Stránka 1 z 2

Zvýšení výkonu 2,5TDI R5

Napsal: 28 říj 2006, 19:56
od RichardK
Nazdar lidi,
měl bych dotaz? Stále tu řešíte 4válce někdy 6-ti válce ale o 5ti válcích tu moc není. Myslím tím 2,5 TDI R5 (Audi A6,Transportér,Volvo 850 atd.)
Kolik se dá s tohoto motoru vytáhnout kobylek(aby to přežil) a co je k tomu potřeba. Mám motor D5252T(označení Volvo) u Audi má označení tuším AEL.
Výkon serie 103kW a 290Nm. krouťák.Auto mám dost těžký-prázdné 1650kg, a už nechci aby mě šklolii nějaké benzínové jednašestky. Už jsem to tu jednou psal ale moc odpovědí se mi nedostalo. Poraďte!

Richard

Napsal: 29 říj 2006, 08:29
od scream
no já bych začal u Race 520, Většího turba a pořadnyho čipu. myslim, ze pak te uz moc aut predjízdet nebude (LOL)

Napsal: 30 říj 2006, 07:03
od Rudolf Diesel
Taky bych byl rád kdyby to tady někdo trochu rozepsal tenhle motor mám taky v A6, ale už má dost najeto 401000km takže mám tak trochu strach co si můžu dovolit resp. nechci žádné bláznivé úpravy , ale trochu koníků a lepší krouťák se hodí vždycky.

Napsal: 30 říj 2006, 10:38
od lt.kubosh
Reesha doporucuje trysky. Kdyz to bude malo, tak turbo a chip.

U turba nikdo nevi zda jde proste vyndat z 111kW T4 (ma variabilni geometrii) a bez problemu namontovat k nam. Svody budou stejne, ale jestli se nebude muset modifikovat vyfukova roura. Ovladani noveho turba by se muselo predelat z podtlakoveho na nas pretlakovy system.

Za dalsi, Reesha badal nad ridici jednotkou a vypada to, ze my mame 8bitovou RJ, coz pry na ovladani VTG turba nic moc.

Suma sumarum, pro mne je tam tolik teoretickych "ale", ze mne to odradilo. Vubec netusim co vydrzi ta 6° prevodovka, ale docela nerad bych ji shanel nebo nechaval repasovat. Navic mam predni nahon a uz takhle mizi gumy zavratnou rychlosti.

Napsal: 30 říj 2006, 11:45
od titan0306
A jak byste to viděli u 2.5 R5 od r.04 např.T5?
V čem je rozdíl mezi 130ps 2.5 a 174ps 2.5 v T5?
Je to PD nebo TDI?

Napsal: 30 říj 2006, 12:26
od váha
titan0306 píše:A jak byste to viděli u 2.5 R5 od r.04 např.T5?
V čem je rozdíl mezi 130ps 2.5 a 174ps 2.5 v T5?
Je to PD nebo TDI?
Jetsli to je stejnej motor jako v "tuaregoj" tak je to PD

Napsal: 30 říj 2006, 12:35
od titan0306
Je stejnej.A co rozdílnost komponentů?

Napsal: 30 říj 2006, 14:30
od váha
titan0306 píše:Je stejnej.A co rozdílnost komponentů?
tak to ti nepovim,ale tipuju že stejný jako mezi 1,9 TDI a 1,9 TDi PD

Napsal: 30 říj 2006, 16:56
od titan0306
Asi si mi neruzuměl.
Myslím rozdíl mezi 130 a 174ps 2.5tdi.(jako např:SW,vstřiky,turbo,atd..)

Napsal: 30 říj 2006, 17:32
od lt.kubosh
174PS v T5 je urcite stejnej jako v te radobyterenni saskarne od VW a je to PD

Napsal: 30 říj 2006, 17:36
od titan0306
To už víme a rozdíl těchto dvou výkonů.
Doufám, že se nenajde vtipálek s odpovědí '' 44ps'' (LOL)

Napsal: 30 říj 2006, 19:57
od lt.kubosh
titan0306 píše:To už víme a rozdíl těchto dvou výkonů.
Doufám, že se nenajde vtipálek s odpovědí '' 44ps'' (LOL)
Ne, najde se vtipalek s odpovedi "Who cares?" (noteeth) Jsou to totiz offtopic motory, a prestoze v jinych vlaknech bez problem predvadim thread hijacking, tak tady mne zajima co kdo s "letitymstostyricetikonovympetivalcem" udela.

Napsal: 30 říj 2006, 22:21
od RichardK
Hmm, tak jste mě moc neporadily! Teď možná plácnu blbost, ale co se turba tyká - nestačilo by pouze předělat olvládání a nechat to žít vlastním životem -tzn bez toho abychom to předělávali v ŘJ? U mě je to ještě trošku komplikovanějši protože to mám ve Volvu 850. Převodovky se moc nebojím tuším že u mne je stejná jako volva 850 T5 - 250ti koňový turbo benzín.Ten má také dost krouťáku. Jaké označení má to turbo z T5, nebo ještě lépe kde se dá vidět nějaká fotka? Známi říkal že by tam mělo jít turbo VNT 25?
Můj motor má najeto asi 250 000km -což je klídek.Kilometry budou asi sedět Volvo zapisuje km ŘJ. Richardk

Napsal: 30 říj 2006, 22:50
od lt.kubosh
Reesha rikal, ze nebude. VTG turbo ma velmi rychly nastup. Pry by to s nejvetsi pravdepodobnosti houpalo.

Napsal: 30 říj 2006, 22:58
od RichardK
Chtěl bych to zkusit,místa tam mám dost.Asi tak 10xvíc jak u Transportéra.Na kterou stranu má saní turbo VNT z T4, k rozvodům nebo k setrváku?