Stránka 1 z 1

Uprava motora AHU

Napsal: 12 črc 2006, 23:00
od m303
Chlapi vidim ze vam starym uzivatelom fora uz poriadne lezu na nervy stale rovnake otazky. Som tu clenom len velmi kratko tzn. lama oproti starym harcovnikom. Navrhujem aby sa na toto tema dalo vzdy odvolat ako na vzorove s vela informaciami k tuneniu tohto konkretneho motora naozaj od zaciatku tzn od kupy auta. Mozete to odignorovat a zastavat nazor ze vsetko tu uz je napisane a treba len pozorne hladat ale popri lamackych temach sa sem tam objavia aj otazky skusenych ludi a strhne sa vazna debata o vasich skusenostiach. Vela ludi zbiera info ale nikdy neprispeju ( ako si vysvetlit prispevok vzhliadnuty 1232 krat s osmimi prispevkami ) tzn. ze vela ludom pomozete. A v tomto prispevku hlavne mne ;) .

K veci : Kupil som AHU rok vyroby 11/1997. Auto ma sice legalny povod ( overene cardetectom ) ale nema servisnu knizku takze o technickej starostlivosti vobec nic. Chcem sa dostat niekde na rozumnu uroven vykonu, ktora este nema vyrazny vplyv na zivotnost. Po mesacnom citani tohto fora som pochopil ze hranica je niekde pri 180 - 190 konoch.

Takze skor nez sa zacne tunit treba zrejme zabezpecit zakladne veci vymenit olej a filter + rozvodove remene kedze nemozme vediet kedy to bolo posledny krat menene. Toto som urobil dnes hned po kupe auta a namontovani alarmu.

Myslim ze dalsi krok by mali byt nejake testovacie kilometre, tie urobim dalsi tyzden na dovolenke.

No a potom tunenie : Ak sa v niecom mylim alebo to mam pomylene v poradi ukonov prosim upozornite ma.

1. Tento motor ma slabe piesty, ( AHU do vyr.cisla 100000 spolu s 1Z ) Bodov prispevok s fotkami bol dostatocne vypovedajuci, a pri konecnom vykone bude problem spojka. Takze vymena piestov za ine a kedze mam motor do vyr. cisla 100.000 tak mam zotrvak jednohmotny a treba vymenit len lamelu z VR6 a pritlacak z vr6 ktory sice vyzera rovnako ale ma vacsiu pritlacnu silu.

Po takto pripravenom motore sa mozem pustit do tunenia alebo som na nieco zabudol ?

2. Trysky : podla druhu motora v mojom pripade 764 alebo race520 - zmenia vykon motora bez zmeny do riadiacej jednotky nic ine netreba menit alebo pridavat, nedymi to nejak extra proste fajn vec.

3. Intercooler - najvacsi aky zozeniete a ktory sa vam podari namontovat do vasho auta. Ja mam typ na IC z Fiata Scudo 2,4 jtd.

4. Turbo - PD150 hoci tam treba kopec veci upravit.

5. No a nakoniec reeshov Chip a budeme tam.

Tak toto som za mesiac vycital takze je to taky teoreticky lama postup ale ked ste sa v citani dostali az sem tak verim ze mi svoje pripomienky napisete ! Urcite sa v niecom mylim a na kopec veci som zabudol tak nebudte prosim skupy na slovo a povedzte ak nieco k tomu mate, poznate nejake specialitky alebo triky, ktorymi si ulahcit pracu !

Napsal: 13 črc 2006, 20:39
od origoš
5. No a nakoniec reeshov Chip a budeme tam
6.A pak už jen čekat, kdy půjde spojka do kytek.
7.A půjde brzo.

