Stránka 1 z 1
Prosím o radu ohledně 1.6D
Napsal: 16 úno 2010, 23:13
od caddy I
Prosím o radu ohledně oleje u VW 1.6D. Autíčko jsem před nějakou dobou přivezl z Německa a jak už to bývá nikde zmínka o popužitém oleji.Známý doporučil každopádně 10W/40 a od fy Sunoco mi ho tam nalil.Nevím zda to byla náhoda, nebo to bylo načasované - ozvaly se hydroštely.Nevěděl jsem nic lepšího, než tam tedy ještě přidat jakýsi zaručený přípravek, podpořující funkci zdvihátek. Cvakání stejné.Olej tedy šel po pár km ven, hydroštely jsem dal nové a vzhledem ko tomu že se jedná o motor starší konstrukce, rozhodl jsem nakonec o 15W/40 a sice od Castrolu.Od té doby proběhly další dvě výměny (vždy po 8tis km) a vypadá vše v pořádku.Od výměny k výměně na uvedené km nespotřebuje motor žádný olej.
Takže bych požádal zkušenější o názor zda konečná volba byla správná a dále o radu co nalít u VW z r. 89 do 4rychl.převodovky,kde bych provedl rád výměnu.Ale takovou, aby řadila i po výnměně aspoň tak dobře jako před ní

, aby nezačal po výměně téci či prolínat olej apodobně.
Děkuji za Váš názor i za případnou radu.
Napsal: 17 úno 2010, 07:32
od RUNDA
Tak tam nechaj ten 15w-40 ked si s nim spokojny.ja mam teraz mogul extreme 10w-40 a ked sa otepli pojde tam paramo trysk super turbo M7ADSIV.pred zimou som mal divinol 15w-40.vymena vzdy po 5-6t km.do prevodovky som dal BP SGX.radenie sa vyrazne zlepsilo,ale mam pocit ze prevodovka viac slzi cez spoje.asi rozpustil nejake usady ktore doteraz tesnili...
Napsal: 19 úno 2010, 09:34
od caddy I
Díky za odpověď - v motoru asi ponechám minerální olej - jak jsem napsal, motor funguje, spotřeba oleje žádná.
S tou převodovkou tedy stále váhám - jak sám vidíš výměna ve tvém případě možná způsobila to čeho se obávám.Nebo špatně zvolený druh, nebo značka oleje??
Na druhou stranu myslím, že moje převodovka (u vozu r.v.1989) by výměnu náplně i přes takové ty názory že není dobré se do něčeho hrabat dokud to funguje

zasloužila.Mechanické částice, zkondenzované vodní páry, atd
Tak ještě zkusím u VW prodejce,zda na tak starý vůz lze nalézt jakou značku výrobce doporučoval.V originál "manuálu" je sice uvedena specifikace, ale k doporučenému výrobci ani zmínka.
Napsal: 19 úno 2010, 09:38
od Marek77
Já jsem o problémech s netěsností a se špatným řazením po výměně oleje v převodovce četl a slyšel už celkem dostkrát. A to i v případě, že při výměně je použit správný olej.
I já sám řeším stejný problém - ne s těsností, ale s kvalitou řazení. Do svého auta mám do převodovky předepsán olej do automatu specifikovaný jako Dexron IID a k tomu jakási specifikace Ford, myslím že M2C-186A. Sehnal jsem přesně tenhle olej (od OMV) a zastudena převodovka zlobí.
Kdybych to tušil, nikdy bych olej v převodovce neměnil (byl tam 200.000 km a nebyl problém).
Napsal: 19 úno 2010, 18:24
od caddy I
Tak, a je to. V loňském roce jsem měnil téměř veškerou mechaniku od řadící páky až po skříň - řadí perfektně - olej nechám být. Hladina je správná, převodovka zvenší naprosto suchá, zoxidovaná, zaprášená.
Špatných zkušeností po výměně je jak vidím více, než těch dobrých.
Napsal: 19 úno 2010, 19:18
od bobG3
Podívej se na anketu a prohledej fórum. Životnost syntetické náplně 200000, nebo 8 let - to je celoživotnostní náplň. Pokud tam máš klasiku tak 40 000. Já jsem už sháněl synchrony, 2 a 3, po výměně oleje za značkový podle specifikace je to už 3 roky a dobrý. Akorát tu mám jednu rezervní převodovku, kterou jsem mezitím pro jistotu koupil
