Motor tepl. 100-105°C-P 806 (C Evasion,F Ulysse)1.9TD, 66kW
Napsal: 31 črc 2009, 10:33
Ahoj, mám sice F Ulysse ale s peugeotem motorem. Chtěl bych se zeptat jestli někdo nevíte jaká je normální teplota u těchhle dieselů.
Když jsem naložený (6 lidí + rakev + plný kufr) a jedu dlouhý táhlý kopec nebo ve velkém vedru (>30°C) tak mi teplota motoru vyleze klidně i na 105°C. Jsem z toho dost nervozní, protože benzíny které jsem měl předtím ale i VW diesely se kterými jsem kdy jezdil mi držely 90°C jak přibité.
Normálně mi drží cca 83°C, když zrychlím jedu cca 120km/h tak mi teplota stoupne na 90°C - zajímavé že se vzrůstající rychlostí mi jde nahoru i teplota, člověk by myslel že to bude chladit líp a teplota se udrží. Ale když jsem ve výše zmíněných podmínkách tak 100°C je tam úplně běžně, výjímečně i 105°C. Letos na rakouských horách a chorvatských dálnicích jsem z toho byl dost nervní.
Loni jsem měl podobné problémy na Mohelničáku. Vyměnil jsem chladič, ale zlepšení žádné. Bohužel u nás tady není žádný pořádný kopec ani nejezdím normálně tak naložený takže se to dost blbě simuluje. Takže vše vypadá naprosto ok. Ještě bych podotknul že nemám pedál na podlaze a ještě bych klidně mohl i zrychlit, ale vzhledem k teplotě to neriskuju. Zajímavé je že v ustáleném stavu jedu 120 km/h, příjde kopec s plynem ani nehnu a teplota jde nahoru třeba na 95°C a rychlost dolů (ta rychlost proč jde dolů je jasná). Takže přidám abych těch 120 udržel no a mám 100-105°C jak vyšitých. Klima je vždy zapnutá, ale zkoušel jsem to i bez ní a nijak zvlášť velký rozdíl jsem v tom neviděl.
Vyměněno: termostat, chladič, těsnění pod hlavou + repas čerpadla. Ventilátory se točí a zapínají při 90°C a nebo současně s klimou.
Když jsem naložený (6 lidí + rakev + plný kufr) a jedu dlouhý táhlý kopec nebo ve velkém vedru (>30°C) tak mi teplota motoru vyleze klidně i na 105°C. Jsem z toho dost nervozní, protože benzíny které jsem měl předtím ale i VW diesely se kterými jsem kdy jezdil mi držely 90°C jak přibité.
Normálně mi drží cca 83°C, když zrychlím jedu cca 120km/h tak mi teplota stoupne na 90°C - zajímavé že se vzrůstající rychlostí mi jde nahoru i teplota, člověk by myslel že to bude chladit líp a teplota se udrží. Ale když jsem ve výše zmíněných podmínkách tak 100°C je tam úplně běžně, výjímečně i 105°C. Letos na rakouských horách a chorvatských dálnicích jsem z toho byl dost nervní.
Loni jsem měl podobné problémy na Mohelničáku. Vyměnil jsem chladič, ale zlepšení žádné. Bohužel u nás tady není žádný pořádný kopec ani nejezdím normálně tak naložený takže se to dost blbě simuluje. Takže vše vypadá naprosto ok. Ještě bych podotknul že nemám pedál na podlaze a ještě bych klidně mohl i zrychlit, ale vzhledem k teplotě to neriskuju. Zajímavé je že v ustáleném stavu jedu 120 km/h, příjde kopec s plynem ani nehnu a teplota jde nahoru třeba na 95°C a rychlost dolů (ta rychlost proč jde dolů je jasná). Takže přidám abych těch 120 udržel no a mám 100-105°C jak vyšitých. Klima je vždy zapnutá, ale zkoušel jsem to i bez ní a nijak zvlášť velký rozdíl jsem v tom neviděl.
Vyměněno: termostat, chladič, těsnění pod hlavou + repas čerpadla. Ventilátory se točí a zapínají při 90°C a nebo současně s klimou.