Napsal: 13 črc 2006, 20:43
od váha
origoš píše:
5. No a nakoniec reeshov Chip a budeme tam
6.A pak už jen čekat, kdy půjde spojka do kytek.
7.A půjde brzo.
tak to byla fakt origoš odpověď :D

Napsal: 13 črc 2006, 21:06
od Děděk
Snad se nepletu,ale o spojce něco zaznělo v bodě 1.,tak snad nepůjde do kytek tak rychle :)

Napsal: 14 črc 2006, 09:31
od Forest
Děděk píše:Snad se nepletu,ale o spojce něco zaznělo v bodě 1.,tak snad nepůjde do kytek tak rychle :)
I tak pujde hodne rychle. Takze to chce lamelu s polokeramikou.

Napsal: 14 črc 2006, 09:43
od vwphun
VR6 bude mít krouťák tak do 250Nm a úpravy, o kterých byla řeč počítám budou kolem 350Nm. Takže i na tu spojku z VR6 to bude asi moc (takhle to myslel asi origoš).

Napsal: 14 črc 2006, 10:16
od TDIPOWER
...vesměs správně, ale lamelu z 1Z, kvůli rázům. Já myslím, že to spojka udží, když tam bude turbo PD130 a sprint 764, jak mám já, přes 337Nm
ale PD150 a Race (crazy) ....to už asi ne ;)

tak tomu se říká "Sběrač informací", gratuluju :-D

Napsal: 14 črc 2006, 13:50
od m303
TDIPower : Dakujem pekne.

Na pocest vsetkych ludi ktori mi tu pomohli vylepim na mojho cierneho dabla napis asi velkosti 1cm * 10 s napisom www.dieselpower.cz. PD150 nebudem davat to sa mi uz zda dost drahe uz s PD130 to vyjde na 50t SK.

Inac vcera som urobil najvaznejsiu upravu vobec ktora prinasa neuveritelne mnozstvo koni a krutiaceho momentu. Nalepil som folie. Ale k ultimativnej uprave ( + 500 koni ) tzn. OOOObrovskej fajke NIKE na zadne okno som sa neodhodlal. Po jednej ceste je namontovany MAGICAR s dialkovym startom.

Od jedneho tunajsieho clena som si objednal blok + kluka + ojnice + piesty z Alhambry 85 kW. Tie piesty by to mali vydrzat ze ?

Napsal: 14 črc 2006, 23:59
od go.vojta
lepší budou písty z oktávky klasiky. agr, asv, ap. ty ze 85kw jsou z pd ten má kompresní poměr 18:1. to snad jedině v případě toho turba 150ps a race trysky. tam už by se vzhledem k životnosti vyplatilo snížit kompresní poměr, ale jinak si zbytečně budeš ubírat výkon..

Napsal: 15 črc 2006, 07:47
od Bageta
I 150Pd má 19,5:1

Napsal: 15 črc 2006, 23:10
od MirekX
Písty z 85 PD (golf, sharan....) nebrat, mě prasknul, a to ani nebylo čiplé, kolegovi z práce v golfu praskly hned 2 najednou (ten to čiplé měl, prý cca 100 kW, ale dost kouře) Foto můžu poslat :D :D :D
PS: Huml jich prý taky viděl pár prasklých (ve sharanech).
Ale asi záleží na štěstí, teď tam mám taky písty z 85 PD, ale nejsou to od f. Mahle (ten prasknul) , jsou jiné , od pohledu bytelnější (silnější dno,váha pístu o 10g vyšší). Tak uvidím. Když písty, tak z 96 nebo 110 kW,pro jistotu. :)

Napsal: 15 črc 2006, 23:19
od MirekX
Jo, ještě k těm spojkám. Já mám ve sharanu (6kv.) průměr lamely 240 mm. Sériově to má 310 Nm. Teď asi o dost víc (odhad cca 350 ???) A zatim naprosto OK, Rbares to má ve sharanu stejně, má najeto víc a spojka prý taky naprosto OK. Je to asi největší spojka, co se dá sehnat (dvouhmot.) Pokud by se vám tam dala nacpat, tak s těma vašima lehoučkýma autama nemůže být problém. :)

Napsal: 24 črc 2006, 10:47
od m303
To by som ale musel menit aj prevodovku ? Aby tam vosla taka spojka.