Stránka 1 z 2

OLEJ DO AVG

Napsal: 27 pro 2009, 10:57
od patrik.kloucek
zdar kluci...jaky olej do avg???doted jsem tam lil 10W40 a obcas dolil kdyz nic nebylo 15W40.Ale ted jsem to tu procital a tak nejak nevim.Byl tam puvodne longlife interval ale presel jsem na int po 15tkm jelikoz longlife je podle mne naprd. A kor u rotacky(crazy)
Jinak podotykam ve vane je tog cidlo ..... :?
Co myslite...lejt dal 1éW40 a menit po 15000km a nebo se vratit na long life?????diky

Napsal: 27 pro 2009, 12:08
od notobi
10W40 u rotačky bohatě stačí

Napsal: 31 pro 2009, 16:48
od Marek77
U motoru AVG smíš používat i LongLife oleje a prodloužený servisní interval. Jde ale o to, jestli se to vyplatí. Zatímco olej 10W/40 seženu za 74 kaček, olej VW 507.00 je většinou přes dvě sta za litr.

Já mám AFN, což je z principu identický motor jako AVG (pouze s tím rozdílem, že je Euro2 a nelze v něm používat LongLife oleje) a používám Mogul GX-FE za zmíněných 74 Kč.

Napsal: 31 pro 2009, 18:29
od patrik.kloucek
Marek77 píše:U motoru AVG smíš používat i LongLife oleje a prodloužený servisní interval. Jde ale o to, jestli se to vyplatí. Zatímco olej 10W/40 seženu za 74 kaček, olej VW 507.00 je většinou přes dvě sta za litr.

Já mám AFN, což je z principu identický motor jako AVG (pouze s tím rozdílem, že je Euro2 a nelze v něm používat LongLife oleje) a používám Mogul GX-FE za zmíněných 74 Kč.
no nejde mi do hlavy kdyz je stejny jako AFN tak proc muze mit Long life a avg ne.
Jo a budes se divit ale ja mam AVG a v TP mam Euro 2 taky coz me docela sere.A taky to nechapu protoze AVG by fakt meli byt euro 3 :? :roll:

Napsal: 31 pro 2009, 19:24
od Marek77
Motory AFN a AVG jsou prakticky identické motory. Na první (druhý ani třetí) pohled na nich nenajdeš rozdíl, i kdyby ses doslova stavěl na hlavu :wink:. Jediný, ovšem velmi zásadní rozdíl je hluboko uvnitř - ve způsobu honování stěn válců. Motory vyrobené pro LongLife oleje mají válce honované jinou technologií (stopy po kamenech honovačky mají plošší úhel, aby olej kategorie A5/B5, kterým LongLife bezpochyby je, se na stěnách udržel a nestekl po stopách honovačky dřív než ho setře píst). Běžné motory, které mají pevně stanovený servisní interval oleje a používají "běžné" motorové oleje, mají ostřejší úhel sklonu honovacích stop, tzv. křížové honování (hlava honovačky otvorem projíždí nahoru a dolů větší rychlostí - je to méně pracné, rychlejší a tudíž levnější metoda) a kdyby se LongLife olej do takových motorů použil, došlo by velmi záhy k zadření pístů ve válcích motoru.

Abych uvedl věci na pravou míru, vysvětlím to úplně. Mám na mysli původní oleje LongLife, které plnily specifikaci VW 506.0x. To byly oleje, které plnily pouze A5/B5 a jiné nikoli, proto při jejich použití v "běžných" motorech honovaných klasickým křížovým způsobem honování docházelo k destrukci motoru. Proto se vyvinuly oleje VW 507.00, které nahradily původní VW 506.0x a mají tu výhodu, že kromě A5/B5 plní i normy "běžných" olejů - proto je lze používat nejen jako LongLife, ale i jako oleje pro pevný servisní interval a hlavně tyto oleje lze univerzálně použít do kteréhokoli motoru VW, bez ohledu na jeho strojní obrábění.


Stejný rozdíl, jaký je mezi AFN a AVG, je třeba mezi AHF a ALH. Motory AHF a ALH jsou naprosto stejné motory (třebaže každý má jiný výkon), mají stejné veškeré mechanické díly včetně turba a IC (jiné jsou jen trysky). Avšak do AHF nelze použít LongLife.

Motor AGR (Euro2) byl nahrazen motorem ALH, motor AHF (Euro2) motorem ASV, motor AZE motorem AZF, motor AJH motorem AWC, motor ADY motorem ATM, ....... a takhle bych mohl pokračovat.

Jednoduchá tři pravidla, jak poznat motory od sebe (když nevím, podívám se.....):
1) Motor, který plní vyšší Euro než dvojku, může používat LongLife oleje. Motory Euro2 a nižší oleje LongLife používat nemohou.
2) Motory přizpůsobené pro LongLife oleje mají v olejové vaně TOG čidlo.
3) Motory Euro2 a nižší nemají kontrolku CHECK (Euro3 a vyšší kontrolku CHECK bez výjimky mají).


