Vibrace řízení E 36

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
ondrasetka
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 26 srp 2009, 22:15
Odpovědi: 0

Vibrace řízení E 36

Příspěvek od ondrasetka »

Dobrý den.
Sice se to tu už mockrát řešilo,ale nenašel jsem klodnou odpověď...
Mám takovýto problém:

Když jedu delší dobu po rovině konstantní rychlostí,začne mi silně vibrovat volant a celé auto se dost rozklepe.Jde to 100% od přední nápravy.
Za cca 1km to přestane.Ale kdykoli se to objeví znova!
A mám vyzkošeno,že když při těchto vibracích zatočim doprava, přestane to...
Mohl by ste mi někdo poradit,kdo už jste se s tímto problémem setkal???
Je to dost nepřijemné a rád bych se toho zbavil.
děkuji za každou radu.

Onřej Šetka
tont
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 14 úno 2010, 20:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od tont »

1) Zkontroluj čepy na táhlech řízení, ať někdo sedne za volant a rychle s ním točí tak 10° doprav a doleva, dek ruku na čep a ucítíš jestli vněm klepe....nejlíp se to dělá v jamě ,ale předpokládám, že tu asi nemáš

2) Zkus přehodit prední kola za zadní, nech si je vyvážit, ale tím to asi nebude

3) zkus vůle na ložiskách kol, zvedni si ho, jako když přezováš kolo, chyť kolo na 12 a na 6 hodinách a zkus s ním třepat jakoby dovnitř do podběhu a zase ven

4) pak může být problém v převodce řízení, ale to už je složitější...
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Odpovědi: 0
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

no ty vibrace se tam neudělají volným čepem, to jde vždy od kol, nebo od brzd, takže předpokládám, že máš hůř vyvážená kola a nějakou vůly na nápravě, nebo špatné silentbloky.
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Tohle je typický problém E36... Obě nápravy musí být v 100% stavu!!
Zkontroluj spodní kulák (ten v tom silenbloku bývá utržený). Pokud nikde nebude vůle(ložiska kol, řízení atd..) a přesto to bude vibrovat, tak zkus experimentovat s geometrií.
Dej větší sbíhavost klidně 5mm a vyzkoušej to. Dějě se to proto, že na kolo působí malá centrovací síla a pokud je někde chyba, tak se harmonicky rozkmitá při určité rychlosti. Tohle jsem už rešil.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

To je jako šhimi u Š 1000 mb...malé nezjistitelné vůle se sečetly a volant se neudržel v ruce....Ono je to auto trochu jako ta škodovka... (noteeth)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „BMW“