Stránka 1 z 1
Štartovanie Renault Megane Combi 1.9dTi
Napsal: 11 říj 2006, 17:43
od Jaroslav
Mám Renault Megane 1.9 dTi r.v. 2001, 59kw. Akonáhle sa ochladí, začínam mať problémy so štartovaním. Ide o to, že na prístrojovke mi po otočení normálne zasvieti kontrolka žhavenia, po chvíli zhasne ale žhavičom trvá ešte asi 7 sekúnd, kým sa nažhavia. Je to normálne? Už mám vymenené relátko v čerpadle, snímač teploty chladiacej kvapaliny, trysky, nastavené predstriky v renolťáckom servise, novú baterku a problém ďalej trvá. Vymenil som aj žhaviče, boli tam pôvodne Champion a dal som tam Bosch, len teraz neviem, či by tam nemali byť rýchložhaviče. Dodatočne mi montovali do auta autoalarm, tak teraz neviem, kde by mohla byť chyba. Ak niekto máte nejaký nápad, sem s ním. Ďakujem.
Napsal: 17 říj 2006, 20:10
od Vladimír
A co nafta, ta Ti nespadává. motor sice chytne pěkně, ale potom pěkně kucká.
Napsal: 19 říj 2006, 08:26
od Jaroslav
Nafta nepadá a keď motor naskočí tak ide ako hodinky, teraz som menil snímač teploty chladiacej kvapaliny, žhaviče sú Bosch a sú v poriadku, len mi zistili v servise, že keď zhasne kontrolka žhavenia, tak mne vtedy začína žhavenie. Ďalej som sa dozvedel, že skrinka žhavenia je stále pod napätím aj keď nie je kľúčik v spínacej skrinke. Neviem, či to tak má byť . Alarm som vyhodil. Idem v pondelok jednému maníkovi na počítač, som zvedavý. Ak by niekto mal nejakú radu, beriem všetko.
Napsal: 19 říj 2006, 20:21
od kiru
Problem bude v obvode, ktorý spúšťa žhavenie, žhaviče musia nabehnúť hneď ako otočíš kľúčom, keď kontrolka zhasne ešte by mali dožhavovať, to že je tam stále napatie je normálne (ale iba na svorke 30).
Napsal: 20 říj 2006, 06:17
od Csala
Ja som si do kabiny natiahol kablik od zhaviacej sviecky a napojil to cez odpor na svietiacu diodu. A mam perfektny prehlad, kedy zhavicky zapnu a vypnu. Je to ovela lepsie ako kontrolka zhavenia na pristrojovke.
V zime zhavicky zhavia aj niekolko minut, takze po zapnuti kluca pockam aj desat, dvadsat sekund a az potom startujem. Motor naskoci ihned.
Ale fakt najlepsi start je ihned po skonceni zhavenia, ked uz je akumulator odlahceny o prud zhavenia
Lenze teraz mam novy aku, tak na to kaslem

Napsal: 22 říj 2006, 18:18
od Jaroslav
Dík za radu, len neviem, z čoho sa ten el.obvod žhavenia skladá. Skrinka žhavenia je nová, žhaviče sú nové i keď tam boli pôvodne Champion a teraz tam mám Bosch(dúfam, že to nevadí), vymenil som aj snímač teploty chladiacej kvapaliny a stále to isté. Zhasne kontrolka žhavenia a vtedy mi začína žhavenie. Počkám 6 - 7 sekúnd a frčím bez problémov. Zatiaľ.
Napsal: 23 říj 2006, 08:19
od Jaroslav
Prosím ťa, kde konkrétne si napojil ten káblik a aký odpor si dal?
štartovanie Renault Megane Combi 1.9dti r.v.2001 59kw
Napsal: 24 říj 2006, 17:48
od Jaroslav
Tak som bol na diagnostike a mám 3 závady:
1) hlavné relé žhavenia - príliš malý signál
2) snímač teploty nasávaného vzduchu - skrat
3) snímač teploty chladiacej kvapaliny - príliš veľký signál
Takže asi niečo s elektrikou? Myslíte, že ak vymením ten skratovaný snímač teploty nasávaného vzduchu odstránia sa aj tie ostatné závady? Alebo čo mám skontrolovať? Pritom skrinka žhavenia je nová, snímač teploty chl.kvapaliny taktiež. Žeby niečo s kostrou?
Napsal: 25 říj 2006, 06:47
od Csala
Jaroslav píše:Prosím ťa, kde konkrétne si napojil ten káblik a aký odpor si dal?
Na jeden zo zhavicov som pripojil odpor cca 1kΩ a z neho kablik do kabiny. V kabine svietiacu diodu katodou na kostru. To je vsetko.
Ak uvazujem, ze ubytok napatia na diode je cca 2V, tak pri 12V v palubnej sieti diodou preteka prud zhruba 10 mA.
Napsal: 25 říj 2006, 18:12
od Kubrt
Csalo, máš SZ
štartovanie Renault Megane Combi 1.9dti r.v.2001 59kw
Napsal: 01 lis 2006, 13:02
od Jaroslav
Potreboval by som zistiť, prečo mi diagnostika ukázala príliš malý signál hlavné relé žhavenia, príliš veľký signál snímač teploty chladiacej kvapaliny a snímač teploty nasávaného vzduchu skrat. Dalo by sa to nejako premerať, resp. aké by mali byť hodnoty, poraďte. Dík.
šatrovanie Renault Megane Combi
Napsal: 13 pro 2006, 09:10
od Jaroslav
Tak som bol na diagnostike a ajhľa. Počet závad: 0. A napriek tomu auto po zhasnutí kontrolky žhavenie nie je možné naštartovať a musím čakať asi 7 - 8 sekúnd a až potom. Niekto mi napísal, že 90 percent problémov pri štarovaní sú "pomalé štarty". Neviem, čo to presne znamená, domnievam sa, že niečo so štartérom. Ale čo by to mohlo byť? Poraďte mi. Dík.