
Zkušenosti s BMW 525 TDS sem s nimi
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Zkušenosti s BMW 525 TDS sem s nimi
Ahojte tak jsem si pořídil BMW 525 TDS. Čerpadlo Bosch el. říené. 6 ti válec, předkomůrka. Zatím 4 tis. km na směs hydraulickýho oleje, vyfritu a petroleje a zatím funguje. Musel jsem vyměnit palivový filtr (500,- Kč ) ale pro hustotu paliva jsem musel nainstalovat ještě jeden a pomocí T kusů jsem zapojil průchod paliva přes oba dva. Na vodním předehřevu se pracuje jelikož v okruhu jde horká voda jen pokud je zaplý topení.


Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
To zní
To zní zajímavě, Poklona...a na kolik vyšlo to bávo? Kolik má objem, kvůli ručení, pod 2.5? Na ten 2. filtr tam místo bylo? L.
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu
no pojištění je kolem 8 tis ročně ale bez bonusu. Mám dobrej bonus na jiným autě a čekám až se prodá tak pak se mi to taky o nějaký% sníží. Jinak průměrná spotřeba na 4 tis km kolem 7,0 l/100 ale jezdím s lehkou nohou. Žádný divočiny. Zase ale když potřebuji tak to přišlápnu na podlahu a to si pak připadám jako když startuji v letadle. Jinak na ten filtr je tam místa až dost. Jsem si udělal takovej držáček a vešel se mi pěkně vedle toho co je origoš a ještě tam je místo na menší přídavnou nádrž na proplachování. Ohledně přestavby budu muset vymyslet jak vyřazovat z provozu přídavný čerpadlo v nádrži v případě že bude šluslá zpátečka tak aby se nespálilo když bude tlačit a nebude to mít kam jít protože to nebude mít takovej odběr z nádrže. Ještě to musím promyslet. Zatím je to ale super svezeníčko. Jen je potřeba udělat přední nápravu to je prej bolest BMW 5 řady,ale měl jsem Escorta a to bylo to samý, takže si myslím, že to je spotřební věc jako na každým jiným autě:-) Foto budou v týdnu. Jinak cena byla 79 000,- ale protože je to takovej mazlíček a kromě šíbru a el. posuvu na sedačce je to v plný palbě ( taky samo v kůži ) Dají se sehnat už i kolem 45 tis a pokud si ho dovezeš sám tak myslím, že za 30 by byl taky slušnej kousek
. Ten můj je rok 95 červen
tak ta pojistka u ČSOB 4 000 za rok s roční platbou a bomusem 81 měsíců

tak ta pojistka u ČSOB 4 000 za rok s roční platbou a bomusem 81 měsíců

Naposledy upravil(a) dvorky1 dne 08 lis 2008, 23:20, celkem upraveno 1 x.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 297
- Registrován: 01 říj 2006, 19:34
- Bydliště: Dvůr králové
Odpovědi: 0
jo to je kara... muj škvareček se mi vali na dvorku... kdyz by jsi chtel nejake dily co zbylo staci rict
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG
nyní T4 long 2.4D syncro - nafta

