
K veci : Kupil som AHU rok vyroby 11/1997. Auto ma sice legalny povod ( overene cardetectom ) ale nema servisnu knizku takze o technickej starostlivosti vobec nic. Chcem sa dostat niekde na rozumnu uroven vykonu, ktora este nema vyrazny vplyv na zivotnost. Po mesacnom citani tohto fora som pochopil ze hranica je niekde pri 180 - 190 konoch.
Takze skor nez sa zacne tunit treba zrejme zabezpecit zakladne veci vymenit olej a filter + rozvodove remene kedze nemozme vediet kedy to bolo posledny krat menene. Toto som urobil dnes hned po kupe auta a namontovani alarmu.
Myslim ze dalsi krok by mali byt nejake testovacie kilometre, tie urobim dalsi tyzden na dovolenke.
No a potom tunenie : Ak sa v niecom mylim alebo to mam pomylene v poradi ukonov prosim upozornite ma.
1. Tento motor ma slabe piesty, ( AHU do vyr.cisla 100000 spolu s 1Z ) Bodov prispevok s fotkami bol dostatocne vypovedajuci, a pri konecnom vykone bude problem spojka. Takze vymena piestov za ine a kedze mam motor do vyr. cisla 100.000 tak mam zotrvak jednohmotny a treba vymenit len lamelu z VR6 a pritlacak z vr6 ktory sice vyzera rovnako ale ma vacsiu pritlacnu silu.
Po takto pripravenom motore sa mozem pustit do tunenia alebo som na nieco zabudol ?
2. Trysky : podla druhu motora v mojom pripade 764 alebo race520 - zmenia vykon motora bez zmeny do riadiacej jednotky nic ine netreba menit alebo pridavat, nedymi to nejak extra proste fajn vec.
3. Intercooler - najvacsi aky zozeniete a ktory sa vam podari namontovat do vasho auta. Ja mam typ na IC z Fiata Scudo 2,4 jtd.
4. Turbo - PD150 hoci tam treba kopec veci upravit.
5. No a nakoniec reeshov Chip a budeme tam.
Tak toto som za mesiac vycital takze je to taky teoreticky lama postup ale ked ste sa v citani dostali az sem tak verim ze mi svoje pripomienky napisete ! Urcite sa v niecom mylim a na kopec veci som zabudol tak nebudte prosim skupy na slovo a povedzte ak nieco k tomu mate, poznate nejake specialitky alebo triky, ktorymi si ulahcit pracu !