Stránka 1 z 1

Aretace motoru Renault 1.6-16v

Napsal: 23 bře 2010, 17:43
od Tomas.cz
Vačky se dávají na pravítko, ale kam se strká ten aretační čep?

Je to motor 1.6-16v 79kw v modelu Megane Scénic.

A jinak, na kolik nm dotáhnout šroub na klice, jelikož drží jak řemenici rozvodů tak pomocných pohonů?

Dík ;)

Napsal: 23 bře 2010, 19:14
od 01pavel
na bloku kousek od setrváku je šroub odšroubuj a zaaretuj.Řemenice je na 40Nm + 115st dej novej šroub

Napsal: 23 bře 2010, 20:19
od Tomas.cz
Pohledal jsem v archívu a našel jsem tohle:

Obrázek


Ještě teda zeptám, ty drážky na vačkách jsou excentrický ne, teda aspoň mi to dneska při pohledu přišlo:

Obrázek

Napsal: 23 bře 2010, 21:17
od jericho-3
Taky že jsou a kolečko rozvodů na klice nemá klínek a drží jen tlačným spojem...Pozor budeš potřebovat odmaštovadlo..umýt kliku a kolečko rozvodů a pak utáhnout...Je to opruz...

Napsal: 23 bře 2010, 21:36
od Tomas.cz
jericho-3 píše:Taky že jsou a kolečko rozvodů na klice nemá klínek a drží jen tlačným spojem...Pozor budeš potřebovat odmaštovadlo..umýt kliku a kolečko rozvodů a pak utáhnout...Je to opruz...
jj s tím počítám, nechápu že tam neudělali pero :roll:

Napsal: 24 bře 2010, 13:35
od Peete
na kliku trn a na vacky podkova, kup si i novy ucpavky na vacky, pokud nebudou v sade rozvodu

Napsal: 24 bře 2010, 16:40
od Tomas.cz
Jj ty byly v sadě.

Ale i tak bych měl ještě dotaz, auto přijelo už se schozenejma rozvodama :shock:

A nejsem si jistej tou aretací vaček, jestli má bejt nahoru menší půlkruh vačky nebo větší, protože ta retační podkova tam jde tak či tak...

Dík

Napsal: 24 bře 2010, 18:29
od Peete
nejsem si jistej, ale myslim, ze mensim pulkruhem nahoru

Napsal: 24 bře 2010, 18:46
od Tomas.cz
Každopádně když budu mít píst 1 válce v HÚ a vačku správně tak mi ventil s pístem kolidovat nebude, ale když bych jí pootočil o 180st tak se musej dotknout ne?

Napsal: 24 bře 2010, 22:37
od jericho-3
No já jsem přijel k motoru,kde byly nandané rozvody,ale špatně...A potřeboval jsem otočit vačkou a nebyl jsem schopen přetočit motor vůči vačkám do správné polohy.... a když se mi to po dost dlouhé době povedlo/už jsem propadal beznaději/a nastavil rozvody,zjistil jsem,že jeden válec nemá tlak...Tak kluk si to opravil a já nastavil znova rozvody/zakázal jsem mu s motorem točit..předtím jsem dal písty pro jistotu do roviny/ normálně naskočil a pohoda...Ale dotáhnout nearetované kolečko rozvodů,aby se nehlo,to je opruz....

Napsal: 24 bře 2010, 22:56
od origoš
Žabožraví soudruzi to hezky vymysleli. Podobné nastavení kliky měl Ford 1,8D. Tam se taky šrouboval šroub přesné délky a opíralo se rameno kliky. Udělat rysku na setrvačník je moc práce.

Napsal: 28 bře 2010, 13:56
od Tomas.cz
Tak už to fakčí :havaj:

Napsal: 28 bře 2010, 16:27
od jericho-3
Mě když to zahouslilo dostal jsem nevysvětlitelnou chut na URQUELL naší světoznámé značky ze Splzně..Pochopitelně točené a profesionálně ošetřené....

Napsal: 28 bře 2010, 20:11
od Tomas.cz
Já jsem si zapálil cigaretu značky Davidoff :tajny:

Napsal: 29 bře 2010, 21:17
od jericho-3
Závidím Ti,kouřil jsem tak dlouho,že to ani nebudu psát a zažil jsem s tím mnoho požitků/až na překouření po návštěvě báru/..pak jsem se nechal začarovat/je to blbost,co?/ a již 9 let nekouřím...Ale závist zůstala..ale bohudík chuť ne....