tak jsem zase o kousek dál s přestavbou. Zatím 10 tis km a bez výrazných problémů. Za studena je to na prd to i párkrát chcípne a pak musím napojit do čerpadla naftičku z kanistru a nechat to trošku prohřát, ale po ohřátí super. ( jezdím jen na čistou hydrauliku ) Včera jsem zapojoval přídavný vyhřívaný filtr, ale sehnat vývod s teplou vodou no to je u BMW dost tragický. Jsou tam totiž automatický ventily aby to topilo přesně tak jak potřebuji a tudíž horká voda z malýho okruhu jde pouze při plně zapnutým topení. No zkoušel jsem to všelijak. Dát vývod vody na T kus ještě před vstupem do topení a odvádět to rovnou do vývodu z topení taky přes T kus, ale tím jsem vyřadil topení auta a to přestalo topit a pokud topilo tak hodně slabě a to je v provozu v zimně nemyslitelné
tak jsem to zkoušel na T kusy vývody do chladiče a z chladiče, ale tam ta voda necirkulovala jak jsem si představoval. No tak jsem to ještě zkusil na vývod do topení, kterej jsem dal nejprve do vyhřívanýho filtru a pak teprv do topení ( hadice 2 x 1 m ) a to zase než začalo topit no hrůza - zkoušel jsem to tedy jen na volnoběh, ale origoš to začne topit po zhruba 3 - 4 minutách a takhle to netopilo ani za 20 min takže taky nic (topení jsem měl samo na maximum ) tak nakonec jsem to napojil na vývod z topení a to už bylo znatelně lepší. Topí to tak jak to má a filtr se taky začne ohřívat. Nevýhoda je že musí být topení na maximu buď u řidiče nebo u spolujezdce pač voda z topení vychází podle toho jak moc je otevřenej průtok. No ale celkově v motorovým prostoru je dost teplo od stále běžící vrtule na chladiči a tak si myslím, že se to dá. Ještě bastím jeden výměník kterej dám před ventily ( ty taky teprv budu instalovat ) na přepínání na dvonádrž. Ještě chci mrknout na čerpadlo v nádrži a dát tam nějaký el. vyhřívání aby se nemuselo tahat s hustým palivem pač co vím tak kuli tomu rády odcházejí do věčných lovišť
Ten el. předehřev do nádrže zkusím buď z dvou nebo tří žhaviček zapojený nějak tak aby jen hřály ale nežhavily a nebo tam zkusím dát spirálu z rychlovarný konvice na 12 v. Ještě ale musím vymyslet jak regulovat případné přehřátí při delším provozu. Plná nádrž asi než se prohřeje tak času dost ale pokud by byla rezerva. No nejradši bych nějaký čidlo na teploměr a vypínat si příhřev podle potřeby.


Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 297
- Registrován: 01 říj 2006, 19:34
- Bydliště: Dvůr králové
Odpovědi: 0
s tou vodou se divim ja vymenik pripojil na ty hadice hned vedle klimy a v pohode je to prvni hadice ktera zacne byt tepla po startu prumer cca 3cm ja byt tebou bych neslusnul zpatecku ja to na nem udelal a nejak se mu nechtelo jet i kdyz jsem mu dal automaticky odvzdusnovak nevim radsi bych to poustel z5 do nadrze jinak je pravda jak se to nastartuje tak behem 2 min jsou teple hadice a po 5ti min na nich clovek neudrzi ruku dokud nesepne termostat a pusti to do toho kravskeho chladice... jezdis dost levne covece ja kdyz jsem jezdil s citem tak za 8 ale jinak 10-12l ale je pravda ze to jsem mu daval pekne nazrat jak sepne turbo je to opravdu letadlo rikam to auto bych si koupil znovu protoze tomuhle uz se opravdu da rikat AUTO kdyz jsme to zkouseli s kamosem moje 525TDS a jeho audi A3 1.8T na rozjezd mi par metru ujel ale jakmile jsem tam dostal 3 zacal jsem ho dohanet a nakonec jsem ho predjel
ten cucel co dokaze 1620kg s tim drobeckem pod kapotou
jo proste PAN AUTO a ne jako tyhlety nase vyklepany napodobeniny auta...ale rikam hlavne ze jezdi 



jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG
nyní T4 long 2.4D syncro - nafta

