NEVYJETY motorovy olej jako palivo - zkušenosti
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
NEVYJETY motorovy olej jako palivo - zkušenosti
Zdravim,
chtel bych se zeptat zdali nemate nekdo zkusenosti s "NEVYJETYM" mot. olejem. Ja vim, ze Vas asi nejprve napadne, ze to neni ekonomicke, ale to bych ted neresil. Dejme tomu ze bych to mohl mit za super cenu. Jedna se presne o Shell Helix 15W-40 s proslou expiraci.
Zajimaly by me vsechna negativa, ktere by z uzivani vyplývala, at uz co se tyce zdravi (pry je po splaleni karcinogenni) anebo vliv na motor.
Dekuji
chtel bych se zeptat zdali nemate nekdo zkusenosti s "NEVYJETYM" mot. olejem. Ja vim, ze Vas asi nejprve napadne, ze to neni ekonomicke, ale to bych ted neresil. Dejme tomu ze bych to mohl mit za super cenu. Jedna se presne o Shell Helix 15W-40 s proslou expiraci.
Zajimaly by me vsechna negativa, ktere by z uzivani vyplývala, at uz co se tyce zdravi (pry je po splaleni karcinogenni) anebo vliv na motor.
Dekuji
Mitsubishi Colt 1.8D 1987 s ohrevem a s dvemi nadrzemi. Ted Ford Galaxy 1.9TDI 66kW s ohrevem a s dvemi nadrzemi.
podobný "problém"
Mám podobný "problém": Mogul SAE 30, SAE 40, 20W-30, dokonce 15W-40 API CC...litry a litry. Do motoru ani na dolití neriskuji. Taky dvoutakt M2T, ten prý není problém, tak půl až deci na plnou nádrž, kvůli suché naftě. Třeba Bixxol bych tam asi nelil...
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33559
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
ztopit ty SAE 40 apod.
No já se rozhod to pomalu vyjezdit, všecky ty 20W-30, SAE 30, 40 apod. (většinou od Mogulu). kam to chceš lit? Snad tak do Š120, nehoněných Lad a podobných strojů a to přes léto, v mrazech bych ani tyhle stroje netrápil. Třeba Ford escort 1.8D, co mám, měl předepsané API CD jako nejméně, vyšší než CD se tehdy stejně nevyráběl. Žádnou normu Ford WS-či jak je ten podivný kód(teda, kdo ty názvy norem u Fordů vymýšlí...), jsem pro ten starý Escort nikde psané neviděl. Mogul s API CC ještě tak naliji do Š120 (máme 2 a používáme je natřené jako pojízdné reklamy po městě, občas je prostě musíme přeparknout kvůli čištění či zavádění zón apod.). Nižší oleje zase tam nebo raději spálit v dieslu,neboť na dolívání do Š120 mám zatím dost API CC a proč bych Škodověnky plnil něčím horším, navíc "letním" olejem? Takže jsem se rozhod dát ty "letňáky" 1:10 s normální naftou a vyjezdit zavčas, přes léto.
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33559
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: ztopit ty SAE 40 apod.
pak napiš co karbon za týden mrknu do 1.9 feldy ujel jsem na olej tak max 2000 a startuje příšerně jak na jeden válec, že by žhaviče šly do háje uvidíme milošLudra píše:No já se rozhod to pomalu vyjezdit, všecky ty 20W-30, SAE 30, 40 apod. (většinou od Mogulu). kam to chceš lit? Snad tak do Š120, nehoněných Lad a podobných strojů a to přes léto, v mrazech bych ani tyhle stroje netrápil. Třeba Ford escort 1.8D, co mám, měl předepsané API CD jako nejméně, vyšší než CD se tehdy stejně nevyráběl. Žádnou normu Ford WS-či jak je ten podivný kód(teda, kdo ty názvy norem u Fordů vymýšlí...), jsem pro ten starý Escort nikde psané neviděl. Mogul s API CC ještě tak naliji do Š120 (máme 2 a používáme je natřené jako pojízdné reklamy po městě, občas je prostě musíme přeparknout kvůli čištění či zavádění zón apod.). Nižší oleje zase tam nebo raději spálit v dieslu,neboť na dolívání do Š120 mám zatím dost API CC a proč bych Škodověnky plnil něčím horším, navíc "letním" olejem? Takže jsem se rozhod dát ty "letňáky" 1:10 s normální naftou a vyjezdit zavčas, přes léto.
