Vibrace při akceleraci Octavia I ASV, TDI

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Odpovědi: 0
Registrován: 19 črc 2009, 20:47

Vibrace při akceleraci Octavia I ASV, TDI

Příspěvek od jear ewing »

Tak draci další problém:
Při akceleraci mi ukrutně vibruje volant, už mám artozu, až po lokty :(
V 80.km/h tam zařadím 5 a akceleruji, od 90.km/h ukrutné vibrace, ztratí se, až při srovnání rychlosti (např. zapnu tempomat), myslel jsem, že mám špatně vyvážená kola, to si mi také potvrdilo, převážili mi je a dělá to stále. :(

Může to být geometrie, mám měněny tyče řízení, tak se dělala geometrie, ještě mě napadá, že se jím to nepovedlo i na podruhé..?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Patrně vnitřní klouby...možná jsou jen suché...
nepropadat panice...
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4863
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

jj taky tipuji kineťáky...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Uživatelský avatar
Laclosak
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Odpovědi: 0
Registrován: 05 čer 2010, 22:40

Příspěvek od Laclosak »

jj to bude vnitřní kyneťák....už jsem se s tím setkal....dokonce oba zároveň....
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2010, 22:01

Příspěvek od josef10 »

Hele to same jsem resil ted nedavno na sve octe ASV, vibrace do volantu pri akceleraci... Me se to projevovalo tak, ze pri cca 80-90 km/h jsem pustil volant a kdyz jsem se na nej dival tak pri akceleraci zacal mirne poskakovat ze strany na stranu.... a mirne vibrovala i podlaha. Tak jsem si rekl to je jasny poloosy.... Pak me jeste napadlo ze v techto hicech zkusim zimaky :D a ejhle vibrace se najednou ztratily.... Tak jsem nevahal a objednal nove letni pneu a nechal je u profika vyvazit, dal na auto a je klid... Jen jeste takovou poznamku, kdyz pridam zprudka do kopce plny plyn tak citim jak motor ma snahu vibrovat pritom se volant nehne. Proto ted resim spodni momentovou zperu na prevodovce, ale nejsem si jisty zda se vydavam spravnym smerem.... :) Jinak me ten motor pekelne taha - seriovka bez chipu...
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Odpovědi: 0
Registrován: 19 črc 2009, 20:47

Příspěvek od jear ewing »

Dnes jedu pro změnu(včera jsem řešil vibrace od zapnuté klimy) namazat lůžko stabilizátoru, vrže jak stará kurva a to jsem si dělal naději, že originální díl je originální díl :( tak se při té příležitosti podívám na ty klouby)

Jak poznam, že je ten homokinetický klou KO, opticky těžko ?
Může to být i špatná geometrie, případně špatně vyvážená kola, zkusím přehodit kola ze zadku na předek, mám pneu 205/55 R16 na 7.palcových discích?

Dík
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14435
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Vyndat poloosu a zamlet s kloubem.
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2010, 22:01

Příspěvek od josef10 »

jear ewing píše:Dnes jedu pro změnu(včera jsem řešil vibrace od zapnuté klimy) namazat lůžko stabilizátoru, vrže jak stará kurva a to jsem si dělal naději, že originální díl je originální díl :( tak se při té příležitosti podívám na ty klouby)

Jak poznam, že je ten homokinetický klou KO, opticky těžko ?
Může to být i špatná geometrie, případně špatně vyvážená kola, zkusím přehodit kola ze zadku na předek, mám pneu 205/55 R16 na 7.palcových discích?

