Stránka 1 z 3
Intercoller a rada ! ! !
Napsal: 21 črc 2006, 14:16
od gets
Mam jeden dotaz, asi se to sem nehodi ale koukam ze se tady dost vyznate, ma octavii rs a muj dotaz zni, chtel bych zamenit intercoller za intercoller z golfa IV 150koni PD, prida mi to výkon kdybych tohle uskutecnil-,dekuji
Napsal: 21 črc 2006, 20:51
od scream
pokud ho jen vymenis a zustane stejnej tlak, vykon nezvísis, akorat zvísis turbo díru. nevim, kolik tlaci 1,8T, ale podle me ten seriovej uplne staci, i kdyz se tlochu zvedne tlak, protoze to asi stejne nebude tlacit ani bar.
Napsal: 22 črc 2006, 06:44
od Kornout
Pokud to tlačí do 1bar., tak to opravdu smysl nemá.
Napsal: 22 črc 2006, 09:34
od chucky
Kornout píše:Pokud to tlačí do 1bar., tak to opravdu smysl nemá.
a u kolika bar to smysl má?
Napsal: 22 črc 2006, 12:54
od scream
no pokud zdvojnasobíš tlak, asi by bylo fajn zdvojnasobit i chladící plochu. Je to podle toploty. zjisti si, jaka je teplota nasavanyho vzduchu v techle vedrech a pokud se to pokyhuje plus minus okolo teploty vzduchu, tak chladíš dobre:-)
Napsal: 22 črc 2006, 14:16
od Kornout
chucky píše:Kornout píše:Pokud to tlačí do 1bar., tak to opravdu smysl nemá.
a u kolika bar to smysl má?
Asi takto, do toho 1 bar nemá smysl dávat větší, než je původní, pokud by se šlo tlakem nahoru, tak na 1,4bar už bych o tom uvažoval.
Jinak to jak to zkusit píše Scream, akorát s tou teplotou to myslel trochu ironicky.
Zase na druhou stranu Seat Leon Cupra 1.8T má dva IC, na každé straně jeden. Kolik tlačí ale opravdu nevím.
Napsal: 22 črc 2006, 17:24
od Forest
Nechci se vam tady do toho michat, ale kdyby to nahodou melo byt jako u u ARL, tak,ze cidlo tlaku je az za IC a turbo tlaci, dokud neni na cidle urcity tlak, tak by vyse uvedena debata byla o nicem, ne?
Z toho by vyplyvalo, ze do valcu dostanes stejny tlak, za dalsi dobu (turbo lag) ale s nizsi teplotou, tedy vice kysliku na danou objemovou jednotku. Timpadem kvalitnejsi prohoreni a s tim souvisejici zvyseny vykon.
... ale ma to vyznam? neni lepsi si koupit TDIcko?
PS: ale na 1,8T je lepsi vzdy vymenit take i turbo...pokud bys mel o lepsi zajem, ozvi se prostrednictvim SZ. ...a pokud z toho chces opravdu "zavodaka", tak se ozvi Tupinovi
Napsal: 22 črc 2006, 19:24
od Kornout
To sice ano, ale v případě nižšího tlaku se ten vzduch zase tolik neohřeje, jak když tlačíš třeba 1.6bar a pokud by teda u tlaku třeba 0,8bar nastal rozdíl mezi malým a velkým IC řádově v jednotkách stupňů, tak ta výměna IC zřejmě smysl nemá, akorát tím prohloubíš turbo díru, jak už tu psal scream. U větších tlaků je ten vzduch ohřátý více a tak potom je velikost IC využita lépe a hlavně tam toho vzduchu protéká podstatně více a úbytek objemu je také větší.
Napsal: 22 črc 2006, 19:47
od scream
taky si myslim.
Napsal: 22 črc 2006, 20:10
od Forest
Kornout píše:To sice ano, ale v případě nižšího tlaku se ten vzduch zase tolik neohřeje, jak když tlačíš třeba 1.6bar a pokud by teda u tlaku třeba 0,8bar nastal rozdíl mezi malým a velkým IC řádově v jednotkách stupňů, tak ta výměna IC zřejmě smysl nemá, akorát tím prohloubíš turbo díru, jak už tu psal scream. U větších tlaků je ten vzduch ohřátý více a tak potom je velikost IC využita lépe a hlavně tam toho vzduchu protéká podstatně více a úbytek objemu je také větší.
Ale my si neprotirecime

