Svařování litiny

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Odpovědi: 1
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Svařování litiny

Příspěvek od Martin.R »

Mam doma prasklej litinovej kotel a potřebuju to opravit, ale otázka zní jestli mam koupit celej článek za hrozný prachy, nebo litinovou elektrodu a zavařit. Nebude sváru a okolí vadit vysoká teplota při topení a neprdne to znovu??? Jak to vařit - předehřívat (na kolik, lokálně nebo celej článek) nepředehřívat ......

Prosím poraďte technologové a materiáloví mistři
Dík M.
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Odpovědi: 0
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

otázka je kde je prasklej !!!

jinak litina se vaří příšerně , musíš mít švajc + elektrodu

vybrousíš si ukos kde je to prasklí
pak švajcem nahříváš a hnedka vaříš
je lepší si zaplat člověka co už to někdy dělal
pokud fakt dobře neumíš vařit s elktrodou tak
se do toho vůbec nepouštěj
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Odpovědi: 1
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

Což o to elektrodou jsem už vařil i litinu, ale otázka je co to udělá v kotli kde je teplo. Prasklý je to normálně v ploše, takže jsem si představoval vybrousit tam díru (rozumnou) a tu pak zavařit. A jak moc to ohřívat?
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Odpovědi: 0
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

¨Já si myslim, že to bude problém. Hlavně jde o pnutí. Musel bys to pořádně nahřát a nejen nejbližší okolí. Nejlépe celé, což se ti těžko povede. A
nebude to jednoduchý. A pak taky zajistit aby to pomalu chladlo.
Otázka je co to bude dělat až zatopíš. Zase pnutí.
Je to naho..o

Jo, a taky může být, že ta stěna už je taky zeslabená.
Neni pravda že je litina na věky, jak si někdo myslí. Může být pěkně vyžraná. A kord jestli topíš mokrým dřevem.
A jestli je to nějakej veterán asi bych se na to vyprd.
wojto33
Přispěvovatel
Příspěvky: 661
Odpovědi: 0
Registrován: 13 kvě 2007, 21:55

Příspěvek od wojto33 »

naposledy sme zvarali liatinove vyfukove zvody a to sme ich nahrievali v peci ... autogenom ... hociako nechali chladnut na peci 10 hodin a aj tak praskali ako pice .... ale tam mini prasklina nehra az taku rolu ako u teba v kotli
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Odpovědi: 0
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

:D na sváření litiny je spec postup , normálně ji vařím a nic mi neprasklo , ale to nemůžete vzít drát a zlejt to :D k věci jakou má teplotu při topení prasklé místo ?
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Odpovědi: 0
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

litina se nahřívá až zlehka svítí !!
jinak systém v jedný ruce švajc v druhý elektroda :roll:
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Odpovědi: 0
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

bombastiq píše:litina se nahřívá až zlehka svítí !!
jinak systém v jedný ruce švajc v druhý elektroda :roll:
co je to švajc ?
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD
Uživatelský avatar
Peete
Aktivista
Příspěvky: 4421
Odpovědi: 1
Registrován: 21 led 2007, 14:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peete »

1pavel píše:
bombastiq píše:litina se nahřívá až zlehka svítí !!
jinak systém v jedný ruce švajc v druhý elektroda :roll:
co je to švajc ?
autogen a taky to byl Patrik (noteeth)
Nissan Primera SW 1,9 DCi
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

alebo zvaracka z volframom tzv TIGO
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Odpovědi: 0
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

jurki888 píše:alebo zvaracka z volframom tzv TIGO
tim ale tepelně namáhanou litinu nezavařiš ;) vebo spíš málo kdo zná ten fígl aby vubec zapálil oblouk a nevyšuměl
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Odpovědi: 1
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

1pavel píše::D na sváření litiny je spec postup , normálně ji vařím a nic mi neprasklo , ale to nemůžete vzít drát a zlejt to :D k věci jakou má teplotu při topení prasklé místo ?
No teplotu to bude mít dost velkou tipuju tak 700-800st. protože to je kotel na koks. Ten kotel je zánovní, dostal jsem ho protože po montáži topil asi dva měsíce a pak ho majitel uvařil až prasknul. Je tam jen drobná prasklina tak 2 až 3 cm z který lehce prosakuje voda. Ale problém je v tom že už asi 4 roky stojí venku a je rezavej jak liška. Moch bych se případně s tim prasklym článkem u tebe zastavit?
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Odpovědi: 0
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

Martin.R píše:
1pavel píše::D na sváření litiny je spec postup , normálně ji vařím a nic mi neprasklo , ale to nemůžete vzít drát a zlejt to :D k věci jakou má teplotu při topení prasklé místo ?
No teplotu to bude mít dost velkou tipuju tak 700-800st. protože to je kotel na koks. Ten kotel je zánovní, dostal jsem ho protože po montáži topil asi dva měsíce a pak ho majitel uvařil až prasknul. Je tam jen drobná prasklina tak 2 až 3 cm z který lehce prosakuje voda. Ale problém je v tom že už asi 4 roky stojí venku a je rezavej jak liška. Moch bych se případně s tim prasklym článkem u tebe zastavit?
stavit se můžeš jestli to nemáš moc z ruky , hlavně to ničím nemej
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Odpovědi: 1
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

Tak je tu rozřešení. Hlavně bych chtěl velice poděkovat 1pavlovi za ochotu a neskutečnou trpělivost. Jak to teda dopadlo: po tříhodinovém vaření (je na to spec. postup jak je psáno výše) a natlakování jsme na to čuměli jak puci :o :? protože to fičelo přes střed sváru jak přes cedník. Tak vybrousit a znovu vařit, ale stalo se uplně to samý. Takže kdyby se někdy někdo do něčeho podobnýho chtěl pustit, tak je to zbytečná ztráta času.

PS 1pavel: Ještě jednou dík.
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Tak zkus poslední možnost: Přebruš pěkně povrch sváru a převař bronzovou elektrodou. Mechanicky to drží a bronz se dobře spojuje. Zahodit to můžeš vždycky.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“