Stránka 1 z 1

Manuální klima - zlobí

Napsal: 27 čer 2006, 13:44
od hustoles77
Mám manuální klima v O1/2001.
Když ji zapnu, chvíli běží normálně, pak na chvilku začne něco hučet + nepatrně se zvednou otáčky(na volnoběh), za chvilku to hučení přestane, otáčkoměr se zase pohne.
Takhle se to nepravidelně opakuje, někdy ano, někdy ne, zaregistroval jsem to i při pomalé jízdě ve městě, mimo město ne(to hučí všechno).
Fouká to pořád studeně, medium jsem nechával naplnit.

Neloučí se se mnou klimakompresor ? (doufám, že ne) :?

Díky všem.

Napsal: 27 čer 2006, 13:47
od jayd
a neni to jenom tim, ze ti spina ventilator pred chladicem

Napsal: 27 čer 2006, 13:57
od hustoles77
Kéž by. Ale že by se takhle nepravidelně pořád zapínal a vypínal ?

Měl jsem otevřenou kapotu a snažil jsem se něco vykoukat. Jsou tam dvě sahary, jedna foukala, jedna ne. A pak to chvilkami zahučelo.

Tak nevím. Zatím díky bohu chladí...

Napsal: 27 čer 2006, 15:40
od vwphun
Že by sepnula elamg. spojka kompresoru? Ten tlačí pokud je požadavek řj. na snížení teploty. Myslím, že je to normální...

Napsal: 27 čer 2006, 19:16
od laurin.clement
Co máš za auto?Mě to dělá na Alhambře to stejný.Jak je venku trochu více teplo a s autem jenom popojíždím a nebo stojím na místě tak se mi zvednou otáčky motoru,ale většinou se zvedají,když sepne druhý stupeň na ventilátorech a jak se rozjedu a začne proudit při jízdě vzduch přes chladič tak se otáčky zase vrátí do normálu.Asi to tak má být a pokud ti to chladí tak bych to nechal na pokoji.

Re: Manuální klima - zlobí

Napsal: 27 čer 2006, 21:40
od Kornout
hustoles77 píše:Mám manuální klima v O1/2001.
Když ji zapnu, chvíli běží normálně, pak na chvilku začne něco hučet + nepatrně se zvednou otáčky(na volnoběh), za chvilku to hučení přestane, otáčkoměr se zase pohne.
Takhle se to nepravidelně opakuje, někdy ano, někdy ne, zaregistroval jsem to i při pomalé jízdě ve městě, mimo město ne(to hučí všechno).
Fouká to pořád studeně, medium jsem nechával naplnit.

Neloučí se se mnou klimakompresor ? (doufám, že ne) :?

Díky všem.
Jsou to ventilátory, kondenzátor chladícího média nestíhá při pomalé jízdě, nebo když stojíš dostatečně chladit médium a proto si ŘJ klima. sama spouští ventilátory. Takhla je to samozřejmě v pořádku, krásně to poznáš na výstupu z kondenzátoru (chladiče) klima, těsně před tím, než se sepnou ventilátor(y) tak na tom neudržíš ruku a jakmile sepnou, hned se to ochladí.
Kolísání ot. motoru je také způsobeno těmi ventilátory, maj docela velkej příkon, tudíž se podstatně náhle zvedne odpor alternátoru a tím pádem klesnou ot. Je to jen mžik, než ŘJ motoru opět volnoběžné ot. dorovná.
Mmj. pokud máš AC klima, tak ti kompresor běží pořád, když je tlačítko AC seplé, jen climatronic si spínání kompresoru reguluje sám, pokud tedy není seplý režim ECON.

Napsal: 28 čer 2006, 06:51
od hustoles77
Právě že mám normální AC. Po zapnutí AC se jeden ventilátor rozběhne a chladí to. Ale k tomu ještě právě to občasné zahučení a zakolísání otáček.
Kdyby se ten ventilátor zapínal a vypínal podle teploty, pochopil bych to, ale běží pořád.

Napsal: 28 čer 2006, 09:24
od destructor
hustoles77 píše:Právě že mám normální AC. Po zapnutí AC se jeden ventilátor rozběhne a chladí to. Ale k tomu ještě právě to občasné zahučení a zakolísání otáček.
Kdyby se ten ventilátor zapínal a vypínal podle teploty, pochopil bych to, ale běží pořád.
vysvětlení jak fungují větráky je zde:

http://web.quick.cz/vagcom/Girls/vetraky.jpg

z toho tedy vyplívá, že větráky se musejí točit oba dva .. (LOL)

Napsal: 28 čer 2006, 12:53
od hustoles77
To schéma je sice hezké a přehledné, ale to je pro Climatronic.
Já mám tlačítko AC, tam, to asi stejné nebude ..... (wallbash)

Napsal: 28 čer 2006, 23:35
od bohush
Je to stejné, po zapnutí AC musí najet oba ventilátory, pokud ne někde je chyba.

Napsal: 29 čer 2006, 07:40
od destructor
bohush píše:Je to stejné, po zapnutí AC musí najet oba ventilátory, pokud ne někde je chyba.
Přesně tak, ty větráky řífdí jednotka dochlazování a ne klimatronic ...

Podle mě máš jeden větrák kouslej a občas se rozjede, pro to ty zvláštní zvuky. Nebo prostě nejede a jednotka dochlazování stále přepíná mezi první a druhou rychlostí ..

Napsal: 29 čer 2006, 07:48
od hustoles77
Tak už se mi to zdá jasnější.
V pohledu od řidiče se točí jen pravý větrák, levý ne, ten pořád stojí.

Tak teď kde hledat chybu ?

Pojistka ? Nějaké čidlo ??????

Napsal: 29 čer 2006, 12:27
od destructor
myslím že by to mělo být takto ...

http://web.quick.cz/vagcom/Girls/vetrak.jpg


asi bych ohmetrem změřil ten větrák vlevo ...
případně pokud by to bylo technicky možné, zkusit prohodit konektory ventilátorů mezi sebou ... na otestování ..

no a samozřejmě zkontrolovat pojistky na bakterce ..

Napsal: 01 črc 2006, 13:08
od bohush
Ty konektory stejné nejsou, ale otestuj větrák tak, že to napojíš přímo z baterky, hnědý kabel kostra a ty další dva jsou každý pro jeden stupeň rychlosti.

Napsal: 01 črc 2006, 14:40
od airbone
mne to tiež robí na vozidle nissan almera, pri zapnutí a/c sa pri státi alebo pomalej jazde spínajú ventilátory a vydavá to taký zvuk, samozrejme je sprevádzaný poklesom voľnobežných otáčok a následnom dorovnaní, presne tak ako keď otáčaš kolesami namieste a odpor servočerpadla robí to isté. Ja si myslím, že je to v pohode, akurát keď ten vetrák silne hučí, možno je tam problem s ložiskom. Skús pri vypnutom motore pootáčať vrtuľou a zistiť, či nie je vybité ložisko, alebo či sa voľne pretáča bez problémov.