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33574
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
první vážné problémy - pozor delší povídání
Tak jak klesla teplota, tak začaly první problémy
. Na samotnej olej to už nechtělo jet. Takjsem namíchal do nádrže krapet benzínu no asi 10 l do 50 l a ouha ihned to nedrželo volnoběh a než to chytlo no skoro 30 s. jsem točil starterem. Tak jsem pátral a pátral a když jsem připojil přímo na filtr v mot. prostoru čistej olej tak to chytlo a paráda. Jakmile tam šlo něco naředěnýho nebo samotná nafta okamžitě to přestalo držet volnoběh. jak to kleslo pod 900 ot/min tak to hned chcíplo jako by jsem vypl klíček. Tak jsem zkoušel ještě vymezit vůli na plynovým pedálu je tam taková přípava a stačí dát delší pětku šroubek a 2 matky a dá se udělat doraz ale to byla nouzovka. Na volnoběh to nemělo sílu a jakmile jsem otočil řízení tak jak se zatížil motor přes servo pumu tak to chcíplo. ( dojezdy na neutrál a průjezd zatáčkou no tragédie ) Takže jsem zkoušel co se dá. Logicky jsem usoudil, že se odporoučelo čerpadlo pač když je tam řídká nafta tak to šlape jen při vyšších otáčkách a to samý stratování až když se dost natlakuje. Za studena to čaplo dobře pač je to studený a palifo hustší. Hustej olej to všechno vymezí a dá se říct že utěsní a pak to šlape tak jak má, takže dokud to bude chytat na olej nevadí (každopádně už scháním levně čerpadlo ). Problém - jakmile to připojím na hadici z nádrže tak z důvodu slabýho průřezu hadice si to nedokáže hustý palivo nasát a chcípne to. Takže jsem sestrojil ten předehřev přímo do nádrže. Dal jsem tam spirálu z tý 12 v rychlovarný konvice (300,- Kč) Odzkoušel jsem to a dobrý. Jakmile se připojí tak během 1 s spálenej prst položenej přímo na spirálu takže výkon dobrej
. Odběr 6 A a konvice za 20 min vaří. Když jsem to dal do oleje tak ihned po zapnutí bylo vidět jak okolo spiráli olej řídne a vlivem tepla cirkuluje. Takže taky super. Podotýkám, že mi nejde o to ohřát celou nádrž ale pouze okolí vstupu do sací hadice
. Takže jsem vykuchal tu spirálu udělal kolem takovou klec aby se nedotýkala plastový nádrže a ašup s ní k čerpadlu v nádrži. Super přístup chválím BMW. Pouze sundat kryt odšroubovat vrchní víko a vycvaknout držák s čerpadlem. Žádné sraní pod autem a sundavání nádrže viz Escort
. Takže jsem tu spirálu přidělal přímo k čerpadlu. v nádrži je taková malá nádoba na zásobu paliva přímo pro sací čerpadlo. Palivo tam přitéká přes menší otvor to aby se zamezilo výpadkům při poloprázdné nádrži a jízdě do zatáček, takže super pro můj účel. Vyhřívat nejbližší okolí vstupu do zacího čerpadla. Spirálu dát co nejniž aby byla stále ponořená a v případě jízdy na rezervu samo odpojit protože by se asi spálila když by nebyla ponořená. Ještě jsem prodloužil zpátečku co nejblíž ke vstupu sacího čerpadal. (cca15 cm hadice nastrčit na vývod zpátečky přímo v nádrži a konec strčit do tý malý nádobky s čerpadlem. Ohřátý palivo ze spátečky taky pomůže spíš přímo u sacího čerpadla, než jen tak ledabile do prostoru nádže. ( na zpátečku z čerpadla v mot. prostoru jsem připojil vodní výměník takže do nádrže se vrací pěkně teplé palivo.
Sory že je to tak dlouhé ale kdo má zájem snad ho to zaujme
No při zkoušce to byl rozdíl k nepoznání. Na plnej to šlo do maximálky, ale jen krátkodobě tak cca 15 s. pak se to začalo dusit jako by byl ucpanej paliv. filtr ( oba co ta mám jsou nové z toho jeden vyhřívaný vodou - peugeot 309 a druhý orig. BMW ten je vyhřív. el. ) Pro jistoru jsem zkusil napojit olej přímo do filtru v mot. prostoru a to jelo jak šlak a pořád na maximum ať jsem to zatěžoval jak jsem chtěl.Takže problém s dopravou hustého oleje z hlavní nádrže přetrval, ale je to o poznání lepší. Jede to normálně jen je problém při maxim. otáčkách že to jde na plnej jen chvíli pak po chvilkovým ubrání to zase jde na chíli na plnej a takhle dokola. Jinak čerpadlo v nádrži běží ale myslím, že je prostě origoš hadice moc úzká a proto v týdnu budu instalovat s větším průřezem. Možná to hodím vnitřkem auta ještě uvidím jaký bude kde přístup. Jinak tu spirálu mám zatím na přímo ale je to zatím na odzkoušení jinak to pak hodím na nějakej teplotní vypínač s kontrolkou. Auto jsem měl nastarovaný cca 3 hod. z toho jsem dělal pár zkušebních jízd a když jsem kontroloval teplotu oleje v nádrži tak nad tím pomocným čerpadlem pěkně horký skoro na koupání
ale ve větším okolo v nádrži lehce vlažný ale tekutý a o to jde
. Až tam budu dávat friťák tak myslím, že se to bude hodit na roztavení toho gelu co z toho vznikne v mrazech. Jinak už mám 4 xlpg ventil namontovaný, ale zatím zapojený jen tak narychlo bez el. Otvírám to růčo těmi šrouby ve spodní části pač jsem se ještě nedostal k tomu zapojit to el.
No a teď ten nejhlavnější problém odkouřil jsem si startér pač než jsem na tohle všechno přišel tak jsem točil a toči a pak to jelo a pak se to hnedle zavdušnilo ( protože to neprošlo z nádrže k filtrům ) a tak jsem zase točil a točil no a teď je chudinka startér v posledním tažení ( asi se upáli uhlík, nebo něco takýho.) sotva se převaluje. Hned jak bude čas tak to rozhodím a zjistím. No a tady přikládám nějaký fotky toho všeho
pro inspiraci. Jinak pokusy s časem a dosaženou teplotou jsem neprováděl, ale vím, že když jsem připojil tu spirálu a dal jí do 5 l kanystru tak téměř okamžitě v jejím okolí se začal olej dost znatelně ohřívat a řídnout.
Jo sory za překlepy ale zkotroluji to až bude víc času





