Štartovanie Renault Megane Combi 1.9dTi

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Jaroslav
Nováček
Příspěvky: 17
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2006, 17:28
Bydliště: Trnava

Štartovanie Renault Megane Combi 1.9dTi

Příspěvek od Jaroslav »

Mám Renault Megane 1.9 dTi r.v. 2001, 59kw. Akonáhle sa ochladí, začínam mať problémy so štartovaním. Ide o to, že na prístrojovke mi po otočení normálne zasvieti kontrolka žhavenia, po chvíli zhasne ale žhavičom trvá ešte asi 7 sekúnd, kým sa nažhavia. Je to normálne? Už mám vymenené relátko v čerpadle, snímač teploty chladiacej kvapaliny, trysky, nastavené predstriky v renolťáckom servise, novú baterku a problém ďalej trvá. Vymenil som aj žhaviče, boli tam pôvodne Champion a dal som tam Bosch, len teraz neviem, či by tam nemali byť rýchložhaviče. Dodatočne mi montovali do auta autoalarm, tak teraz neviem, kde by mohla byť chyba. Ak niekto máte nejaký nápad, sem s ním. Ďakujem.
Vladimír
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2006, 23:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od Vladimír »

A co nafta, ta Ti nespadává. motor sice chytne pěkně, ale potom pěkně kucká.
Jaroslav
Nováček
Příspěvky: 17
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2006, 17:28
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Jaroslav »

Nafta nepadá a keď motor naskočí tak ide ako hodinky, teraz som menil snímač teploty chladiacej kvapaliny, žhaviče sú Bosch a sú v poriadku, len mi zistili v servise, že keď zhasne kontrolka žhavenia, tak mne vtedy začína žhavenie. Ďalej som sa dozvedel, že skrinka žhavenia je stále pod napätím aj keď nie je kľúčik v spínacej skrinke. Neviem, či to tak má byť . Alarm som vyhodil. Idem v pondelok jednému maníkovi na počítač, som zvedavý. Ak by niekto mal nejakú radu, beriem všetko.
kiru
Přispěvovatel
Příspěvky: 295
Odpovědi: 0
Registrován: 25 led 2006, 17:23
Bydliště: SR

Příspěvek od kiru »

Problem bude v obvode, ktorý spúšťa žhavenie, žhaviče musia nabehnúť hneď ako otočíš kľúčom, keď kontrolka zhasne ešte by mali dožhavovať, to že je tam stále napatie je normálne (ale iba na svorke 30).
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Ja som si do kabiny natiahol kablik od zhaviacej sviecky a napojil to cez odpor na svietiacu diodu. A mam perfektny prehlad, kedy zhavicky zapnu a vypnu. Je to ovela lepsie ako kontrolka zhavenia na pristrojovke.
V zime zhavicky zhavia aj niekolko minut, takze po zapnuti kluca pockam aj desat, dvadsat sekund a az potom startujem. Motor naskoci ihned. :)
Ale fakt najlepsi start je ihned po skonceni zhavenia, ked uz je akumulator odlahceny o prud zhavenia 8)
Lenze teraz mam novy aku, tak na to kaslem (noteeth)
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Jaroslav
Nováček
Příspěvky: 17
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2006, 17:28
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Jaroslav »

Dík za radu, len neviem, z čoho sa ten el.obvod žhavenia skladá. Skrinka žhavenia je nová, žhaviče sú nové i keď tam boli pôvodne Champion a teraz tam mám Bosch(dúfam, že to nevadí), vymenil som aj snímač teploty chladiacej kvapaliny a stále to isté. Zhasne kontrolka žhavenia a vtedy mi začína žhavenie. Počkám 6 - 7 sekúnd a frčím bez problémov. Zatiaľ.
Jaroslav
Nováček
Příspěvky: 17
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2006, 17:28
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Jaroslav »

Prosím ťa, kde konkrétne si napojil ten káblik a aký odpor si dal?
Jaroslav
Nováček
Příspěvky: 17
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2006, 17:28
Bydliště: Trnava

štartovanie Renault Megane Combi 1.9dti r.v.2001 59kw

Příspěvek od Jaroslav »

Tak som bol na diagnostike a mám 3 závady:
1) hlavné relé žhavenia - príliš malý signál
2) snímač teploty nasávaného vzduchu - skrat
3) snímač teploty chladiacej kvapaliny - príliš veľký signál
Takže asi niečo s elektrikou? Myslíte, že ak vymením ten skratovaný snímač teploty nasávaného vzduchu odstránia sa aj tie ostatné závady? Alebo čo mám skontrolovať? Pritom skrinka žhavenia je nová, snímač teploty chl.kvapaliny taktiež. Žeby niečo s kostrou?
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Jaroslav píše:Prosím ťa, kde konkrétne si napojil ten káblik a aký odpor si dal?
Na jeden zo zhavicov som pripojil odpor cca 1kΩ a z neho kablik do kabiny. V kabine svietiacu diodu katodou na kostru. To je vsetko.
Ak uvazujem, ze ubytok napatia na diode je cca 2V, tak pri 12V v palubnej sieti diodou preteka prud zhruba 10 mA.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Kubrt
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Odpovědi: 0
Registrován: 03 srp 2006, 21:15
Bydliště: Východ

Příspěvek od Kubrt »

Csalo, máš SZ
Jaroslav
Nováček
Příspěvky: 17
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2006, 17:28
Bydliště: Trnava

štartovanie Renault Megane Combi 1.9dti r.v.2001 59kw

Příspěvek od Jaroslav »

Potreboval by som zistiť, prečo mi diagnostika ukázala príliš malý signál hlavné relé žhavenia, príliš veľký signál snímač teploty chladiacej kvapaliny a snímač teploty nasávaného vzduchu skrat. Dalo by sa to nejako premerať, resp. aké by mali byť hodnoty, poraďte. Dík.
Jaroslav
Nováček
Příspěvky: 17
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2006, 17:28
Bydliště: Trnava

šatrovanie Renault Megane Combi

Příspěvek od Jaroslav »

Tak som bol na diagnostike a ajhľa. Počet závad: 0. A napriek tomu auto po zhasnutí kontrolky žhavenie nie je možné naštartovať a musím čakať asi 7 - 8 sekúnd a až potom. Niekto mi napísal, že 90 percent problémov pri štarovaní sú "pomalé štarty". Neviem, čo to presne znamená, domnievam sa, že niečo so štartérom. Ale čo by to mohlo byť? Poraďte mi. Dík.
Odpovědět

Zpět na „Renault / Dacia“