Motory AFN a AVG jsou prakticky identické motory. Na první (druhý ani třetí) pohled na nich nenajdeš rozdíl, i kdyby ses doslova stavěl na hlavu

. Jediný, ovšem velmi zásadní rozdíl je hluboko uvnitř - ve způsobu honování stěn válců. Motory vyrobené pro LongLife oleje mají válce honované jinou technologií (stopy po kamenech honovačky mají plošší úhel, aby olej kategorie A5/B5, kterým LongLife bezpochyby je, se na stěnách udržel a nestekl po stopách honovačky dřív než ho setře píst). Běžné motory, které mají pevně stanovený servisní interval oleje a používají "běžné" motorové oleje, mají ostřejší úhel sklonu honovacích stop, tzv. křížové honování (hlava honovačky otvorem projíždí nahoru a dolů větší rychlostí - je to méně pracné, rychlejší a tudíž levnější metoda) a kdyby se LongLife olej do takových motorů použil, došlo by velmi záhy k zadření pístů ve válcích motoru.
Abych uvedl věci na pravou míru, vysvětlím to úplně. Mám na mysli původní oleje LongLife, které plnily specifikaci VW 506.0x. To byly oleje, které plnily pouze A5/B5 a jiné nikoli, proto při jejich použití v "běžných" motorech honovaných klasickým křížovým způsobem honování docházelo k destrukci motoru. Proto se vyvinuly oleje VW 507.00, které nahradily původní VW 506.0x a mají tu výhodu, že kromě A5/B5 plní i normy "běžných" olejů - proto je lze používat nejen jako LongLife, ale i jako oleje pro pevný servisní interval a hlavně tyto oleje lze univerzálně použít do kteréhokoli motoru VW, bez ohledu na jeho strojní obrábění.
Stejný rozdíl, jaký je mezi AFN a AVG, je třeba mezi AHF a ALH. Motory AHF a ALH jsou naprosto stejné motory (třebaže každý má jiný výkon), mají stejné veškeré mechanické díly včetně turba a IC (jiné jsou jen trysky). Avšak do AHF nelze použít LongLife.
Motor AGR (Euro2) byl nahrazen motorem ALH, motor AHF (Euro2) motorem ASV, motor AZE motorem AZF, motor AJH motorem AWC, motor ADY motorem ATM, ....... a takhle bych mohl pokračovat.
Jednoduchá tři pravidla, jak poznat motory od sebe (když nevím, podívám se.....):
1) Motor, který plní vyšší Euro než dvojku, může používat LongLife oleje. Motory Euro2 a nižší oleje LongLife používat nemohou.
2) Motory přizpůsobené pro LongLife oleje mají v olejové vaně TOG čidlo.
3) Motory Euro2 a nižší nemají kontrolku CHECK (Euro3 a vyšší kontrolku CHECK bez výjimky mají).
Tvůj motor AVG má jistě TOG čidlo v olejové vaně a na přístrojích je kontrolka CHECK. Naprosto jednoznačně se tedy jedná o motor splňující normu Euro3. Pokud máš v TP něco jiného, psal to tam patrně debil.
Pokud na přístrojích CHECK nemáš a ve vaně chybí i TOG čidlo, pak určitě nemáš motor AVG, ale jiný, který neplní Euro3 a LongLife olej tedy používat nelze. Pak bych si to vysvětlil tak, že někdo přerazil kód motoru na bloku.
A pokud máš v TP kód motoru AVG a k němu Euro2, pak je to úřednický paskvil, neboť je to nesmysl.