karbon
Karbon, karbon, porád, no to je hotová fobie. Z nového nepoužitého oleje by ho, zvlášť v ředění typu 1:10, zas až tolik být nemělo, to bych zase strach neměl - jako třeba z vyjetých olejů - ty plánuji raději spálit v kotli a ohřát se, použité speciální kotle tak před 5 lety stály okolo 20i (a to se už nesměly používat), teď to šlo až k 10i, většinou holanské výroby, nové stávaly kolem 70 a víc. Jenže Zelení a spol. je zarazili...
Navíc, jak chceš ten karbon měřit? Rozbor z oleje? Stěr z povrch motoru, z trysek? Něšjaká ideální normalizovaná metoda měření snad ani není a rozbory jsou drahé...
Navíc, jak chceš ten karbon měřit? Rozbor z oleje? Stěr z povrch motoru, z trysek? Něšjaká ideální normalizovaná metoda měření snad ani není a rozbory jsou drahé...
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu
Ludra
no jo no, fobie, ale opravnena...
Nejlepsi zkusenosti mam, co se tyka z rady oleju, s RO, pevne usady ve spalovacim prostoru minimalni, trysky po stovkach litru oleje jako nove (dvounadrz).
Kdezto, zkus vyjet 50 litru hydrauliky, trysky musi potom ven, jinak se s tim neda jezdit, spotreba jde nahoru, spatne starty, dymi jak svina...
Jinak, karbon posoudis i svym subjektivnim usudkem, podivam se a vidim, ze je na tryskach neco, co tam byt nema.
Motorovy olej je proste pakarna, zakladni olej je napumpovany desitky aditiv + dalsich latek. Je vyrabeny, aby odolaval vyssim teplotam (stabilizace a omezeni degradace pri vyssich teplotach), z toho plynou ruzne konkretni problemy pri spalovani v motoru.
Ale zas mas vyhodu, ze u starsich motoru nemusis dolevat motorak
Pres krouzky se bude doplnovat sam 
no jo no, fobie, ale opravnena...
Nejlepsi zkusenosti mam, co se tyka z rady oleju, s RO, pevne usady ve spalovacim prostoru minimalni, trysky po stovkach litru oleje jako nove (dvounadrz).
Kdezto, zkus vyjet 50 litru hydrauliky, trysky musi potom ven, jinak se s tim neda jezdit, spotreba jde nahoru, spatne starty, dymi jak svina...
Jinak, karbon posoudis i svym subjektivnim usudkem, podivam se a vidim, ze je na tryskach neco, co tam byt nema.
Motorovy olej je proste pakarna, zakladni olej je napumpovany desitky aditiv + dalsich latek. Je vyrabeny, aby odolaval vyssim teplotam (stabilizace a omezeni degradace pri vyssich teplotach), z toho plynou ruzne konkretni problemy pri spalovani v motoru.
Ale zas mas vyhodu, ze u starsich motoru nemusis dolevat motorak


-
- Aktivista
- Příspěvky: 33559
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
radluk vymysli něco s vodou jak se toho karbonu zbavit třeba metylester se s vodou kamarádí že by stím karbonem zacvičil,
mám hodně hydrauliky a LTO to bude asi taky olej, leta jsem ho bral a nekarbonoval a nyní výdrb karbonuje
já se nechal unést článkama že se jezdí na hydrauliku v pohodě no není to asi pravda.
mám ještě problém že mi fábka SDi břibržduje přední kola, šel jsem po kde čem problém přestal, no zase se objevil jestli to má souvislost uvidíme miloš
mám hodně hydrauliky a LTO to bude asi taky olej, leta jsem ho bral a nekarbonoval a nyní výdrb karbonuje
já se nechal unést článkama že se jezdí na hydrauliku v pohodě no není to asi pravda.
mám ještě problém že mi fábka SDi břibržduje přední kola, šel jsem po kde čem problém přestal, no zase se objevil jestli to má souvislost uvidíme miloš