Sory že je to tak dlouhé ale kdo má zájem snad ho to zaujme

No při zkoušce to byl rozdíl k nepoznání. Na plnej to šlo do maximálky, ale jen krátkodobě tak cca 15 s. pak se to začalo dusit jako by byl ucpanej paliv. filtr ( oba co ta mám jsou nové z toho jeden vyhřívaný vodou - peugeot 309 a druhý orig. BMW ten je vyhřív. el. ) Pro jistoru jsem zkusil napojit olej přímo do filtru v mot. prostoru a to jelo jak šlak a pořád na maximum ať jsem to zatěžoval jak jsem chtěl.Takže problém s dopravou hustého oleje z hlavní nádrže přetrval, ale je to o poznání lepší. Jede to normálně jen je problém při maxim. otáčkách že to jde na plnej jen chvíli pak po chvilkovým ubrání to zase jde na chíli na plnej a takhle dokola. Jinak čerpadlo v nádrži běží ale myslím, že je prostě origoš hadice moc úzká a proto v týdnu budu instalovat s větším průřezem. Možná to hodím vnitřkem auta ještě uvidím jaký bude kde přístup. Jinak tu spirálu mám zatím na přímo ale je to zatím na odzkoušení jinak to pak hodím na nějakej teplotní vypínač s kontrolkou. Auto jsem měl nastarovaný cca 3 hod. z toho jsem dělal pár zkušebních jízd a když jsem kontroloval teplotu oleje v nádrži tak nad tím pomocným čerpadlem pěkně horký skoro na koupání


No a teď ten nejhlavnější problém odkouřil jsem si startér pač než jsem na tohle všechno přišel tak jsem točil a toči a pak to jelo a pak se to hnedle zavdušnilo ( protože to neprošlo z nádrže k filtrům ) a tak jsem zase točil a točil no a teď je chudinka startér v posledním tažení ( asi se upáli uhlík, nebo něco takýho.) sotva se převaluje. Hned jak bude čas tak to rozhodím a zjistím. No a tady přikládám nějaký fotky toho všeho

Jo sory za překlepy ale zkotroluji to až bude víc času


Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
čerpadlo z nádrže BMW + el. předehřev z 12V rychlovarné konv

horní část plováku nádrže

pomocné čerpadlo v plastovém držáku

viditelný baypas čerpadla

samotné čerpadlo

konektor a výstup z čerpadla

vstup do čerpadle (ještě tam je nasazený sací koš se sítkem

pohled do držáku čerpadla červený kolečko je tesnící guma kam se zasune výstup z čerpadla je tam rozdvojka pro baypas a výstup z nádrže

pohled do zavazadlového prostoru na přístup do nádrže max. pohodlí

pohled dovnitř nádrže - nádobka na zásobu paliva pro čerpadlo

upravená spirála z rychlovarný konvice nahoře podložka a na ní navařený 4 proužky plechu a ty jsem pak zahnul do požadovaného tvaru.

zbytek z konvice chcete jí?:-)

pomocný čerpadlo s přidělanou el. spirálou


Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33574
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0