Tvůj motor AVG má jistě TOG čidlo v olejové vaně a na přístrojích je kontrolka CHECK. Naprosto jednoznačně se tedy jedná o motor splňující normu Euro3. Pokud máš v TP něco jiného, psal to tam patrně debil.
Pokud na přístrojích CHECK nemáš a ve vaně chybí i TOG čidlo, pak určitě nemáš motor AVG, ale jiný, který neplní Euro3 a LongLife olej tedy používat nelze. Pak bych si to vysvětlil tak, že někdo přerazil kód motoru na bloku.

A pokud máš v TP kód motoru AVG a k němu Euro2, pak je to úřednický paskvil, neboť je to nesmysl.

Napsal: 31 pro 2009, 21:41
od patrik.kloucek
Tvůj motor AVG má jistě TOG čidlo v olejové vaně a na . Naprosto jednoznačně se tedy jedná o motor splňující normu Euro3. Pokud máš v TP něco jiného, psal to tam patrně debil.
Pokud na přístrojích CHECK nemáš a ve vaně chybí i TOG čidlo, pak určitě nemáš motor AVG, ale jiný, který neplní Euro3 a LongLife olej tedy používat nelze. Pak bych si to vysvětlil tak, že někdo přerazil kód motoru na bloku.

takze ve vane cidlo je....doted jsem myslel ze to meri jen hladinu oleje....


na přístrojích kontrolku CHECK teda nevidim.....mas na mysli neco jako treba u ABS nebo AIRBAGU?

AVG je to stopro...je to uvadeno i na sjetinach vyrobce kde je psana vybava auta a dalsi veci okolo auta kdyz vyjelo z linky.I tady pisou ze je pro longlife.

No a v TP mam fakt EURO 2.
Jak postupovat aby mi to prepsali na euro 3?Kam zajit?diky

Napsal: 01 led 2010, 10:11
od Marek77
patrik.kloucek píše: na přístrojích kontrolku CHECK teda nevidim.....mas na mysli neco jako treba u ABS nebo AIRBAGU?
Je to žlutá kontrolka, vypadá jako motor z profilu. Před startem se musí rozsvítit a po startu ihned zhasnout.
Někteří vychytralí borci tuto kontrolku vyřazují z činnosti. Často proto, že jim hlásí nějakou závadu, která není závažná, ale nechce se jim utrácet za opravu. Tak před prodejem auta kontrolku vyndají a hotovo.
Jeden kluk u nás měl stejný problém, když zaslepil EGR ventil - svítil mu CHECK (tak vyhodil žárovičku z kontrolky a jezdil dál). Takže je možné, že CHECK máš, ale bývalý majitel prostě vyndal žárovičku :wink:.




Obrázek

Napsal: 01 led 2010, 11:54
od Huml
s tou kontrolkou to není až tak pravda, ta byla zavedena až od roku 2004 a přitom normálně motory plnily EU3, příklad, ASV motor je EU3 a dělá se do Octávek od roku 2000

Napsal: 01 led 2010, 12:11
od pafka
[quote="Marek77"]Motory AFN a AVG jsou prakticky identické motory. Na první (druhý ani třetí) pohled na nich nenajdeš rozdíl, i kdyby ses doslova stavěl na hlavu :wink:. Jediný, ovšem velmi zásadní rozdíl je hluboko uvnitř - ve způsobu honování stěn válců. Motory vyrobené pro LongLife oleje mají válce honované jinou technologií (stopy po kamenech honovačky mají plošší úhel, aby olej kategorie A5/B5, kterým LongLife bezpochyby je, se na stěnách udržel a nestekl po stopách honovačky dřív než ho setře píst). Běžné motory, které mají pevně stanovený servisní interval oleje a používají "běžné" motorové oleje, mají ostřejší úhel sklonu honovacích stop, tzv. křížové honování (hlava honovačky otvorem projíždí nahoru a dolů větší rychlostí - je to méně pracné, rychlejší a tudíž levnější metoda) a kdyby se LongLife olej do takových motorů použil, došlo by velmi záhy k zadření pístů ve válcích motoru.

marku 77 , to co jsi napsal je naprostý nesmysl, s honováním to nemá nic společného, blok pro AFN, AHU, AVG je naprosto stejný,použití LL, je dáno pouze čídlem, a jiným olej. filtrem , a dále schopností, jednotky , vyhodnocovat stav ujetých KM, startů ,atd... co k tomu patří

Napsal: 01 led 2010, 15:14
od nogis
Nevím u kterých motorů by ta kontrolka měla být, ale v žádném autě s EU3, které doma máme ta kontrolka není. :? Jinak taky jsem něco slyšel o různém honování kvůli LL olejům, ale je fakt, že bloky pro AFN, AHU a AVG jsou totožný, takže pravda je asi někde jinde. ;)

