OT diskuze:Co povazovat za special?

akce a srazy dieselpoweráků

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

OT diskuze:Co povazovat za special?

Příspěvek od Forest »

S blizicim se terminem srazu bych po nemilem prekvapeni s minuleho srazu ve forme Fabia Uniplast doporucil diskutovat na toto tema.

Co lze vlastne povazovat za special?! Pro inspiraci par bodiku:
- vymeneny motor, motor, ktery nebyl v serii do onoho vozu montovan?
- plastove dily namisto kovovych
- odlehceni naukor bezpecnosti (vyztuhy atd.)
- odlehceni naukor komfortu (klimatizace, sedacky, tapecaky atd.)
- podpurne prostredky typu nitro...slicky, valecky, CO2
- ...

Jen pro zamysleni bych uvedl, ze podle me neni rozdilu mezi tim, kdyz dam urcity motor do kastle maleho auta nebo kdyz to dam do trubkove konstrukce (Ariel Atom) - efekt je stejny, jen to druhe vypada "sportovneji". (hm)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Co je to zase za provokaci??? :x Teď, když dělám GII?
Běda, jestli mě někde vyřaděj! (noteeth)
Raději do toho nerejpat... :)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

hmm ja bych diesl delil ani ne podle objemu ale jen podle turb

prvni skupina : jedno turbo
druha skupina: dve turba (zatim asi jen 535d, 335d) a vic turb (treba nekdo casem prekvapi :)

a pak skupina special diesel: tj plastovy auta bez interieru s jakou koli upravou

jina at si kazdej pouziva co chce, slicky, NOS, hasicak, CO atd.
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Mvolesko: dobrý nápad, hlasuju pro....
Uživatelský avatar
Dukes
Site Admin
Příspěvky: 1130
Registrován: 22 led 2006, 23:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha city

Příspěvek od Dukes »

mvolesko píše:hmm ja bych diesl delil ani ne podle objemu ale jen podle turb

prvni skupina : jedno turbo
druha skupina: dve turba (zatim asi jen 535d, 335d) a vic turb (treba nekdo casem prekvapi :)

a pak skupina special diesel: tj plastovy auta bez interieru s jakou koli upravou

jina at si kazdej pouziva co chce, slicky, NOS, hasicak, CO atd.
Taky souhlasim ,ale myslim si že by bylo ještě dobrý nějaký rozdělení podle objemu pač je jasný ,že kdyby přijel někdo s passatem 4motion a měl v tom nabastlenou V10 TDi, tak by určitě byly nějáký reklamace od jednadevítkářů (noteeth)

(offtopic) Pozměnil sem trošku předmět tématu,protože to sem uplně nepatří.
Obrázek
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Dukes píše: Taky souhlasim ,ale myslim si že by bylo ještě dobrý nějaký rozdělení podle objemu pač je jasný ,že kdyby přijel někdo s passatem 4motion a měl v tom nabastlenou V10 TDi, tak by určitě byly nějáký reklamace od jednadevítkářů (noteeth)

(offtopic) Pozměnil sem trošku předmět tématu,protože to sem uplně nepatří.
Jaky je rozdil mezi passat 5,0 V10 a GolfI 1,9TDI PD? Nevidim rozdilu mimo objemu, ale zamer je stejny - do mensiho auta vetsi motor.

Btw. nejedna se v zadnem pripade o provokaci, jen si myslim, ze bychom si meli ujasnit pravidla, aby se nestalo, ze se clovek svoji odvahou prozkoumat neprobadane nedostal v pripade uspechu do specialu.

