédl bych všechny kablíky co vedou do čerpadla,bývají často oxidované konekry,a nahnilé dráty.

Ten motor musí chytit i bez řídící jednotky,tta je tam navíc,samo o sobě je to mechanický,já to tak mám taky,řj nemám,a chodí to i bez ní.

Sundat asi nějak ten imobilizační bazmek z čerpadla,a pak točit,pokud nejde nafta drží to IMO

Napsal: 08 srp 2008, 10:56
od slovacek.milos
JiRaY píše:Je to ten zasra... imobilizér.Ten se takhle zblbne vždy čas od času,to že se táří že je o.k. to nic neznamená.

Ještě bych zkusil STOP ventil na čerpadle,a prohlédl bych všechny kablíky co vedou do čerpadla,bývají často oxidované konekry,a nahnilé dráty.

Ten motor musí chytit i bez řídící jednotky,tta je tam navíc,samo o sobě je to mechanický,já to tak mám taky,řj nemám,a chodí to i bez ní.

Sundat asi nějak ten imobilizační bazmek z čerpadla,a pak točit,pokud nejde nafta drží to IMO
já to jen tak zběžně prolezl a na té hlavě jsem nenašel ani ten stopvenil, asi to nějak zkusím udělat z toho manuál, v tom se hrabalo už moc lidí a nikdo nic, ten manulál to bude asi řešení protože co jsem tak poslouchal ten stroj ujel víc na laně jak na motor,

co je pro mě dobré že to nemá snímač otáček a jede to i manuálně, pak napíšu díky moc miloš

Napsal: 08 srp 2008, 11:22
od conti
Jde o to jak moc se to přehřálo. Klidně se ti mohla zkroutit hlava a nemá to prostě kompresi. Ale to bys snad poznal. Točí se to pak jak kafemlejnek a nechytne ani za boha.

Napsal: 08 srp 2008, 13:16
od slovacek.milos
to asi ne olej je černý, a zkusím to na startovací sprej to určitě chytne, na tu stop cívku jsem se právě díval není tam, je tam dekl na hlavě opatřený zalamovacím šroubem a vedou z toho čtyři dráty, když točím nafta ani neprskne
pod tí deklem je žába na prameni podle autodat je tam řídící jednotka jak ji předělat na manuál? miloš

Napsal: 08 srp 2008, 14:22
od slovacek.milos
k tomu čerpadlu k hlavě čerpadla kde má být údajně řídící jednotka tam vedou ty čtyři dráty,
1drát fachá 12V rosvítí i žárovku,
2drát tlakový spínač a kontrolka oleje je tam 0.02V, ono je to jako kostra pro tu kontrolku a spínač,
3 drát imobilizer tam je 7.35V ale žádný proud nic to nerožne a
4 je kostra ta fachá když ukostřím žárovku svítí.

tak asi co má lézt z toho imobilizeru jaké napětí a jaký proud :? miloš

Napsal: 08 srp 2008, 19:28
od conti
Čerpadlo vyndej, ten pancíř shoď dolu a připoj stop ventil napřímo.

Napsal: 08 srp 2008, 21:27
od slovacek.milos
conti píše:Čerpadlo vyndej, ten pancíř shoď dolu a připoj stop ventil napřímo.
a pod tím pancířem mě čeká stop ventil?, proč bych ho nemohl napojit i bez toho pancíře, jedná se mi samozřejmě o demontáž ta může být velmi jenoduchá nebo znáš to :? dík miloš

Napsal: 09 srp 2008, 08:42
od conti
Na ten ventil se nedostaneš dokud to nesundáš. A nesundáš to dokud čerpadlo nevyndáš. Nic to neni. Čerpadlo máš venku za čtvrt hoďky. Zaaretuj si rozvody, označ polohu čerpadla a ven s ním. Ty šrouby musíš navrtat a nějakým bazmekem vyndat. Jinak se na to připojení nedostaneš.

Napsal: 10 srp 2008, 09:12
od JiRaY
Ano,ten nesnímaelný bazmek je ten imobilizér,a pod ním je kontakt pro stopventil-ten zapoji napřímo,a uvidíš :)

Napsal: 10 srp 2008, 20:26
od slovacek.milos
děkuji za povzbuzující informace, ty zalamovací šroubky vidím v poho, nadvařím je ceočkem na matku, asi ve středu se do toho pustím a pak napíšu,
fak díky moc, já tyto auta nemusím a když se v tom pohrabe kde kdo a výsledek O, tak to je pak elán do práce dík miloš

Napsal: 19 srp 2008, 20:10
od slovacek.milos
conti píše:Na ten ventil se nedostaneš dokud to nesundáš. A nesundáš to dokud čerpadlo nevyndáš. Nic to neni. Čerpadlo máš venku za čtvrt hoďky. Zaaretuj si rozvody, označ polohu čerpadla a ven s ním. Ty šrouby musíš navrtat a nějakým bazmekem vyndat. Jinak se na to připojení nedostaneš.
včera pařilo slunce a na čtvrt hodky jsem to moc neviděl, je to fakt pancíř vrták si moc neprnul, jsem to trochu odmašlil, řízl rozbrusem , na té řj vyšrouboval dva imbus šroubky a byl jsem u zdroje stopventilu, zítra si jedu pro dekl na termostat už byla prasklá hadice k chladiči a snad nastartuji miloš

Napsal: 24 srp 2008, 09:38
od slovacek.milos
tak je to v háji i motor je KO, nechytne ani na startovací sprej, na roztažení chytne až nad 2000 otáček a bez výkonu, teplota hned 110, nevíte někdo co tak stojí druhý motor? miloš

Napsal: 24 srp 2008, 21:53
od JiRaY
ahoj,já kupoval motor za 15 000kč
běžná cena je 12 000kč-20 000kč
bývá většinou holý motor,já měl štěstí,takže mám i navíc čerpadlo,můžu poskytnou kdybys sháněl čerpadlo

Napsal: 24 srp 2008, 22:43
od chosepm
Co rozvody? Neni to skočený třeba? Pokud to jde až nad 2 tis. ot., může to bejt čerpadlo.... Jinak pokud to nemá tlaky, nechal bych přezkoušet ventily na podtlak a pokud by to bylo nahoře, nechal udělat za cca 3000 hlavu a máš klid...než dávat motor 8)