auto na vodu

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33954
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

auto na vodu

Příspěvek od slovacek.milos »

Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

Tohle už s ev nějakém tématu tady probíralo, chybělo dost odpovědí.
Josef
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 24 srp 2006, 12:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Josef »

Na netu je plno stránek,většinou cizích. U nás je nejlepší fórum U pramene: http://upramene.cz/forum/
Jinak zajímavé věci z ciziny: http://jlnlabs.online.fr/bingofuel/ http://www.hypnow.fr/actions/economies- ... e-e-73.php

http://www.gewo.info/ve/sleza/sleza.htm

Cizojazyčné stranky přeložte přes google: http://translate.google.com/
je toho všude plno, jen zadat klíčové slovo
etylek
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 27 zář 2008, 11:56
Odpovědi: 0

Příspěvek od etylek »

Řešila to už Luftwafe na Messerschmittech, ale těm nešlo o úsporu, ale o zvýšení výkonu :-D
Josef
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 24 srp 2006, 12:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Josef »

To přece stačí. tedy pokud je to výraznější. Vyšší výkon znamená, že motor ti při nějakém odebíraném výkonu žere mín. (Zjednodušeno!)

To Pavel: Už se oleji aktivně nevěnuji. U avie to šlo, MAN je CR a moc složité přestavby. Věnuju se využití vody, vodíku, eteru, a dalším věcem který se vymykají normální fyzice. Ten trouba co byl v televizi nic nevynalezl ale okopíroval zařízení zvané TR nebo dráták. Zároveň je třeba říct, že není fyzikálně možné aby toto TR vzrobilo klasickou elektrolýzou tolik H2 a O2 aby to mohlo tak zásadně snížit spotřebu. Vstupují zde do hry vlivy, které nelze jednoznačně vysvětlit. Alespoň zatím. Já zatím testuji
JanDiesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 29 čer 2006, 15:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Zilina

Příspěvek od JanDiesel »

Josef píše:To přece stačí. tedy pokud je to výraznější. Vyšší výkon znamená, že motor ti při nějakém odebíraném výkonu žere mín. (Zjednodušeno!)

To Pavel: Už se oleji aktivně nevěnuji. U avie to šlo, MAN je CR a moc složité přestavby. Věnuju se využití vody, vodíku, eteru, a dalším věcem který se vymykají normální fyzice. Ten trouba co byl v televizi nic nevynalezl ale okopíroval zařízení zvané TR nebo dráták. Zároveň je třeba říct, že není fyzikálně možné aby toto TR vzrobilo klasickou elektrolýzou tolik H2 a O2 aby to mohlo tak zásadně snížit spotřebu. Vstupují zde do hry vlivy, které nelze jednoznačně vysvětlit. Alespoň zatím. Já zatím testuji
a kto ti povedal, ze to TR je original?To, ze sa mu S. venuje este neznamena, ze to vymyslel po 1 krat na tejto zemeguli on a vsetky ostatne vyvijace su jeho kopie ;-)
AGR 66kW seria
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

To Josef:

Zdravím, s olejem je to ted zlý vzhledem k ccenám takže zájem upadá obecně, zatím dojíždím zásoby a doufám ž ev létě budou lepší ceny. U novýho naklaďáku věřím ž es eTi do přestavby nechce, cena přestaby plus náklady plus následná manipulace s olejem. No běs:)

Co se týče toho vodíku z vody, tak co jsem tak pročítal tak všechno jsem jakžtak chápal jediný co mi pořád nebylo jasný ta energetická bilance. Zákon zachování energie platí ve všech časoprostorech obecně takže při výrobě vodíku + kyslíku elektrolýzou to musí platit taktéž. a že H2 + O2 -> voda věřím, ž eto shoří na něco jiného se mi nezdá. Takže energie spotřebovaná na elektrolýzu se musí rovnat energii získané s reakce H2 + O2, a to nemluvě o mizerné účinnosti alternátoru (pokud vím tak je něco přes 30%) takže pořád nerozumím tomu energetickému zisku ........
A pořád to nikdo nedokáže vysvětlit :?
JanDiesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 29 čer 2006, 15:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Zilina

Příspěvek od JanDiesel »

Pavel píše:To Josef:

Zdravím, s olejem je to ted zlý vzhledem k ccenám takže zájem upadá obecně, zatím dojíždím zásoby a doufám ž ev létě budou lepší ceny. U novýho naklaďáku věřím ž es eTi do přestavby nechce, cena přestaby plus náklady plus následná manipulace s olejem. No běs:)

Co se týče toho vodíku z vody, tak co jsem tak pročítal tak všechno jsem jakžtak chápal jediný co mi pořád nebylo jasný ta energetická bilance. Zákon zachování energie platí ve všech časoprostorech obecně takže při výrobě vodíku + kyslíku elektrolýzou to musí platit taktéž. a že H2 + O2 -> voda věřím, ž eto shoří na něco jiného se mi nezdá. Takže energie spotřebovaná na elektrolýzu se musí rovnat energii získané s reakce H2 + O2, a to nemluvě o mizerné účinnosti alternátoru (pokud vím tak je něco přes 30%) takže pořád nerozumím tomu energetickému zisku ........
A pořád to nikdo nedokáže vysvětlit :?
takze za 1 nebudes spalovat cisty vodik-to znamena, ze to male mnozstvo vodika pomoze lepsie spalit uhlovodikove palivo, na ktore jazdis, a tu ziskas usporu, nemrhas palivom.A za 2 nikto nepovedal, ze sa musi pri elektrolyze tvorit iba vodik a kyslik.Vesmir je elektricky....
AGR 66kW seria
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

etylek
ano, ke chlazeni motoru vstrikovanim do valce a zaroven tim zvysovali kratkodobe vykon, asi dochazelo k nejakemu vysokoteplotnimu a vysokotlakemu rozkladu na kyslik a vodik...
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