Jeste takova "technicka" - pokud se bude radit do stejne kategorie 1,9tka i 2,5ka, pak pocitejte s tim, ze az se najde opravdu odvazlivec, tak se to vsem vymsti. (hm)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Batistuta
Aktivista
Příspěvky: 1286
Registrován: 23 led 2006, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Batistuta »

No tak to si počkám jak to vaše řazení do skupin dopadne,protože pokud chcete udělat kategorie bez omezení objemu,tak na jaře vyrazím s BMW E30 a v tom motor z 530D chipnutej na 260PS,samosvor,slicky a 1,9 na to nebude stačit. Myslim,že to jen jeden příklad,proč má být nějak omezený objem,pokud chceme s 1,9 jezdit na bedně. (noteeth)
FABIA 1,6tdi - soft dieselpower
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

batistuta: hmm to nemas pravdu uz dlouho jezdi 330Cd udajne cca 260koni, trakce mu nechybi ale casy jezdi o dost horsi nez nejlepsi 1.9tdicka


TDI V10 ma taky dve truba takze ho to radi do druhy skupiny i V8 TDI v 4 ma dve turba
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
Batistuta
Aktivista
Příspěvky: 1286
Registrován: 23 led 2006, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Batistuta »

No jo,jenže 330CD važí 1500kg,ale s E30 se vejdeš do 1100kg a dalo by se to ještě odlehčit,jenže momentálně to nemá cenu stavět,protože 535D mit chip by to vyprášila (noteeth) . Ale jinak jako na vyblbnutí by to bylo super a sečtené to je zhruba na 100 000,- i s koupí auta :roll: No zatim si nechám G4 :-D ,ale jinak dnes hodně štěstí na sprintech všem.
FABIA 1,6tdi - soft dieselpower
Uživatelský avatar
titan0306
Aktivista
Příspěvky: 4302
Registrován: 10 bře 2006, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od titan0306 »

Batistuta píše:No jo,jenže 330CD važí 1500kg,ale s E30 se vejdeš do 1100kg a dalo by se to ještě odlehčit,jenže momentálně to nemá cenu stavět,protože 535D mit chip by to vyprášila (noteeth) . Ale jinak jako na vyblbnutí by to bylo super a sečtené to je zhruba na 100 000,- i s koupí auta :roll: No zatim si nechám G4 :-D ,ale jinak dnes hodně štěstí na sprintech všem.
To jsem zvědav jak s 3.0 tdi motorem se dostaneš pod 1100kg :roll:
A když se budeš vejít do 100tis tak se to auto v půli rozpadne.
Zkus si spočítat kolik dáš za motor + příslušenství (aby jsi to vůbec zprovoznil) a čip (wallbash)
Tel:776005385 Nový Bor
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

mvolesko píše:
TDI V10 ma taky dve truba takze ho to radi do druhy skupiny i V8 TDI v 4 ma dve turba
mvolesko, proboha uz si s tema dvema turbama dej pokoj, jen se tu ztrapnujes ... precti si neco o preplnovani a pochopis to. Ty truba jsou tam dve proto, ze to neni radovej motor, ale "V", takze pro kazdou vetev pouzili jedno turbo. Pokud mi tim chces rict, ze kdyz by clovek svedl obe vetve dokupy a dal jedno hovadsky turbo a patril by zpet do kategorie, pak jsi totalne mimo misu a nevis, ktera bije.

Je totiz uplne jedno, zda budou chodit dva lidi zalevat zahon vybaveni 5 litrovymi konvemi nebo jeden s 10litrovou (zevseobecneno, nicmene za ucelem pochopeni), protoze vysledek je stejny (hm)

To jsme se bavili o paralelnim preplnovani a pokud se budeme bavit o sekvencnim, pak lze rict jedine: male turbo je tam jen z duvodu snizeni turbolagu, NIKOLIV za ucelem vykonu ... z cehoz vyplyva, ze pokud to velke roztocis (dostanes se do urcitych otacek), pak neni uz Te z nich nic nedostane. Viz. Opel OPC - 1,9l 200koni. Takze taky neni duvod pro prerazeni. :P

Pokud by i po tomto prispevku nekdo chtel povazovat setup se dvema turby za duvod pro prerazeni, pak bych mu doporucoval se venovat necemu jinemu, nezli tuningu (rybareni, znamky, brouci ...a je to i levnejsi zpravidla) (noteeth)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Dawson X
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 27 led 2006, 12:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Černý Důl

Příspěvek od Dawson X »

