
Tak tedy co dáme do téhle díry:

Nejméně práce je s řadovým čtyřválcem.

Takže z G3, Toleda, Cordoby, Pola, A4, A6, B5... o výkonu 90PS, nebo 110PS. To je starší typ s plechovým víkem ventilů a ol. filtrem dolů.
Nebo novější s hliníkovým víkem ventilů a ol. filtrem nahoru ( G4, Octavia, A3... ) Všechno jsou to motory s rotačním čerpadlem.
Ne že by tam nešlo dát PD, ale k tomu ať se vyjádří někdo jiný, já nejsem příznivcem změti drátů a čidel. Takže mechanika- jeden drát k čerpadlu, pak k čidlu oleje a vody a už stačí.

Převodovka se použije též z TDI nejlépe kód EKU, nebo ASD, zkrátka z 90PS motoru montovaného do modelu s malými koly ( Polo, Ibiza, G3... )
Jsou nejrychlejší a nebudete tolik točit motor. Samozřejmě lze použít třeba motor i s převodovkou z Octavie, či G4.
Upevnění motoru a převodovky:
Držák převodovky z G3 jde na každou převodovku:


Na převodovce ( Octavia ):

Jedna z mála věcí použitelná z původního motoru-
Držák motoru:

padnoucí na motor:

odstraníme čidlo snímače rychlosti na převodovce:


a na něj krásně pasuje náhon tachometru z 1.3 benzína:

( původní použít nelze )

A jelikož jsem při práci postupoval mílovými kroky


Takhle nějak to tam napasujte:


Zbytek tedy pouze textem.
Poloosy je nutné dát z 1.8GTI ( kvůli rozteči šroubů na převodovce ),
ovládání spojky buď hydraulické ( včetně pedálů třeba z Passata B4, pozor, ne z G3! ), nebo lankem ( to nafotím ), plynové lanko je dobré použít z benzína. Původní lze použít, ale pak to vypadá jako na obrázku ( dočasně na rychlovku

Jen je NUTNÉ to lanko připevnit, jinak dojde při pohnutí motoru k trvalému přidání plynu ( zachytí se o podtlakové čerpadlo ) a zkuste být zrovna nepřipravení...
Je zkrátka moc krátké. Ale kdo bude mít čerpadlo z Cromy, nebo třeba z Ducata, postačí mu to originální ( lanko je na opačné straně čerpadla ).

Řazení s lanovody z G3 TDI, nebo lze upravit dostupnější z Octavie ( vyfotím ).
Turbo lze použít prakticky jakékoliv ( třeba TDI V6


nejméně práce je z turbem 90PS, mimo výfuku vlastně žádné úpravy ( kromě přidání tlaku

Pro více koní je nejlepší šroubované 130PS turbo z podélně uložených motorů ( Superb, B6, A6 ). Se 110PS turbem z Octavie, G4 ( tedy ve svodech ) je nejvíce práce s předěláním držáku motoru kvůli plechovce naklápění lopatek a proti 90PS turbu má jen rychlejší nástup ( moc práce pro nic ), takže nebrat. V případě turba s variabilní geometrií je nutné předělat tu plechovku ovládání lopatek na tlak ( přehodit pružinu ).
Když už se pustíte do téhle přestavby a bude demontovaná příčka s chladičem, doporučuji tam rovnou namontovat větší intercooler ( ten co dostanete k motoru z Octavie je naprd

Těch je na výběr spousta. Například z R Safrane, Sprintera, XM ( mám tam já a bude i s hadicemi na prodej

Pokud máte přístrojovku z otáčkoměrem, signál pro něj lze vytáhnout i z TDI alternátoru, nebo použít třeba z 1.9D, ten už výstup má. Kdo předělává benzína, signál lze získat ze snímače otáček na klice po zavaření dvou protilehlých výřezů na tom plechu ( jsou tam celkem čtyři výřezy ). Tak vznikne stejný signál jako získávají budíky od rozdělovače.
Přední příčku motoru i s držákem nechte buď původní ( zaručené vibrace ), nebo se pokuste o zázrak a sežeňte to z Toleda TDI.
Kdo si chce ještě ušetřit pár koníků pro jízdu a vzdá se serva


Ještě říznout do pár hadic na vodu ( v případě novějšího motoru je nutné pootočit ol. chladič kvůli držáku motoru ), podle turba a intercooleru použít sací svody ( ty na obrázcích jsou ze 130PS Superba ) upravit vzduchové hadice a na co jsem zapomněl, se doplní časem.

Samostatná kapitola je spojka ( dost bylo popsáno v sekci Zvyšování výkonu ). G2 je mnohem lehčí než třeba G4, takže je spojka méně namáhaná, ale kdo chce nahánět koně, rovnou tam dejte jednohmotovou spojku ( měnit jí, je pěkně blbá práce


Vyfocený motor je ten novější typ ( Octavia, G4... )
Jestli někoho něco ještě napadne, sem s tím.

Nejdůležitější nakonec: Brzdy doporučuji alespoň 256mm z 16V, rozjet to umí každej blbec!!!