mvolesko píše:
TDI V10 ma taky dve truba takze ho to radi do druhy skupiny i V8 TDI v 4 ma dve turba
mvolesko, proboha uz si s tema dvema turbama dej pokoj, jen se tu ztrapnujes ... precti si neco o preplnovani a pochopis to. Ty truba jsou tam dve proto, ze to neni radovej motor, ale "V", takze pro kazdou vetev pouzili jedno turbo. Pokud mi tim chces rict, ze kdyz by clovek svedl obe vetve dokupy a dal jedno hovadsky turbo a patril by zpet do kategorie, pak jsi totalne mimo misu a nevis, ktera bije.
Je totiz uplne jedno, zda budou chodit dva lidi zalevat zahon vybaveni 5 litrovymi konvemi nebo jeden s 10litrovou (zevseobecneno, nicmene za ucelem pochopeni), protoze vysledek je stejny
To jsme se bavili o paralelnim preplnovani a pokud se budeme bavit o sekvencnim, pak lze rict jedine: male turbo je tam jen z duvodu snizeni turbolagu, NIKOLIV za ucelem vykonu ... z cehoz vyplyva, ze pokud to velke roztocis (dostanes se do urcitych otacek), pak neni uz Te z nich nic nedostane. Viz. Opel OPC - 1,9l 200koni. Takze taky neni duvod pro prerazeni.
Pokud by i po tomto prispevku nekdo chtel povazovat setup se dvema turby za duvod pro prerazeni, pak bych mu doporucoval se venovat necemu jinemu, nezli tuningu (rybareni, znamky, brouci ...a je to i levnejsi zpravidla)