Dík


Homokinetický kloub musis rozdelat a vycistit od vazeliny. Pak se kouknes na kulicky jestli nejsou fialovy - to by byl extrem no a pak se podivas na ty drazky ve kterych behaji ty kulicky jestli nejsou nejak poskozeny popr. vydreny. A ta geometrie dela fakt hodne pokud je spatna tak se ti spatne vraci volant pri vyjezdu ze zatacek nebo se ti oskace pneu - to poznas kdyz tu pneu jednim prstem prejedes po vzorku tak poznas nerovnosti a to ma velky vliv na vibrace jak volantu tak celeho auta. Koukam ze mas 205 kola tak tam bych to tipoval na oskakany vzorek.... Jo a to oskakani vzorku na pneu si rada lidi mysli ze delaji tlumice.... Nekdy se to oskaka kdyz si neoznacis pneu a prohodis smer otaceni pneu...
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Odpovědi: 0
Registrován: 19 črc 2009, 20:47

Příspěvek od jear ewing »

Nové pneu cca 4.tis km, na zimních bez vibrací, tlumiče nové cca.30.tis km, naposledy se měnili tyče řízení, tak jestli není závada někde tam.
Každopádně nechápu jak může být příčinou bojebaný kloub, kára ma 250.tis km (objektivních), za 250.tis km se pojebe klouub :?
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2010, 22:01

Příspěvek od josef10 »

jear ewing píše:Nové pneu cca 4.tis km, na zimních bez vibrací, tlumiče nové cca.30.tis km, naposledy se měnili tyče řízení, tak jestli není závada někde tam.
Každopádně nechápu jak může být příčinou bojebaný kloub, kára ma 250.tis km (objektivních), za 250.tis km se pojebe klouub :?

Nevim jestli to dobre chapu, proste kdyz das ted na auto zimaky tak je po vibracich ? 250 tis. km na poloosach pokud nebyly praskle manzety tak ty budou o.k....
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Odpovědi: 0
Registrován: 19 črc 2009, 20:47

Příspěvek od jear ewing »

josef10 píše:
jear ewing píše:Nové pneu cca 4.tis km, na zimních bez vibrací, tlumiče nové cca.30.tis km, naposledy se měnili tyče řízení, tak jestli není závada někde tam.
Každopádně nechápu jak může být příčinou bojebaný kloub, kára ma 250.tis km (objektivních), za 250.tis km se pojebe klouub :?

Nevim jestli to dobre chapu, proste kdyz das ted na auto zimaky tak je po vibracich ? 250 tis. km na poloosach pokud nebyly praskle manzety tak ty budou o.k....
Manžety jsou Ok, auto má opravdu na jeto 250.tis km, přehodil jsem zadní kola na předek a vibruje to pořád ovšem méně než před výmenou, zkusím na parkingu s plyným rejdem jestli něco neklepe a zítar, když tak převážit kola..
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2010, 22:01

Příspěvek od josef10 »

Na parkovisti poznas pouze vnejsi klouby - pri zataceni by v nich praskalo. Ty vnitrni se tezko identifikuji, treba Tomas rikal ze zkusit s nema zahybat nahoru dolu a mela by se objevit vule ale ja jsem to zkousel a asi bych to nepoznal kdyby byly spatny.. No nevim dej vedet jak dopadlo to vyvazeni a koukni jestli neni ta guma oskakana viz. muj prispevek vysse...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14435
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jak jsem psal budou to vnitřní klouby, zejména ten na dlouhé poloose, jestli chceš ušetřit tak přehodit levej za prave + tam natlačit novej tuk.
Teoreticky by to mohl dělat i setrvák, ale ten by měl ještě jiné příznaky.
Kejdzus
Přispěvovatel
Příspěvky: 70
Odpovědi: 0
Registrován: 27 kvě 2010, 16:48

Příspěvek od Kejdzus »

vnitří klouby, kdyby to byli nevyvážený kola tak to dělá porád a ne jenom při akceleraci;)
Kejdzus
Přispěvovatel
Příspěvky: 70
Odpovědi: 0
Registrován: 27 kvě 2010, 16:48

Příspěvek od Kejdzus »

Tomas.cz píše:Jak jsem psal budou to vnitřní klouby, zejména ten na dlouhé poloose, jestli chceš ušetřit tak přehodit levej za prave + tam natlačit novej tuk.
Teoreticky by to mohl dělat i setrvák, ale ten by měl ještě jiné příznaky.
podle mě by setrvačník vybroval s celým autem a ne jenom do volantu;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“