jak změřit čidlo G28

VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
vitamin
Nováček
Příspěvky: 9
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2006, 01:23
Bydliště: České Budějovice

jak změřit čidlo G28

Příspěvek od vitamin »

Zdravím,
vyměnit jsem motor 1Z za AFN, ale elektrika zůstala, tedy ECU, pumpa, turbo a všechny čidla jsou z 1Z a blok s převodovkou a vstřikama je z AFN.

Motor jede na volnoběh ve vysokejch otáčkách, ale na VAGu to neukazuje žádnou chybu kromě 00550 - Regulace pocatku vstriku 17-10 - regulacni diference - Sporadicky

Kdyz se na VAGu divam na otacky motoru tak to ukazuje 850 - 900 ale motor pritom jede nejakejch 1500 - 2000 otacek na volnobeh.

Zkousel jsem vymenit cidlo otacek G28 za jiny a nepomohlo to. Kdyz to cidlo uplne odpojim tak VAG hlasi chybu, jede to v nouzaku ale volnobezny otacky se srovnaji do normalu.

Da se nejak zmerit co leze z toho cidla g28? Znamenalo by to asi zmerit cetnost pulzu a to teda nevim jak na to.. :-(
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5685
Odpovědi: 1
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

ja si myslim ze to bude jak rikas je tam asi rozdilny pocet zubu skus tam dat RJktera pasuje k temu AFN skus si al zistit ci ten pocet zubu je rovnaky or ne
vitamin
Nováček
Příspěvky: 9
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2006, 01:23
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od vitamin »

tak zatim nic, promeril jsem vsechny draty k cidlu podle schematu a vypada to ze zapojeni je ok, neni tu nejakej ded vseved kterej by vedel jestli ma AFN stejnej vystup z toho cidla jako 1Z nebo jestli se lisi ?

jednotku z AFN se mi tam davat nechce, protoze by neumela ridit to turbo ktery tam ted mam, to moje je ovladany tlakem
vitamin
Nováček
Příspěvky: 9
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2006, 01:23
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od vitamin »

doufal jsem ze mi tady hlavne nekdo povi vic o tom jak funguje to cidlo, protoze jsem nemel paru o jakym poctu zubu ceho mluvis (ROMEK).

ale dneska jsem konecne dohledal na netu nejaky presny info. Takze pro stejny lamy jako ja ktery o tom nic netusi a budou mit problem s cidlem g28, jestli pisu neco blbje tak me opravte:

cidlo otacek je normalni civka, magnet s namotanym vodicem okolo. na jedny strane (v mym pripade zlutej drat) je to ukostreny a druhej konec (v mym pripade bilej drat) vede do ridici jednotky. Na klice je rotor kterej ma na sobe dokola kovovy zuby a na jednom miste je mezi nima mezera. Tim jak se to otaci, tak jednotka dostava od kazdyho zubu malej pulz a kdyz prijde mezera tak se klika otocila o celou otacku.
tady je dobrej nakres kde je to cidlo a udaje jaky maj bejt u funkcniho cidla omicky hodnoty mezi pinama: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=75319

V mym pripade je zapojeni cidla ok, vodice jsou neporuseny a cidlo dava mezi pinama 1 a 2 hodnotu 1,3k takze v normalu. Podle etky to vypada ze motor 1Z a AFN mely stejny cidlo, ale stale se mi nepodarilo zjistit jestli maj taky stejnej pocet zubu na tom rotoru na klice. Nasel jsem podrobnosti akorat k benzinaku 1.8T a ten ma 58 zubu a pak mezeru.
Pokud by nekdo mel tuhle informaci docela by mi pomohla. V patek sundam vanu a zkusim kouknout jestli v tom rotoru neni nejakej problem, treba nejaky kovovy necistoty nebo neco podobnyho, tak snad pak budu chytrejsi...
Joder
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 22:46
Bydliště: Brno

Příspěvek od Joder »

Cau, taky jsem menil 1Z za AFN a zadnej problem jsem stim nemel vse bylo o.k. otackomer ukazoval to co mel. Nakonec jsem jsem vymenil i ventil za n75 a turbo 81kw a ani jsem nemenil el. svazek a funguje skvele. Problem bude asi nekde jinde.
vitamin
Nováček
Příspěvky: 9
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2006, 01:23
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od vitamin »

Problem vyresen, ten motor predtim jezdil na mechanicky cerpadlo a nekdo z neznamyho duvodu pobastlil ten kotoucek na klice. Neni tam zadnejch 58 zubu jak jsem psal ale kovovej rotor kterej ma mit 4 diry, no a dve z toho nekdo zavaril. Takze ECU videla polovicni otacky nez doopravdy. Dik vsem za rady.
Odpovědět

Zpět na „Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)“