... jen si musime uvedomit urcite elementarni fakta:
1) teplota a tlak jsou v prime umere
2) zvysujici teplotou se vzduch roztahuje (klesa podil kysliku /nezbytneho ke efektivnimu prohoreni/ v dane jednotce obejmu)
3) zchlazenim prodluzujes zivotnost vsech komponentu systemu
Takze z toho vyplyva, ze pokud tlacis moc, tak tam tlacis velice ohraty, (tedy na kyslik chudy) vzduch. Ono mnoho lidi tu si mysli, ze tlak je vse, ale to neni smerodatne. Dulezite stale zustava, kolik natlacis co motoru objemu kysliku, ne pod jakym tlakem
http://www.m-p-c.com/turbomap.htm
Nechlubte se pouze vysi tlaku, ale i teplotou nasavaneho vzduchu

Napsal: 22 črc 2006, 21:17
od Bóďa
Teplotou nasávaného vzduchu bych se v tomhle období moc nechlubil ( a stejně jí máme všichni přibližně stejnou...

).
Raději se chlubit teplotou stlačeného vzduchu.

Napsal: 22 črc 2006, 22:52
od Kornout
Bóďa píše:Teplotou nasávaného vzduchu bych se v tomhle období moc nechlubil ( a stejně jí máme všichni přibližně stejnou...

).

Stejnou tj. hodně vysokou

Napsal: 23 črc 2006, 08:19
od váha
Kornout píše:Bóďa píše:Teplotou nasávaného vzduchu bych se v tomhle období moc nechlubil ( a stejně jí máme všichni přibližně stejnou...

).

Stejnou tj. hodně vysokou

taky se vám stává že v tomhle vedru když na to chvíli honíte tak se to utahá a "přestane to jet"?

Napsal: 23 črc 2006, 10:42
od chucky
váha píše:Kornout píše:Bóďa píše:Teplotou nasávaného vzduchu bych se v tomhle období moc nechlubil ( a stejně jí máme všichni přibližně stejnou...

).

Stejnou tj. hodně vysokou

taky se vám stává že v tomhle vedru když na to chvíli honíte tak se to utahá a "přestane to jet"?

mě to teď jede akorát večer...

Napsal: 23 črc 2006, 13:11
od TurboZ
Forest píše:Kornout píše:To sice ano, ale v případě nižšího tlaku se ten vzduch zase tolik neohřeje, jak když tlačíš třeba 1.6bar a pokud by teda u tlaku třeba 0,8bar nastal rozdíl mezi malým a velkým IC řádově v jednotkách stupňů, tak ta výměna IC zřejmě smysl nemá, akorát tím prohloubíš turbo díru, jak už tu psal scream. U větších tlaků je ten vzduch ohřátý více a tak potom je velikost IC využita lépe a hlavně tam toho vzduchu protéká podstatně více a úbytek objemu je také větší.
Ale my si neprotirecime

... jen si musime uvedomit urcite elementarni fakta:
1) teplota a tlak jsou v prime umere
2) zvysujici teplotou se vzduch roztahuje (klesa podil kysliku /nezbytneho ke efektivnimu prohoreni/ v dane jednotce obejmu)
3) zchlazenim prodluzujes zivotnost vsech komponentu systemu
Takze z toho vyplyva, ze pokud tlacis moc, tak tam tlacis velice ohraty, (tedy na kyslik chudy) vzduch. Ono mnoho lidi tu si mysli, ze tlak je vse, ale to neni smerodatne. Dulezite stale zustava, kolik natlacis co motoru objemu kysliku, ne pod jakym tlakem
http://www.m-p-c.com/turbomap.htm
Nechlubte se pouze vysi tlaku, ale i teplotou nasavaneho vzduchu

Respekt...
