Stránka 1 z 2
Skoda Felicie 1,9D -výměna oleje
Napsal: 29 kvě 2010, 10:58
od Omishe
Koupil jsem felicii 1,9D na ježdění do prace .Jezdi fakt dobře.Má najeto 198000 a ted mě čeka výměna oleje.Nevite co tam mám nalit abych tomu nepřihoršil?Díky za odpověd
Napsal: 29 kvě 2010, 11:45
od bobG3
Já bych tam lil to co tam bylo doteď.
Napsal: 29 kvě 2010, 11:45
od DonSalieri
Olej splnujici normu VW 505.00 idealne SAE 10W40, ale klidne i 5W40...Za sebe bych doporucil Total Quartz 10W40...Jeste doplnim ze u Feldy 1.9d je interval vymeny 7500Km..
Napsal: 29 kvě 2010, 11:57
od Omishe
bobG3 píše:Já bych tam lil to co tam bylo doteď.
Ale ja mám problém ten ,že nevim co tam předtím bylo.To jsem zapoměl dodat.Jinak po motorové stránce tahne i do kopců nadherně
Napsal: 29 kvě 2010, 17:38
od bobG3
Já to měl stejné, je to sázka do loterie, ale dal bych slušnou polosyntetiku a hotovo. Na tom se moc vymyslet nedá.
Napsal: 31 kvě 2010, 10:22
od Omishe
bobG3 píše:Já to měl stejné, je to sázka do loterie, ale dal bych slušnou polosyntetiku a hotovo. Na tom se moc vymyslet nedá.
Tak ja bych tam tedy zkusil dát Mogul Extreme 10W/40 (4 l)
Specifikace: ACEA A3/B3, API SL/CF, VW 500.00/505.00, MB 229.1. Splňuje požadavky osobních vozů s motory ŠKODA.
Doufám,že tím nic nezkazím
Napsal: 31 kvě 2010, 11:35
od Marek77
Ten nemůže škodit. Jen doplním - dieselová Felicie má náplň 5 litrů, takže 4-litrový kanystr bude málo.
A znovu připomenu již zmíněný výměnný interval 7500 km !!!
Napsal: 31 kvě 2010, 11:45
od Omishe
Marek77 píše:Ten nemůže škodit. Jen doplním - dieselová Felicie má náplň 5 litrů, takže 4-litrový kanystr bude málo.
A znovu připomenu již zmíněný výměnný interval 7500 km !!!
Ok.Diiiky moc za radu.

Napsal: 04 čer 2010, 18:03
od RASTIKOS
Nazdar.
Ja davam pravidelne VAT 10w-40 a fuchs 10w-40 a mam 50tis. z upravamy dostava zabrat a ziaden problem. Cize polo synt. v pohode
Napsal: 04 čer 2010, 19:25
od Tomas.cz
Tenhle motor je fakt držák, pickup co občas servisuju má motorově 560tis

Napsal: 05 čer 2010, 11:08
od jericho-3
Má ideální vyvážení- výkon ,konstrukci a od Golfu1 uběhla nějaká doba,takže je konstrukce dobře vyzkoušena a má jednu výhodu,neotravuje mu život turbo ...takže jeho zatížení je optimalizováno...prostě pořádná práce...

Napsal: 05 čer 2010, 20:42
od RASTIKOS
O tom turbe bi som pomlcal....

ja mam turbo

Napsal: 11 čer 2010, 15:40
od jericho-3
Buď rád,že s ním nemáš starosti- zde je 80 procent problémů kvůli nebo díky turbu, nebo jeho regulaci... Každý nemá zapotřebí dělat si podložky a upravovat turbo i když je auto pomalu v záruce..Je to někdy DODO...Dodělej doma, firma to pořádně neumí....Je ostuda dát téměř půl mega a trnout ,co se stane a díky foru vlastně opravovat něco, za co dostal zaplaceno někdo jiný....Já vím ,je to pro nás kšeft..,ale pro druhé ostuda....

Napsal: 22 led 2011, 12:53
od aneon
Proč 7500km, měly jsme 2 diesely v rodině ja měnil v 10k seat 1,9td a otec aj 15k a v g1 1,6d, ale to už je dost aj na mě. Teď máme feli D a čtu tady 7,5k to se mě zdá málo, jasný že pro motor jen dobře. Kolik bývaly ty intervaly u těch aut co jsem psal? Bych řekl že turbomotor je naročnější, tak proč 7500 u feli.

Napsal: 22 led 2011, 16:34
od DonSalieri
Starsi diesly od VW tedy 1.9D a TD meli taky inerval 7500km, potom to protahli na 15tis km, zrejme bez zmen na motoru. Sam mam 1.9TD AAZ a menim po 7500km podle puvodniho predpisu vyrobce a motor si jen chrochta.... U Felicie je interval 7500km zduvodnen tim, ze za studena dochazi k nedokonalemu rozstriku nafty a redeni oleje s palivem, Felda ma cerpadlo Lucas ostatni VW nafty maji Bosch... Cili pokud nekdo jezdi dlouhy trasy a ma min studenejch startu muze menit klidne po 10Tis km coz bych osobne videl jako maximum, jelikoz u komurkovyho dieslu je olej zahustovan sazemi vic nez primovstriky. Dneska se oleje normy VW505.00 pro tyhle stary ropy daji sehnat za par korun cili nevidim duvod zbytecne protahovat inervaly vymen. Ale je fakt, ze pokud se tady k tem motorum clovek nechova jako hovado a olej meni i po 10tis vetsinou preziji zbytek auta..