Napsal: 01 led 2010, 15:16
od patrik.kloucek
NO DOBRA ALE TAK JSOU STEJNY ALE JAK TO UDELAT ABY MI PREPSALI V TP EURO 2 NA EURO3 KDYZ MAM AVG A TO PLNI EURO3 :? (wallbash) (wallbash) (wallbash)

Napsal: 01 led 2010, 15:20
od pafka
patrik.kloucek píše:NO DOBRA ALE TAK JSOU STEJNY ALE JAK TO UDELAT ABY MI PREPSALI V TP EURO 2 NA EURO3 KDYZ MAM AVG A TO PLNI EURO3 :? (wallbash) (wallbash) (wallbash)
jedině se obrátit na zastoupení výrobce v CZ , a nechat si to ofiko potvrdit , pak Ti ta asi přepíšou ;)

Napsal: 02 led 2010, 20:39
od Marek77
pafka píše:marku 77 , to co jsi napsal je naprostý nesmysl, s honováním to nemá nic společného, blok pro AFN, AHU, AVG je naprosto stejný,použití LL, je dáno pouze čídlem, a jiným olej. filtrem , a dále schopností, jednotky , vyhodnocovat stav ujetých KM, startů ,atd... co k tomu patří
Tak tohle je nesmysl - to, co píšeš Ty. Víš, kolik motorů QG0 jsem měl na stole se zarvanými písty ve válcích, že jsem je vybouchával palicí??? Pokaždé naprosto stejná diagnóza - olej VW 503.00/506.0x :wink:.

Pokud je motor vyroben podle QG0, má křížem honované stěny válců a oleje LongLife splňující pouze A5/B5 se do těchto motorů používat nesmějí v žádném případě. Dojde k jejich destrukci. Tohle vím naprosto jistě od konstruktérů Škodovky.
Kdyby to bylo tak jednoduché, jak mi tu nabízíš, mohl by na LongLife oleje a prodloužený interval jezdit každý motor. Pouze by se dodělalo TOG čidlo a vyměnily budíky. To je ale absolutně OUT - nejde to. Motory mají jiné konstrukční obrábění a použitím olejů VW 503.00/506.0x dojde k jejich zničení.
Naštěstí oleje VW 503.00/506.0x se už nevyrábějí (jsou nahrazeny oleji VW 504.00/507.00, které starší motory nepoškozují) a tudíž nic takového nyní nehrozí. Ale za šest let (od roku 2000 do 2006) jsem takových motorů osobně řešil celkem sedmnáct (z toho dva benzinové). Takže opravdu vím, o čem mluvím.





nogis píše: ale je fakt, že bloky pro AFN, AHU a AVG jsou totožný, takže pravda je asi někde jinde. ;)
To se mi nezdá. Etka to sice píše, ale je to nesmysl. Stejné jsou motory (bloky) AFN, AHU a 1Z. Motory AHH a AVG jsou Euro3 vyrobené podle WIV a mohou používat LongLife oleje. Musí mít tudíž jiný způsob honování válců než ostatní bloky a tedy i jiné katalogové číslo.

Podobných drobných překlepů je v Etce několik (tenhle je ovšem dost fatální).





nogis píše:Nevím u kterých motorů by ta kontrolka měla být, ale v žádném autě s EU3, které doma máme ta kontrolka není.
ASV 81kW v Octavii má kontrolku CHECK od roku 2000, stejně tak ALH 66kW (například). Patrně máš doma auta s jinými motory.

Napsal: 02 led 2010, 20:56
od Huml
promiň, ale do nějaký Octy 2000 se zkus aspoň kouknout, když píšeš nesmysly, kontrolkou motoru jsou vybavený TDI až od modelovýho roku 2004

Napsal: 02 led 2010, 21:28
od Huml
navíc i k věci různýho honování se mi nepodařilo nic najít, ale když už to vemu logicky, tak pokud bych nesměl použít olej LL 50600 0W30, mohl bych jistě použít jakýkoli jiný 0W30 splňující 50500, ano vše není jen ve viskozitě dle tuším SAE, ale jde i o vysokoteplotní zátěž HTHS, tu mají ale i oleje řady 50700 sníženou, takže ani použití oleje 0W30 a ani použití snížene HTHS není v rozporu s použitím v těchto motorech a ani v tomto manuálu o popisu LL servisních intervalů se o tom nic nepíše a jako největší problém v přechodu na LL je u nich to, že starší modely nepodporují LL ukazatel a další jiný věci, kterýma jsou auta s LL vybavená, ale nemající absolutně žádnou souvislost s nějakým honováním válců, každopádně budu hledat dál, pokud něco objevím, dám to sem, samotnýho mě to zajímá, tady jen pro ilustraci
Obrázek