To jan Diesel:


"takze za 1 nebudes spalovat cisty vodik-to znamena, ze to male mnozstvo vodika pomoze lepsie spalit uhlovodikove palivo, na ktore jazdis, a tu ziskas usporu, nemrhas palivom.A za 2 nikto nepovedal, ze sa musi pri elektrolyze tvorit iba vodik a kyslik.Vesmir je elektricky...."

Skutečně odborné vysvětlení..........

""takze za 1 nebudes spalovat cisty vodik-to znamena, ze to male mnozstvo vodika pomoze lepsie spalit uhlovodikove palivo"

takže nebudu spalovat čistý vodík??? a budu tedy spalovat malé množství vodíku?? moc nechápu tedy budu spalovat znečištěný vodík? Vodík taky může hořet s něčím jiným než s kyslíkem? (ve smyslu atmosféra & palivo & spalovací motor) To jsou mi věci...

"A za 2 nikto nepovedal, ze sa musi pri elektrolyze tvorit iba vodik a kyslik."

Aha. To by mě fakt zajímalo co se ješte tak může z destilované vody ješte kromě kyslíku a vodíku elektrolýzou vyvíjet. To bych se strašně rád poučil. A když se nevyvíjí vodík tak je trochu v rozporu s bodem 1. :?

"Vesmir je elektricky...."

Asi nejsem ješte mentálně ve vyšších levelech.........



Škoda že jsi zapoměl zmínit o energetický bilanci.
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od truck »

Slované já vím že někteří z Vás jsou strašní ROZUMBRADOVÉ, (LOL) ale po pětiletých zkušenostech z oleji, kdy stejně první přestavbu mně provedli soudruzi v NSR ( mimochodem dodnes se hluboce klaním a vzpomínám :D ) jsem sledoval téma HYDROGEN :? a jiné zázraky velmi pozorně. Opět jsem se svěřil do rukou soudruhům v NSR a výsledek je MAN 19.414 tahač návěsů kde spotřeba ze 33l/ 100 km je někde na 23l/100 km. Ze 420 koníků to nyní odhaduji na cca 450. :o Stálo ti sice nějakých 2500 E,ale věřím že investice se opět královsky vrátí a já si koupím na měsíci další kousíček pozemku. (crazy) Protože v této z.k.u.r.v.e.n.é. :x republice to snad nikdy lepší nebude. Dopravcům se totiž háže na bedra tolik dalších povinných plateb ( zvýšení cen mýta,silniční daně, páteční zákazy jízd :roll: ) že i když budu do těch nádrží jednou jen chcát tak stejně nepřežiju.
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

Fajn. A nemáš nějaký rozumný odkaz u soudruhů v NSR, třebas tam kde Ti to předělali, pač já bych si o tom něco seriozního rád nastudoval. Dík
JanDiesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 29 čer 2006, 15:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Zilina

Příspěvek od JanDiesel »

tak Pavel, truck tu napisal to, co som myslel pod bodom 1.Ked pridas male mnozstvo vodika do valcov, zlepsi ti horenie primarneho paliva.No a bod 2 sa tykal uz nie elektrolyzy z chemickeho hladiska.
AGR 66kW seria
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Pavel
nechapu proc takova reakce na JanDiesel, vzdyt napsal naprosto presne, o co tam v principu jde, co jsi na tom nepochopil??
Ano, ve valci motoru je pred zazehem opravdu kyslik, kupodivu... S tim by snad mohl vodik horet.
Urcite se meni, resp. upravuje soucinitel prebytku vzduchu u takove smesi ( ropny zaklad + vodik ), to jde spocitat, neni to tak tezke...
Tim, ze tam das 20% vodiku ( ten je take nositel tepelne energie pri spalovani ), tak muzes snizit narocnost motoru na uhlovodikove palivo o danou energetickou hodnotu.
Laicky receno, motor pracuje s nejakou mernou spotrebou paliva, u tahacu rekneme 250 g.kW-1.h-1 (a to uz musi byt nejaky lepsi motor) nafty. Pokud tam pustis vodik, ktery nese nahraditelnou energii za 50 g.kW-1.h-1 nafty, tak ti bude pak motor brat 200 g.kW-1.h-1 nafty + zbytek vodik.
Pri vykonu 500 kW v danych otackach se jmenovanou spotrebou to mas usporu 25 kg paliva /h.
Ja si myslim, ze o tomto urcite JanDiesel psal.
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

Co jsem nepochopil?

Nepochopil jsem jednu jednoduchou věc:

Kolik energie spotřebuji na výrobu vodíku?

Kolik energie získám spálením vodíku?


To že se přidá do válců vodík a je pak vyšší výkon tím pádem menší spotřeba kapalného paliva, je jasné a nikdo to tu nezpochybňuje!

Stále mi nejsou jasné ty dvě položené otázky, vám všem asi zřejmě ano. (crazy)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“