Šest válců v řadě patří k BMW
BMW Variable Twin Turbo pro vznětový třílitr
Ačkoli vysokovýkonná novinka bude prodávána pod obchodním označením 535d (v limuzíně i kombi), zdvihový objem motoru zůstává shodný s dalšími řadovými naftovými šestiválci 3.0 l z nabídky BMW (výkonové varianty 150 a 160 kW). Technici vývojového centra pro vznětové motory (sídlí v rakouském Steyru) aplikovali dvoustupňové přeplňování na šestiválec 2993 cm3. Nejvyšší výkon vzrostl na 200 kW při 4400 ot./min a maximum točivého momentu se vyšplhalo na 560 Nm při 2000 ot/min. Už od 1500 ot/min je přitom k dispozici 530 Nm (!). Nejvyšší otáčky šestiválce byly zvýšeny na 5000 ot./min.

Dvoustupňové přeplňování znamená, že dvě turbodmychadla jsou zařazena za sebou, čímž je dosaženo výrazně vyšších plnících tlaků (zde 2,85 bar) při širokých možnostech jeho regulace, pomocí přepouštěcích obtokových ventilů. Plnící tlak je v nízkých otáčkách dodáván pouze prvním-menším-turbodmychadlem, které je naladěno na maximum momentu v extrémně nízkých otáčkách. Ve středních otáčkách se přidává účinek druhého, velkého dmychadla a ve vyšších otáčkách pracuje již jen velké turbo. Větší z obou turbodmychadel má rozměry a konstrukci, která by prakticky neumožnila použití tohoto turbodmychadla u jednostupňově přeplňovaného motoru.

A ktěm konvím, ty dvě pětilitrové budou dřív prázné než jedna desetilitrová :D
Pokud by si někdo chtěl přečíst celý článek tak zde:
http://news.auto.cz/technika/bmw-535d-t ... riove.html

Jinak dvoustupňové turbo má už i koncern PSA 2,2 HDI který jde do seriové výroby u Citroënu C5 a Peugeotu 407.
http://www.novinky.cz/auto/peugeot-nasa ... mr47k.html
http://www.novinky.cz/auto/citro-n-ma-d ... e3t45.html
Co nekouří není diesel
Uživatelský avatar
Dawson X
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 27 led 2006, 12:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Černý Důl

Příspěvek od Dawson X »

Třeba se vám to bude zdát jako úplná blbost, ale co udělat skupiny dle naměřeného průměrného času.

Skupina A
0-13sec

Skupina B
13-14sec

Skupina C
14-15sec

Skupina D
15-16sec

Skupina E
16-20sec

Pak by bylo přeci jedno co tam má kdo za motor, zda jede sliky, jak moc to má upravený, zda je to serie nebo speciál.
Dal bych dvě tréningový jízdy a poté je rozházel do tříd. Pak dvě až tři ostré jízdy.
Co nekouří není diesel
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Dawson X píše:úplná blbost
(offtopic) asi by bylo hodne trapny se chlubit poharem z kategorie "do minuty" (LOL)... to uz je rozumnejsi jezdit podle barev laku nebo treba velikosti bot ;)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
titan0306
Aktivista
Příspěvky: 4302
Registrován: 10 bře 2006, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od titan0306 »

Takto jsem se vyjádřil na Foru Mimoňských válek.Nějaké připomínky?


Kdyby jste trochu přemýšleli a přečetli si ty pravidla **08. Každý má možnost udělat nějakou úpravu s tím že obdrží 2 body a bude stále ve skupině sériovek (např: slicky + sedačka spolujezdce).MV jsou dělaný pro běžný lidi co nejezdí závody apod. Hlavně nechápu proč se rozčilujete **20, ty co byly 1 ve skupině musí být 1 i ve skupině speciálů tudíž jedinou výhodu to má pro lidi co auto používají denně a rádi by si zazávodili.Každý nemá možnost (prostor,finance,čas,atd..),aby měl extra auto na srazy.Proto si myslím, že toto rozdělení má smysl.Pro opravdové nadšence-kategorie special/a pro ty menší-kategorie serie.Chtělo by to upřesnit některé body (např:těžko asi někomu pomůže plastové křídlo tuďíž je nesmysl aby dostal bod).Toť asi vše
Tel:776005385 Nový Bor
Odpovědět

Zpět na „Akce/Srazy“