Stránka 1 z 3
Zkušenosti s pumpe-duse
Napsal: 24 kvě 2010, 10:02
od Stefekl
Zdravím,
chystám se koupit auto, mám vyhlídlou A4 1.9 85kw, ale mám trochu obavy z toho, že má vstřikování PD a tím pádem budou případné opravy hodně drahé. Chtěl bych tedy poprosit, jestli by mi nemohl poslat někdo nějaké podrobné materiály k těmto motorům se vstřikováním PD(nejlépe v češtině), abych si mohl vše podrobně nastudovat jak to vlastně funguje a dále bych chtěl poprosit o Vaše rady a zkušenosti s tímto systémem vstřikování. Zde na fóru jsem se snažil něco podobného mému dotazu najít, ale nezadařilo se mi, pouze sem našel nějaké návody na seřízení vstřiků PD
Ta moje vyhlidnutá A4 má najeto 184 000, tak bych se chtěl zeptat, jak je to s poruchama u PD vzhledem k ujetým km.
Nejraději bych chtěl klasiku motor 1.9 TDI 81kw, ale ten se bohužel do novějších A4(tuším od roku 2000/2001) nedávál, ale začly se tam dávat ty PDčka..
Napsal: 24 kvě 2010, 10:08
od josef10
Je to vec nazoru, ja mam rad klasickou rotacku. PD me v octavce nijak nenadchlo. S A4 PD to bude podobny... Znovu rikam je to muj nazor... Jen si v duchu rikam proc VW upustil od PD a zacal montovat Common- Reail a nebo proc nezustal u rotacky... Ze by emise...... EURO 4,5,6,7,8,9........

Napsal: 24 kvě 2010, 11:38
od blonn
Vubec bych se toho nebal-PD.Nicmene s timto motorem bych nic nekupoval,bo je to prvni PD a jak to tak byva-prvni ma i nejvic much nez se vychytaji

.Vem PD 74kw.96kw.Ta rotacka 81kw by byla taky super.
Napsal: 24 kvě 2010, 12:06
od tuner
PD sytem vznikl kvuli emisim bez nutnosti DPF. Výhody vstřikování čerpadlo-tryska umožnily splňovat dvouventilovým tříválcům i čtyřválcům TDI emisní normu Euro IV i bez filtru pevných částic již dlouho před tím než vstoupila v platnost. Po povinnem zavedeni DPF strácí system PD smysl a stahuje se z vyroby.
Napsal: 24 kvě 2010, 14:13
od sharik4x4
No můj názor je ,že PD není ůplně špatný,ale rotačka je nej.Proč VW opustilo PD:Systém PD neplní EURO 5.Nelze totiž vstřikovat palivo vícekrát zasebou tak aby se lépe spalovalo,tak jak to umožnuje CR.U PD je tlak paliva pouze v jeden okamžik pouze při zmačknutém vstřikovači,tudíž regulace vstřikovaného množství paliva je omezená.
Jinak A4 s 85KW PD není špatná volba a není to rozhodně první PD jak napsal "blonn".Montovala se snad až do roku 2008.Je to podobný spíš 96KW PD.
Napsal: 24 kvě 2010, 17:18
od blonn
Tak mi to prosimte vysvetli:kdyz se zacal vyrabet motor PD-kolik melo prvni PD kilovat?

Napsal: 24 kvě 2010, 17:25
od pafka
blonn píše:Tak mi to prosimte vysvetli:kdyz se zacal vyrabet motor PD-kolik melo prvni PD kilovat?

90ps- nebo jestli chceš tak 66kw
Napsal: 24 kvě 2010, 17:55
od Rider.23
pafka píše:blonn píše:Tak mi to prosimte vysvetli:kdyz se zacal vyrabet motor PD-kolik melo prvni PD kilovat?

90ps- nebo jestli chceš tak 66kw[/qu
66kW je rotačka a ne PD, ne ???
Napsal: 24 kvě 2010, 17:58
od Ladas
první PD bylo myslím 85 kolem roku 2000 pak začali variace 96 74 110 66 a nakonec 77 (beru obsah 1,9)
Napsal: 24 kvě 2010, 18:01
od Rider.23
Ladas píše:první PD bylo myslím 85 kolem roku 2000 pak začali variace 96 74 110 66 a nakonec 77 (beru obsah 1,9)
Ony se někdy dělali PD i 66kW??? A do čeho se to montovalo a jaký je u toho označení motoru? To slyším prve, že by 66kW bylo i PD...
Napsal: 24 kvě 2010, 18:10
od Ladas
sharan passat označení z hlavy nevím to už chceš po mě moc...
Napsal: 24 kvě 2010, 18:15
od Thopr
BRU a BXF...
Napsal: 24 kvě 2010, 18:16
od origoš
Ony se někdy dělali PD i 66kW???
Třeba Golf V 2007 má PD 66 kW.
Napsal: 24 kvě 2010, 18:30
od pafka
první byl opravdu ATJ 85Kw 11/98, a hned na to ANU 66kw 03/99
Napsal: 24 kvě 2010, 18:30
od nogis
V GV je 66kW PD celkem běžně. A 85kW BRB máme v A4 06 a rozhodně to s první 85kou nemá nic společného. Každopádně bych se PD nebál, já už bych do rotačky nešel. Je to krok zpátky.
