Kolisání volnoběhu na studeném motoru 1,9TDi-PD

VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
MartinTDi
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 28 led 2007, 18:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Kolisání volnoběhu na studeném motoru 1,9TDi-PD

Příspěvek od MartinTDi »

Ahoj , chtěl bych poprosit o radu. Mám Golfa IV rok 2000 1,9TDI-PD 85kw AJM při nastartování studeného motoru nechám motor běžet na volnoběh a po chvilce začnou kolísat otáčky a zdá se mi, že to i více kouří a smrdí. Sotva co ujedu 50 až 100m přestane to a volnoběh už běží úplně normálně. Neví někdo čím to může být? Jinak problémy ze studeným a teplým startem vůbec nemám, auto chytne na první škyt. Připojil jsem to na Vag a motor je bez závad.
Podel VIS jsem provedl tuto kontrolu
Kontrola jednotek čerpadlo - tryska
Postup kontroly : - spojit se s řídící jednotkou motoru 01
- nastartovat motor
- měřené hodnoty, zadat skupinu 018 a kontrolovat
hodnotu v poli 1 až 4 , odpovídá válci 1až 4
0 0 0 0
požadované hodnoty jsou 0 , pokud ne,
kontrolovat jednotky čerpadlo - tryska popř. samotnou ŘJ motoru.
Všude jsem měl 0 tak že bych to měl mít v pořádku, tak co ted? Napadlo mě jestli to nemohou dělat žhavičky, po výměně taky žádna změna. S motorem jsem jinak spokojen, jezdí bez problému.
Škoda 130 TDi 81KW
VW Golf IV TDi PD Variant 85KW
http://www.live4ride.org
Uživatelský avatar
MartinTDi
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 28 led 2007, 18:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MartinTDi »

Nikdo nic ?
Škoda 130 TDi 81KW
VW Golf IV TDi PD Variant 85KW
http://www.live4ride.org
vikino
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 21 kvě 2007, 11:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od vikino »

MartinTDi píše:Nikdo nic ?
Váha vzduchu...
rami
Aktivista
Příspěvky: 1697
Registrován: 28 zář 2006, 16:17
Odpovědi: 0
Bydliště: karvinsko

Příspěvek od rami »

kdyz to nechas brumlat na volnobeh,houpe to porad nebo po nejake dobe to samo prestane ?
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
Uživatelský avatar
MartinTDi
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 28 led 2007, 18:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MartinTDi »

po pár minutách ta samo přestane a volnoběh se vrátí do normálu. Přes týden zkusím radu od kamaráda , pokud to bude ok potom napíšu.
Škoda 130 TDi 81KW
VW Golf IV TDi PD Variant 85KW
http://www.live4ride.org
Uživatelský avatar
MartinTDi
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 28 led 2007, 18:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MartinTDi »

Zkusil jsem vyměnit čidlo chladící kapaliny za nové a taky žádná změna :-( co ted ? dá se ještě něco zjistit přes Vag ?
Škoda 130 TDi 81KW
VW Golf IV TDi PD Variant 85KW
http://www.live4ride.org
Uživatelský avatar
zizuzidan
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 10 zář 2007, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Sedlčansko

Příspěvek od zizuzidan »

Zkus tu váhu vzduchu,na rotačce sem se stím setkal a bylo to jí.
Dělalo to přesně jak popisuješ.
Uživatelský avatar
MartinTDi
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 28 led 2007, 18:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MartinTDi »

kdyby to bylo váhou si myslím tak to dělá pořád a ne jenom chvíli, když je motor studený. Dělá to jenom na volnoběh a to jak jsem psal pár minut potom už si přede zase normálně. Navíc auto táhne dobře :) nevím nevím kdybych měl na vyzkoušení zkusím.
Škoda 130 TDi 81KW
VW Golf IV TDi PD Variant 85KW
http://www.live4ride.org
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Registrován: 23 led 2006, 21:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od kevino »

MartinTDi píše:kdyby to bylo váhou si myslím tak to dělá pořád a ne jenom chvíli, když je motor studený. Dělá to jenom na volnoběh a to jak jsem psal pár minut potom už si přede zase normálně. Navíc auto táhne dobře :) nevím nevím kdybych měl na vyzkoušení zkusím.
EGR ventil ;)
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

nebo setrvák ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
MartinTDi
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 28 led 2007, 18:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MartinTDi »

kevino píše:
MartinTDi píše:kdyby to bylo váhou si myslím tak to dělá pořád a ne jenom chvíli, když je motor studený. Dělá to jenom na volnoběh a to jak jsem psal pár minut potom už si přede zase normálně. Navíc auto táhne dobře :) nevím nevím kdybych měl na vyzkoušení zkusím.
EGR ventil ;)
Myslíš, že to bude přímo v tom EGR ventilu ? nebo nějaký ten ventil co ho ovládá ? Mám doma ještě octávii 81kw že bych ten EGR ventil zkusil vyměnit. Jenom nevím jestli jsou úplně stejné.
Škoda 130 TDi 81KW
VW Golf IV TDi PD Variant 85KW
http://www.live4ride.org
Uživatelský avatar
MartinTDi
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 28 led 2007, 18:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MartinTDi »

Dnes jsem si vyrobil záslepky a zaslepil jsem EGR ventil a je klid, problém je vyřešen. Motor teď bude dýchat jenom čistý vzduch :)
Škoda 130 TDi 81KW
VW Golf IV TDi PD Variant 85KW
http://www.live4ride.org
Odpovědět

Zpět na „Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)“