Stránka 1 z 1

Zapojení alternátoru Mazda 323 1.5i rv. 96

Napsal: 24 dub 2009, 18:29
od Tomas.cz
Potřeboval bych od někoho aby mi popsal podle fotky kontakty ( L nebo S ) na regulátrou napětí altíku.
Na konektoru není nic ani na hliníkovém obalu altíku proto můj dotaz-

Mám s tím jeden problém, alternátor ( výrobce Mitsubishi ) má nový regulátor ale občas se rozžne kontrolka dobíjení, byť altík dobíjí. Kontrolka zde není ovládaná přes altík proto svítí i když je odpojen konektor z alternátoru a když se do jednoho kabelu pošle +12 tak zhasne. To bude asi signál pro ovládání kontrolky, ale myslím si, že v druhém kontaku by mělo být + po zapnutí klíčku a to tam není, jen kdyby to někdo poznal z regulátoru co kam patří.

Děkuji

ObrázekObrázek
ObrázekObrázek

Napsal: 24 dub 2009, 19:43
od petersatan
Napiš farby vodičov ktore idu do toho konektora

Napsal: 24 dub 2009, 20:42
od Tomas.cz
jeden je červený druhý černý

Napsal: 26 dub 2009, 21:31
od Tomas.cz
Nikdo neví?

Napsal: 29 dub 2009, 08:12
od m_toy
Do S patří trvalé napájení, případně s klíčem, ale spíš trvalé. L vede ke kontrolce dobíjení. Je mi ale divný, že by svítila, i když se alternátor odpojí. Nepřipojil k tomu drátu někdo něco ?? Např. aut. rozsvícení světel atd. ??
Dále. Kabely od konektoru k alternáturu vypadají, že by je někdo prohazoval ?? Proč myslíš, že je to špatně zapojený ??
Proč je ten regulátor tak zasviněný tím olejem ??

Napsal: 29 kvě 2009, 19:44
od Tomas.cz
Tak bylo tam ještě externí relé co rozsvěcovalo kontrolku, a celý to bylo nějaký divný, jeden drát jsem dal na 15ku a z druhýho výstupu jsem použil pro přepínací relé na kontrolku a už to funguje.

Napsal: 09 dub 2012, 00:42
od kodl1
Sice je to dlouho, a problém je vyřešený, ale možná to někdo užije...
Na tomto alternátoru kontakty S a L nejsou, jedná se o řízený alternátor, má kontakty P a D..
http://cz.motofocus.eu/technika,7768,ri ... fika-.html
Tento alternátor si sama řídí RJ motoru, sama určí kolik bude dobíjet, funguje to tak, že se alternátor nabudí až po startu motoru, a tím víc, čím víc vybitá je baterka, takže může i přebíjet když je vyštavená, napětí může jít i na 15-16V, takže pozor při měření...

Napsal: 09 dub 2012, 12:10
od jericho-3
No to na to čumím jak tele na nový vrata, takže když budu chtít tento alternátor opravit /teda elektrikář/ tak k tomu na odzkoušení potřebuje auto?

Napsal: 09 dub 2012, 12:31
od kodl1
Bud auto, nebo modulátor signálu..
Ale vevnitř vypadá jako každej jinej alternátor, když proměříš vinutí a diody tak je tam jen ten regulátor (cca 12-15 stovek) a když ho vyměníš tak musí být altík OK..

Napsal: 27 čer 2013, 14:35
od michal.filip.dj
Stejný problém, na volnoběh svítí kontrolka a nedobíjí
při jízde nesvítí a dobíjí jak má....
Vyměnil jsem regulátor a beze změny... díky